REKLAMA

Puls Warszawy

drogi »

 

Trasa Łazienkowska: rusza remont wiaduktów. Będą duże utrudnienia

  24 stycznia 2022

alt='Trasa Łazienkowska: rusza remont wiaduktów. Będą duże utrudnienia'
źródło: SZRM

W weekend 28-30 stycznia rozpocznie się przebudowa wiaduktów nad Łazienkami Północnymi.

REKLAMA

Pierwsze prace przygotowawcze do zamknięcia północnego wiaduktu rozpoczną się w piątek 28 stycznia. Podczas tych robót naprzemiennie będą zajmowane kolejne pasy Trasy Łazienkowskiej na odcinku od al. Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej, dla skręcających w Waryńskiego.

Rusza remont Trasy Łazienkowskiej

W niedzielę 30 stycznia wiadukt w stronę Śródmieścia zostanie wyłączony z ruchu i rozpocznie się jego rozbiórka. W tym czasie ruch pojazdów w obu kierunkach obywać się będzie wiaduktem południowym. Kierowcy jadący od strony Saskiej Kępy zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu.

- Na południowym wiadukcie wytyczone będą cztery pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku - zapowiada urząd miasta. - Dla kierowców indywidualnych przeznaczone będą dwa skrajne pasy o szerokości 220 cm. Dwa wewnętrzne pasy o szerokości 300 cm zarezerwowane będą dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego i dopuszczonych pojazdów: taksówek, motocykli, MTON i pojazdów uprzywilejowanych.

Kup bilet

Ograniczenia wjazdu

Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 220 cm. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami Waryńskiego, Goworka, Spacerową i Gagarina do Czerniakowskiej.

- W związku z wyznaczeniem powyższego objazdu zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone także na rondzie Jazdy Polskiej - zapowiada warszawski ratusz. - Kierowcy jadący od strony Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo w Waryńskiego. Trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo. Natomiast na wlocie Waryńskiego na rondo od strony pl. Konstytucji będzie tylko jeden pas do skrętu w lewo na Trasę Łazienkowską (skrajny). Z pasa środkowego w lewo skręcić będą mogły tylko autobusy i pojazdy dopuszczone.

REKLAMA

Wyznaczają buspasy

W czasie przebudowy priorytetowo będzie traktowany ruch autobusów, motocykli i samochodów elektrycznych, które skorzystają z nowych buspasów: w al. Stanów Zjednoczonych, na Ostrobramskiej (w stronę zachodnią), Krzyckiego oraz Marynarskiej i Łopuszańskiej (w stronę wschodnią). Wcześniej buspasy powstały także na Bitwy Warszawskiej, Sikorskiego i w Dolinie Służewieckiej.

Pierwszy etap remontu potrwa około roku. W drugim etapie ruch pojazdów zostanie skierowany na nowy wiadukt północny, a zamknięty zostanie wiadukt południowy. Przebudowa wiaduktów potrwa do marca 2024 roku. Odpowiada za nią firma Skanska, która wygrała przetarg ogłoszony przez zlikwidowany już Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Koszt remontu 400-metrowego odcinka trasy to 88 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Marian

24.01.2022 18:43

A ja się pytam ile więcej Trzask puści autobusów żeby zrekompensować blokadę prywatnego transportu?
Domyślam się że jakość podróży autobusem nie ulegnie pogorszeniu.

# rip rozum

24.01.2022 22:26

Otóż jazda autobusem ulegnie pogorszeniu bo będą mogli nie jeździć wyłącznie faszyści w namordnikach, tzw covidioci.

# Bang!

25.01.2022 11:09

Przeciez oni - dyrekcja ZDM i Trzaskowski, robia to celowo... mozna znalezc ich wypowiedzi, ze nalezy maksymalnie utrudnic ruch samochodowy, bo wedlug nich w ten sposob zacheci sie ludzi do przesiadki do komunikacji miejskiej. Jest na to paragraf art 231 kk

REKLAMA

# kierowca bombowca

25.01.2022 12:03

#Marian napisał(a) 24.01.2022 18:43
A ja się pytam ile więcej Trzask puści autobusów żeby zrekompensować blokadę prywatnego transportu?
Domyślam się że jakość podróży autobusem nie ulegnie pogorszeniu.
Blokada to by była jakby się te wiadukty zawaliły - miejmy nadzieję że jeden wytrzyma przez czas wymiany drugiego na nowy.
Nie lubię lewaków ale trzeba być choć trochę obiektywnym.

# Leon

25.01.2022 18:48

#kierowca bombowca napisał(a) 25.01.2022 12:03
Blokada to by była jakby się te wiadukty zawaliły - miejmy nadzieję że jeden wytrzyma przez czas wymiany drugiego na nowy.
Nie lubię lewaków ale trzeba być choć trochę obiektywnym.
A zwężenie pod buspas to nie blokada?
Jeśli ulicą przejeżdża 100 tys. samochodów i blokuje się połowę to Trzask musi dać autobusy dla tych 50 tysięcy - proste.

# Brrrym

26.01.2022 11:06

#Bang! napisał(a) 25.01.2022 11:09
Przeciez oni - dyrekcja ZDM i Trzaskowski, robia to celowo... mozna znalezc ich wypowiedzi, ze nalezy maksymalnie utrudnic ruch samochodowy, bo wedlug nich w ten sposob zacheci sie ludzi do przesiadki do komunikacji miejskiej. Jest na to paragraf art 231 kk
Nie marudź, zgredzie!

REKLAMA

# Bang!

26.01.2022 13:38

#Brrrym napisał(a) 26.01.2022 11:06
Nie marudź, zgredzie!
No tak, zgred ze mnie, bo wole spedzic czas w domu z rodzina, niz siedziec w smierdzacym i zatloczonym autobusie

# kilovolt

29.01.2022 18:35

#Leon napisał(a) 25.01.2022 18:48
A zwężenie pod buspas to nie blokada?
Jeśli ulicą przejeżdża 100 tys. samochodów i blokuje się połowę to Trzask musi dać autobusy dla tych 50 tysięcy - proste.
Ale ta blokada wynika wynika przecież z konieczności wyburzenia wiaduktów. Chyba jasne jest, że jak jeden wiadukt znika to będzie mniej pasów. Inaczej się nie da.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024