REKLAMA

Białołęka

samorząd »

 

Profesjonalnie, sprawnie, przyjaźnie

  23 kwietnia 2004

W dniu 5 maja 2004 rusza Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Białołęka w ratuszu przy ul. Modlińskiej 197.

REKLAMA

Powołanie Wydziału Obsługi Mieszkańców ma na celu ujednolicenie i podniesienie jakości obsługi Mieszkańców Miasta Stołecznego Warszawy w zakresie kierowania wniosków w sprawach indywidualnych wymagających decyzji administracyjnych oraz w zakresie obsługi korespondencyjnej mieszkańców z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy.

Powstanie WOM ma ukształtować w strukturach administracyjnych miasta nowe standardy, przyczyniające się do stworzenia profesjonalnej, sprawnej i przyjaznej obsługi mieszkańców i w konsekwencji doprowadzić do:

  • poprawy obsługi obywatela w urzędzie poprzez skrócenie czasu załatwiania spraw i kontrolę terminowości ich załatwiania,
  • odciążenia poszczególnych wydziałów merytorycznych dzielnic z funkcji in-formacyjnych oraz przejęcie funkcji szeroko rozumianej "obsługi obywateli": od udzielania informacji i wydania druku do przyjęcia konkretnej sprawy,
  • dostosowania czasu pracy do potrzeb interesantów,
  • zredukowania liczby wezwań o "uzupełnienie dokumentów".
Przy projektowaniu, WOM jako ogólną zasadę przyjęto rozdzielenie urzędników przyjmujących wnioski i rozpatrujących sprawy w komórkach merytorycznych (nie będzie to dotyczyć spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych). Ponadto:
  • pracownik kontaktujący się z interesantem nie będzie miał wpływu na zała-twianą sprawę,
  • pracownik merytorycznie załatwiający sprawę będzie kontaktował się z inte-resantem jedynie, jeżeli wymagać tego będzie charakter i procedura sprawy,
  • w zakresie obowiązków WOM pozostawać będzie formalny nadzór i kontrola załatwiania sprawy pod względem terminowości i przestrzegania procedur.

Istotnym przełomem dla funkcjonowania WOM będzie uruchomienie elektroniczne-go systemu obsługi mieszkańców do wspomagania procesów administracyjnych dotyczących załatwiania poszczególnych spraw, a także obiegu tych spraw w urzędzie. W konsekwencji jego powstania nastąpi zmniejszenie lub całkowita elimi-nacja konieczności posługiwania się dokumentami papierowymi (upowszechnianie podpisu elektronicznego). Wpłynie to niewątpliwie z jednej strony na szybkość obsługi obywateli, z drugiej na zdecydowane podniesienie jakości świadczonych usług. Nastąpi to jednak w momencie opracowania i wdrożenia przez wszystkie komórki organizacyjne miasta (biura) stosownych procedur przy załatwianiu poszczególnych spraw.

Trzeba również dodać, że na obecnym etapie rozwoju społecznego interesanci oczekują ponadto, że rozwiązania architektoniczno-przestrzenne miejsc, w których są obsługiwani w urzędach, będą dla nich przyjazne w sensie estetycznym, funkcjonalnym i organizacyjnym. Co więcej - oczekują, że przestrzeń, w której umiejscowione są stanowiska Wydziału Obsługi Mieszkańców będzie otwarta na interesantów, o czytelnym systemie oznakowania oraz łatwym dostępie do informacji.

W naszej dzielnicy stanowiska Wydziału Obsługi Mieszkańców rozmieszczone są w holu urzędu na parterze, gdzie znajduje się również 6 stanowisk dla spraw związanych z ewidencją ludności i dowodami osobistymi. Wydział Obsługi Mieszkańców swoje zadania zaczyna pełnić (z dniem otwarcia) na dwunastu stanowiskach roboczych:

  • 3 stanowiska dla komunikacji,
  • po 2 stanowiska dla architektury i geodezji,
  • po jednym stanowisku dla działalności gospodarczej, ochrony środowiska, inwestycji, finansów i spraw społecznych oraz na punkt informacyjny.

Oprócz bezpośredniej obsługi mieszkańców w Wydziale znajduje się Centrum Operacyjne, do którego będzie spływać wszelka dokumentacja odbierana od interesantów na poszczególnych stanowiskach. W Centrum dokumentacja ta będzie segregowana i rozsyłana do sekretariatów poszczególnych wydziałów i delegatur oraz zbierana z poszczególnych sekretariatów bądź do wysłania, bądź do wydania interesantom na poszczególnych stanowiskach w holu.

Koszt utworzenia Wydziału w Dzielnicy Białołęka wyniósł w roku budżetowym 2003 102.082,23 zł. Istotnymi wydatkami w tej kwocie był zakup przełączników sieci LAN (rozbudowa sieci teleinformatycznej) oraz zakup i montaż regałów na potrzeby archiwum. W bieżącym roku budżetowym planowane wydatki wynoszą 400.000 zł, w tym najwyższa planowana kwota ok. 200.000 zł przeznaczona jest na zakup systemu numerowego. Pozostałe znaczące wydatki to: wybudowanie czterech stanowisk dla WOM (komunikacja), rozbudowa o moduł cyfrowy centrali telefonicznej oraz zakup wyposażenia nowoutworzonych stanowisk dla WOM. Na wymienione zadania w głównej mierze przeznaczona jest planowana kwota 200.000 zł. Planowany całkowity koszt (rok budżetowy 2003 i 2004) stworzenia bazy materialnej dla działalności Wydziału Obsługi Mieszkańców w Dzielnicy Białołęka wyniesie około 500.000 zł.

Informacja nadesłana przez
Urząd Dzielnicy Białołęka

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024