REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Proponują metro na Tarchomin. "Pierwsza linia się przepełnia"

  28 marca 2019

alt='Proponują metro na Tarchomin. "Pierwsza linia się przepełnia"'
źródło: ZTM

Coraz więcej specjalistów zwraca uwagę, że trzecia linia metra powinna biec z północny na południe. Tym razem padła propozycja budowy na Białołęce aż pięciu stacji.

REKLAMA

Według oficjalnych planów linia metra M3 ma łączyć stację Stadion Narodowy, rondo Wiatraczna i Gocław, zmuszając mieszkańców tego ogromnego osiedla do przesiadki w drodze do centrum i odbywania podziemnej wycieczki krajoznawczej. Tak absurdalnego przebiegu bronią już tylko niektórzy urzędnicy, obawiający się konsekwencji za wydanie pieniędzy na budowę niepotrzebnego peronu stacji Stadion Narodowy. Wydaje się oczywiste, że Gocław będzie docelowo obsługiwany tramwajem a pomysł na "łuk metra" trafi do kosza. Naziemne metro na Tarchomin. "Nie wyobrażam sobie" Naziemne metro na Tarchomin. "Nie wyobrażam sobie"
Gdyby ziściły się marzenia, przed Galerią Północną powstałaby linia kolejowa na estakadzie. Byłby to pierwszy w Warszawie naziemny odcinek metra.
Dlatego coraz częściej pojawiają się pomysły na nowy, lepszy przebieg trzeciej linii.

Którędy przez Białołękę?

Zespół analiz transportowych Multiconsult Polska zainteresował się metrem łączącym Winnicę, Tarchomin, Śródmieście i Wilanów.

- Schemat zakłada podłączenie linii w następujących węzłach: Aluzyjna, Winnica, Nowodwory, Erazma, Tarchomin, Białołęka-Ratusz, Modlińska, Żerań, Os. Ruda, Marymont, Sady Żoliborskie, Rondo Radosława, Muranów, Okopowa, Rondo Daszyńskiego, Pl. Zawiszy, Pl. Narutowicza, Bitwy Warszawskiej, Rakowiec, Woronicza, Postępu, Bokserska, Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów - wyjaśniają analitycy.

Jak łatwo odgadnąć po nazwach, metro jechałoby z początku łukiem przez Winnicę, Nowodwory i Tarchomin aż do Modlińskiej. Z mapy poglądowej wynika, że dalej tunel prowadzi pod Myśliborską, obsługując teren dawnej fabryki domów, a następnie przeskakuje pod Wisłą na osiedle Ruda. Na rysunkach szczegółowych widzimy jednak metro pod Modlińską i mostem Grota-Roweckiego, co dla mieszkańców Żerania stanowi gigantyczną różnicę.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

"Optymistyczne wyniki"

- W wyniku przeprowadzonych prac otrzymano bardzo optymistyczne wyniki napełnienia III linii metra w wyznaczonym przebiegu - informuje Multiconsult. - Najbardziej obciążonym odcinkiem III linii metra byłby odcinek pomiędzy pl. Zawiszy a rondem "Radosława". Analizując przedstawione rezultaty można również zauważyć zbliżone rozłożenie potoków pasażerskich pomiędzy pierwszą a trzecią linią metra, z lekką przewagą nowej linii.

Z analizy wynika też, że zainteresowanie metrem na Tarchominie i Ursynowie byłoby stosunkowo małe. Nic dziwnego: pierwsze osiedle ma szybki tramwaj na Młociny, drugie - bezpośrednie metro do Śródmieścia.

W kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski zapowiedział, że koncepcja III linii metra powstanie w tej kadencji, czyli do 2023 roku. Jest to jak najbardziej możliwe, ale poważnym problemem będzie znalezienie pieniędzy na budowę. Warszawa jest ciągle zadłużona a takie inwestycje, jak rozbudowa spalarni śmieci na Targówku (ostatnio miała kosztować ok. 1,7 mld zł) nie mogą czekać.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (18)

# okruch

28.03.2019 09:00

taa, a ten tramwaj na Tarchominie to jest z gumy i jak wybudują zapowiadane osiedla na terenie fabryki domów i EC, to chyba piętrusy będą musieli puścić

# Merryll

28.03.2019 12:52

Co za bzdury! A pytał ktoś kogokolwiek na Tarchominie w sprawie tego metra!?Tu kłamstwo goni kłamstwo, bo metro na Tarchominie jest wręcz niezbędne. Gadanie o "szybkim tramwaju" to bzdury i uszczęśliwianie na siły mieszkańców. Od poczatków miało być metro, HGW obiecywał to co najmniej w kilku kampaniach. Z racji lobby tramwajowego i pseudoekologii wmówiono ludziom że wystarczy im szybki tramwaj, który wcale szybki nie jest. III linia metra w proponowanej wersji jest pilnie potrzebna, a o obłożenie nie ma co się martwić!

 Do rzeczy

28.03.2019 13:21

"Z analizy wynika też, że zainteresowanie metrem na Tarchominie (...) byłoby stosunkowo małe. Nic dziwnego: (...) osiedle ma szybki tramwaj na Młociny"
Jasne! Z pewnością mieszkańcy Tarchodworów wolą iść na tramwaj, wlec się nim kilkanaście minut do Młocin (względnie dojeżdżać do Młocin samochodem) i przesiadać się na metro, by dojechać do Centrum, niż po prostu wsiąść do metra u siebie i dojechać bezpośrednio do Centrum :). Czy komuś tu rozum odebrało? Nie? To o co chodzi panie redaktorze z tym komentarzem?

REKLAMA

# btr

28.03.2019 14:11

Proponuję wsiąść w ten szybki tramwaj z Tarchomina na Młociny w godzinach szczytu. Szybko zostanie zrewidowana teza jakoby na Tarchominie nie miałoby być zainteresowania metrem.

# asesor

28.03.2019 18:30

"Rafał Trzaskowski zapowiedział, że koncepcja III linii metra powstanie w tej kadencji, czyli do 2023 roku"??? To kłamstwo, nie mówił o żadnej koncepcji, lecz o budowie metra.

# Bartłomiej

28.03.2019 19:24

Już dawno temu powinny rozpocząć się prace przy III linii metra. Skoro trasa I linii przebiega od Młocin do Kabat, to wg mojej opinii III linia powinna zaczynać się na Białołęce a kończyć w Wawrze. W kwestii kosztów należałoby się zastanowić nad koncepcją mniejszej ilości stacji, ale w istotnych punktach przesiadkowych (Żerań, Rondo Starzyńskiego, dworzec Wileński,Rondo Wiatraczna, plac Szembeka). Metro nie powinno dublować tramwaju/autobusu tylko być alternatywą dla mieszkańców coraz bardziej zatłoczonej Warszawy. Oczywiście cała trasa tj. Białołęka-Wawer zostałaby pewnie ukończona ok. 2040(?) roku, ale lepiej późno niż wcale.

REKLAMA

 morawka

29.03.2019 08:51

super :)

# mtirala

29.03.2019 13:22

Szczegóły analizy Multiconsult są https://multiconsult-polska.com/iii-linia-metra-z-bialoleki-na-wilanow-analiza-multiconsult-polska.
Z analizy NIE wynika by zainteresowanie metrem na Tarchominie byłoby stosunkowo małe.
Sformułowanie Pana Redaktora jest tak dużym uproszczeniem, że nie dziwię się emocjom dyskutantów. Wg analizy od stacji Nowodwory ruch jest większy (albo podobny) jak na odcinku M2 Rembieliśnka - Ratusz Targówek. Od stacji Tarchomin ruch jest większy niż na M2 od stacji Ratusz Targówek w kierunku centrum. Także spokojnie.
Jeśli analizy wykazują obciążenie większe niż na M1, to wydaje się, że nasze ruchy miejskie (Miasto jest Nasze??) wymyśliło wariant lepszy niż urzędnicy, konsultanci od "potoków pasażerskich" (ci mają u mnie przegrane) no i oczywiście pan Jaki.

# Przemyślane

29.03.2019 15:47

Ta wybudujmy metro na Białołękę a Pragę Południe, jedną z większych dzielnic olać, Białołęka może dostać linie ale raczej niższy priorytet ma od Pragi która korkuje się coraz bardziej (i niech ktoś mi tu nie mówi o tramwaju na Gocław bo to jest najbardziej bezsensowna inwestycja jaka może potrwać i tylko może pogorszyć transport ...) Nowodwory mogły by mieć linie metra przez Pragi w stronę Wilanowa z przesiadkami Na wileńskim oraz z 3 linią w wariancie 3 w analizie z PW na Gocławiu.

REKLAMA

# XXX

29.03.2019 22:04

XXX

# Kierowca polak

01.04.2019 14:08

Parkingi dla fur macie budować łachudry i szeroko iu e drogi a nie jakieś pomysły lewackie bo to kierowcy was utrzymujo!!@

 medela

01.04.2019 14:13

super :)

REKLAMA

# max

04.04.2019 00:33

Patryk Jaki PIS w kampanii zapowiedział że 3 linia metra na Białołeke, zostanie budowana priorytetowo w tej kadencji jeśli wygra. Trzaskowski powiedział że jak on wygra zrobi to samo i że fundusze są ! Po wygranej Trzaskowski mówi że funduszy niema. Wygrała Platforma więc o metrze na Białołęka można zapomnieć, według nich nigdy pieniędzy niema. Podobna porażka to Stare Świdry ( miejsce po fabryce domów) ,Jaki chciał miejsc pracy , Trzaskowski postawi w tym kluczowym dla Białołeki miejscu ogromne blokowisko. Tylko czekać jak piękne nadwiślańskie dzikie tereny zaczną wylewać betonem.

# Mime

05.04.2019 13:01

Trzeba przyznać, że w porównaniu do spartolonej 2 lini metra, ten plan jest dobry. Co prawda, wciąż nie rozwiąże problemu samochodów z okolicznych miejscowości, ale co tam. Na Bródnie będą stacje, z których rzekomo będą korzystać mieszkańcy Marek, Ząbek i Radzymina (o dalszych i bliższych nie wspominam). Tylko kto będzie stał w korku na Bródnie, żeby potem szukać miejsca na zaparkowanie żeby skorzystać z metra? Zmarnowane znakomitą okazję do wyciągnięcia w budowę metra Marek, Ząbek, Ikeii i Czerwonej Torebki. Gdyby w okolicach S8 przy M1 powstała stacja metra, napływ samochodów w mieście by zmalał, okoliczne gminy i właściciele centrum handlowego mogliby współfinansować budowę i utrzymanie stacji... No ale komuś w prywacie by to przeszkodziło, a wszystkim pomogło. No i popracować by pewnie było trzeba...

# w06

20.04.2019 20:50

Już czas zaczynać budowę a nie gadanie,konsultacje,..Obietnice czas zacząć realizować Panie Prezydencie Trzaskowski !!

REKLAMA

 klaussspol23

24.04.2019 14:45, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 24.04.2019 14:45

dfgbdfgh

 Pani Wiosna

24.05.2019 22:40

Każdy ksiądz pedofil powinien siedzieć w więzieniu, a nie na parafii! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# Kris

18.05.2021 12:07

#asesor napisał(a) 28.03.2019 18:30
"Rafał Trzaskowski zapowiedział, że koncepcja III linii metra powstanie w tej kadencji, czyli do 2023 roku"??? To kłamstwo, nie mówił o żadnej koncepcji, lecz o budowie metra.
Rafał z Borysławem różne rzeczy mówią a jak później sami doprecyzowują to tylko takie tam gawędy na czas kampanii.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy