REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Co z węzłem z Prymasa?
REKLAMA

źródło: UD Wola


Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Co z węzłem z Prymasa?

Umowa na montaż urządzeń mierzących prędkość jest już podpisana. Wolscy samorządowcy mają wątpliwości, czy drogowcy dobrze wybrali miejsca pomiarów.

REKLAMA

W połowie kwietnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego podpisał umowę na dostawę i montaż dwóch systemów odcinkowego pomiaru prędkości na warszawskim odcinku trasy S8. Będą one kosztować 3,97 mln zł i zostaną zainstalowane pomiędzy węzłami Łabiszyńska i Piłsudskiego (Marki) oraz węzłami Konotopa i Bemowo (Lazurowa).



REKLAMA

Pomiar prędkości na S8

Jak przypomina Urząd Dzielnicy Wola, według danych z 2019 roku warszawski odcinek trasy S8 to najniebezpieczniejsza droga w Polsce. Dochodzi na niej do pięciu tzw. zdarzeń drogowych dziennie, co przełożyło się na prawie 1900 kolizji tylko w ciągu jednego roku. W opinii burmistrza Krzysztofa Strzałkowskiego przyczyny są dwie.

- Nadmierna prędkość i olbrzymi ruch - wymienia. - Mostem Grota-Roweckiego w 2019 roku przejeżdżało każdego dnia ponad 200 tysięcy samochodów, ale trudno jednak znaleźć kierowców stosujących się do ograniczenia prędkości, które na warszawskim odcinku trasy wynosi 90 km/h.



REKLAMA

Węzeł S8 z Prymasa

Według burmistrza Strzałkowskiego w pierwszej kolejności objęty pomiarem prędkości powinien być centralny odcinek północnej obwodnicy Warszawy, ponieważ najbardziej niebezpieczne są odcinki w rejonie węzła z trasą Prymasa Tysiąclecia.

- Władze dzielnicy zwracają również uwagę, że przekraczanie prędkości na miejskim odcinku trasy S8 to nie tylko zagrożenie związane ze zdarzeniami drogowymi - czytamy w komunikacie wolskiego ratusza. - To także uciążliwy problem dla mieszkańców m.in. Koła, w postaci nadmiernego hałasu.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





27.04.2021 15:22 #Jelonkowy
Zwróci się w tydzień.
27.04.2021 19:30 #edek
Pan Burmistrz myśli trochę nie logicznie. Jeżeli dopuszczalna prędkość pozostanie na poziomie 120 km/h to i tak w dalszym ciągu będzie hałas. Na razie nie wiadomo, czy odcinkowy pomiar prędkości będzie związany z ograniczeniem prędkości np. do 90 km/h? Takie ograniczenie prędkości ma sens gdyż zauważalnie zrobiłoby się ciszej i tym samym nie byłoby konieczności stawiania nowych ekranów.
28.04.2021 07:53 #Solo
#edek napisał(a) 27.04.2021 19:30

Pan Burmistrz myśli trochę nie logicznie. Jeżeli dopuszczalna prędkość pozostanie na poziomie 120 km/h to i tak w dalszym ciągu będzie hałas. Na razie nie wiadomo, czy odcinkowy pomiar prędkości będzie związany z ograniczeniem prędkości np. do 90 km/h? Takie ograniczenie prędkości ma sens gdyż zauważalnie zrobiłoby się ciszej i tym samym nie byłoby konieczności stawiania nowych ekranów.
przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.
28.04.2021 18:12 #water
#Solo napisał(a) 28.04.2021 07:53

przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.
Bardzo ciekawa teza. Prosimy o wskazanie tych przepisów Panie "znafco przepisów".
29.04.2021 12:09 #WWO
To obrazuję właśnie, jak polscy kierowcy zwracają uwagę na znaki z ograniczeniem prędkości i jak szanują przepisy ruchu drogowego.
Brawa dla najlepszych kierowców, jeżdżących szybko i bezpiecznie.
Codziennie widać to na wspomnianej trasie S-8
30.04.2021 14:38 #znawca
#Solo napisał(a) 28.04.2021 07:53

przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.
Nie opowiadaj bzdur. Na wysokości Lasku na Kole jest ograniczenie prędkości ale tylko dla ciężarówek. Kolejne ograniczenie to odcinek gdzie S8 łączy się z al.Prymasa Tysiąclecia. Ograniczenie dot. węzła drogowego, a nie całego odcinka miejskiego. Gdzie ty się uczyłeś przepisów prawa o ruchu drogowym? Zapewne na kursie korespondencyjnym w Lasach Kabackich. Wstyd.
01.05.2021 09:08 #zamik
Zjazdy i wjazdy na S8 są zle zaprojektowane i żle oznakowane. Pomiary i ograniczenia spowoduja większy tłok, i wiecej kolizji co spowoduje większe korki. Ludzie na tej trasie nie widać znaków bo zasłaniaja je ciężarówki, informacje o zjazdach sa za małe i bzudne. Dlaczego nie ma dużych oznaczeń na rampach i na jezdnii? Jak jedziesz tam to po prawej masz ciąg cięzarówek i nie widzisz kiedy masz zjechać a potem nikt cie nie wpuści. S8 w Warszawie powinno być zamkniete dla cięzarówek a Tiry powinny mieść dodatkową obwodnicę

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA