Trasa Łazienkowska: rusza remont wiaduktów. Będą duże utrudnienia
24 stycznia 2022
W weekend 28-30 stycznia rozpocznie się przebudowa wiaduktów nad Łazienkami Północnymi.
Pierwsze prace przygotowawcze do zamknięcia północnego wiaduktu rozpoczną się w piątek 28 stycznia. Podczas tych robót naprzemiennie będą zajmowane kolejne pasy Trasy Łazienkowskiej na odcinku od al. Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej, dla skręcających w Waryńskiego.
Rusza remont Trasy Łazienkowskiej
W niedzielę 30 stycznia wiadukt w stronę Śródmieścia zostanie wyłączony z ruchu i rozpocznie się jego rozbiórka. W tym czasie ruch pojazdów w obu kierunkach obywać się będzie wiaduktem południowym. Kierowcy jadący od strony Saskiej Kępy zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu.
- Na południowym wiadukcie wytyczone będą cztery pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku - zapowiada urząd miasta. - Dla kierowców indywidualnych przeznaczone będą dwa skrajne pasy o szerokości 220 cm. Dwa wewnętrzne pasy o szerokości 300 cm zarezerwowane będą dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego i dopuszczonych pojazdów: taksówek, motocykli, MTON i pojazdów uprzywilejowanych.
Ograniczenia wjazdu
Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 220 cm. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami Waryńskiego, Goworka, Spacerową i Gagarina do Czerniakowskiej.
- W związku z wyznaczeniem powyższego objazdu zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone także na rondzie Jazdy Polskiej - zapowiada warszawski ratusz. - Kierowcy jadący od strony Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo w Waryńskiego. Trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo. Natomiast na wlocie Waryńskiego na rondo od strony pl. Konstytucji będzie tylko jeden pas do skrętu w lewo na Trasę Łazienkowską (skrajny). Z pasa środkowego w lewo skręcić będą mogły tylko autobusy i pojazdy dopuszczone.
Wyznaczają buspasy
W czasie przebudowy priorytetowo będzie traktowany ruch autobusów, motocykli i samochodów elektrycznych, które skorzystają z nowych buspasów: w al. Stanów Zjednoczonych, na Ostrobramskiej (w stronę zachodnią), Krzyckiego oraz Marynarskiej i Łopuszańskiej (w stronę wschodnią). Wcześniej buspasy powstały także na Bitwy Warszawskiej, Sikorskiego i w Dolinie Służewieckiej.
Pierwszy etap remontu potrwa około roku. W drugim etapie ruch pojazdów zostanie skierowany na nowy wiadukt północny, a zamknięty zostanie wiadukt południowy. Przebudowa wiaduktów potrwa do marca 2024 roku. Odpowiada za nią firma Skanska, która wygrała przetarg ogłoszony przez zlikwidowany już Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Koszt remontu 400-metrowego odcinka trasy to 88 mln zł.
(dg)