REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

PKP Gocławek będzie bliżej Marsa

  4 grudnia 2015

alt='PKP Gocławek będzie bliżej Marsa'

Za pięć lat rozpocznie się modernizacja linii kolejowej w Wawrze. Powstanie dodatkowy tor, co stworzy możliwość zwiększenia liczby pociągów na trasie Warszawa Wschodnia-Otwock. Spore zmiany szykują się w rejonie przystanku PKP Gocławek.

REKLAMA

- Z uwagi na stale rosnący ruch kolejowy i konieczność zwiększenia przepustowości linii na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę trzeciego toru na odcinku Warszawa Wawer - Otwock. Pozwoli to na sprawne prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich - zapowiada Łukasz Kwasiborski z PKP PLK. Wyjaśnia też, że w rejonie przystanku Gocławek peron zostanie przesunięty pod wiadukt drogowy w ciągu ul. Marsa. To pozwoli na stworzenie węzła przesiadkowego połączonego z przystankami autobusowymi znajdującymi się na wiadukcie.

Czego obawiają się pasażerowie?

Wielu mieszkańców przygląda się planom kolejarzy z rosnącym niepokojem. Dlaczego? Obawiają się, że po zamontowaniu ekranów zostanie odebrane im przejście przez tory.

Dawniej w ulicy Korkowej znajdował się szlaban, jeździły tędy autobusy. Ulica była głównym traktem komunikacyjnym Marysina. Pomimo wybudowania wiaduktów w ul. Marsa, wycofania autobusów z tego odcinka drogi i zlikwidowania przejazdu, przejście dla pieszych przez tory zapewniało mieszkańcom osiedla wygodną komunikację. Duża część osób mieszkających po wschodniej stronie linii kolejowej uczęszcza na msze w parafii św. Wacława. Wygląda na to, że obawy mieszkańców są przedwczesne. W miejscu istniejących przejść przez tory, wybudowane zostaną przejścia podziemne, przystosowane także dla niepełnosprawnych. Przy przejściu przez tory wybudowano bank, z którego korzystają mieszkańcy obu stron, a zarówno do kościoła, jak i do banku nie ma jak dojechać komunikacją miejską. Mieszkańcy zachodniej strony Marysina często korzystają też ze sklepów leżących po stronie wschodniej linii kolejowej. W przypadku zamknięcia przejścia pieszego dotarcie do nich byłoby znacznie utrudnione - na tej decyzji straciliby na pewno kupcy, bo mieszkańcom zachodniej strony osiedla łatwiej byłoby dojechać choćby na bazar na plac Szembeka niż na wschodni Marysin.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

PKP ma rozwiązanie

Wygląda na to, że obawy mieszkańców są przedwczesne. PKP (przynajmniej na razie) planuje dla nich alternatywę. W miejscu istniejących przejść przez tory, wybudowane zostaną przejścia podziemne, przystosowane także dla niepełnosprawnych.

- Zaznaczam, że są to plany, które mogą jeszcze ulec zmianie. Prace projektowe dla odcinka Warszawa Wschodnia - Otwock rozpoczną się w 2018 roku, a roboty budowlane wystartują w 2020 roku - podkreśla rzecznik.

- To dobra wiadomość. Będziemy trzymać rękę na pulsie, by z czasem to przejście podziemne nie wypadło z listy zadań. Inną sprawą jest dzikie przejście przez tory na przedłużeniu ul. Skrzyneckiego. To miejsce zostanie zabudowane ekranami dźwiękochłonnymi. Mam nadzieję, że do tego czasu powstaną obiecane windy i bezpieczne przejście dla pieszych przez ślimak po zachodniej stronie wiaduktu. Teraz droga na przystanek wydłuża się ze 100 metrów (w przypadku nielegalnego przejścia przez tory) do kilkuset w przypadku korzystania ze schodów i wiaduktu - mówi Marcin Kurpios.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# sadul1

05.12.2015 00:13

Najwyraźniej PKP nie wiedzą na co wydać pieniądze. Mieszkam na os. Sadul, w latach 1972-1981 jeździłam pociągami najpierw do szkoły średniej, potem do pracy. Pociągi kursowały co 10 min w godz szczytu i co 20 poza szczytem po 2 torach, w między czasie jeździły pociągi dalekobieżne do Przemyśla i Hrubieszowa a poza tym jeszcze pociągi towarowe. Jakoś przez ostatnie lata ani dalekobieżnych ani towarowych nie widziałam, a pociągi S1 i SKM jeżdżą bez mała co godzinę w odstępach parominutowych. Co więc PKP chce usprawnić trzecim torem? Proponuję wydać te pieniądze na większą ilość składów oraz ich obsługę zamiast na wspomniany trzeci tor który nie wiadomo do czego ma służyć, ewentualnie na wymianę ekipy zarządzającej która nie potrafi poradzić sobie ze zwiększeniem przepustowości po dwóch torach.

# marys

05.12.2015 07:53

Przejście podziemne? Kolejna okazja, że dostać w głowę, wyrwać torebkę itp. Teraz kiedy ok 4 jest już ciemno strach będzie tam wejść. Totalny ABSURD ! Czy te pociągi będą jeździły co 1,5 minuty ? Ekrany można zrobić " na zakładkę" i przejścia naziemne !

# adas

05.12.2015 13:17

Gadanie, od dziecka latałem po tych torach, peronach, lasach i ulicach, jeździ tak mało pociągów że wystarczą 2 tory, wystarczy usprawnić przejazdy jak pisała sadul1. Tu chodzi o sowite nagrody w PKP..

REKLAMA

# AniaZa

05.12.2015 22:09

A my walczymy by go stacji Gocławek dojeżdżał autobus i sporo ludzi przesiadłoby się w pociągi. PKP ułatwi pracę urzędasom, którzy nie są w stanie zorganizować jakieś lnii autobusowej do SKMki. Ile można prosić, pisać...już 2020 dojedzie autobus przez korki, ronda i wąskie zapchane uliczki do Marsa gdzie 520 nie zatrzymuje się!!!!

# a co ?

08.12.2015 19:13

najlepiej w ogóle wynieść na Marsa i po problemie!

# aom

09.12.2015 12:22

popieram SKM i KM powinny jezdzic czesto i w systemie jak metro z predkoscia okolo 50-60km/h do tego dostosowac sygnalizacje i od razu tory bylby wykorzystane...... ;)
3 tor jak sie domyslam bo juz bylo planowane przebudowa linii /ze zniszczeniem starych peronow, wpis do rejestru zabytkow ich uratowal/ chodzi o to zeby pociagi do Lublina mogly rospedzic sie do 120km/h bez patzrenia na KM i SKM, PKP na to sie szykuje bo przeciez zzaczyna budowac drugi tor za Otowckiem zeby przyspieszyc na tej liniii...skroci to czas dojazdu do Lublina ;)

REKLAMA

# Tomasz Pniewski

11.12.2015 22:25

Trzeci tor może być przydatny. Teraz jeden zepsuty pociąg blokuje całą trasę do Otwocka, trzeci tor może pozwolić ominąć ew. zawalidrogę.

# Krzysiek

04.03.2016 09:16

Czytałem kiedyś , że był pomysł stworzenia pętli autobusowej na styku ulicy korkowej z torami. Według mnie propozycja PKP (przesunięcie dworca do Marsa) spowoduje mniejszą dostępność dworca dla mieszkańców Marysina. Dodatkowo chciałem dodać , że w niedalekiej przeszłości przy dworcu PKP GOcławek powstał parking samochodowy w celach "przesiadkowych" (z samochodu na pociąg), który zapewne zostanie w takim przypadku "przeniesiony" lub usunięty co będzie marnotrastwem pieniędzy. Proszę o informację czy ktoś zaczą już zbierać podpisy w sprawie pętli autobusowej na korkowej oraz w sprawie nie przesuwania dworca.

# abcd

04.03.2016 10:34

Jedyne zbieranie podpisów dot. spraw tego rejonu, to ma miejsce w sprawie likwidacji przystanku stałego "Rezedowa" dla linii 173 i 315 i zamiany go na warunkowy. Nikt tam się nie chce przesiadać do kolei, a i innych pasażerów jest znikoma garstka więc autobus zatrzymuje się niepotrzebnie co drażni tych którzy tymi autobusami jeżdżą.

REKLAMA

# aaa

23.03.2016 15:11

Znowu ktoś inteligentny inaczej miał cudowny sen. Teraz można pieszo dojść z osiedla Marysin na stację, po przeniesieniu peronów nie będzie sensu jeździć kolejką do której będzie trzeba dojechać autobusem. Szkoda czasu na stanie w korku.

# laik

27.11.2016 12:53

A czy te koszmary "dźwiękoszczelne" są w ogóle potrzebne? To jest dopiero nabijanie kasy i kręcenie lodów.....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024