REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Nowe azyle, słupki, progi. Zrobiło się bezpieczniej?

  19 września 2014

alt='Nowe azyle, słupki, progi. Zrobiło się bezpieczniej?'
źródło: www.zdm.waw.pl

Zarząd Dróg Miejskich wdrożył nową organizację ruchu na niektórych ulicach w Wawrze. Chwali się, że zmiany zostały wprowadzone po "wzorcowej współpracy z mieszkańcami".

REKLAMA

Podkreśla, że zmiany były konsultowane z mieszkańcami i większość ich postulatów została spełniona.

Choć Wawer pod względem liczby wypadków drogowych wcale nie wypada źle na tle całej stolicy, to jednak statystyki ofiar śmiertelnych powodują, że jest w połowie zestawień. To dlatego właśnie uspokojenie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa było priorytetem przy wprowadzaniu zmian. Co zatem się zmieniło po "wzorcowej współpracy"?

Dzieci Polskich - lepiej widać pieszych

Spore zmiany przy szpitalu dziecięcym w Międzylesiu - uporządkowano miejsca parkingowe, decydując się zarówno na parkowanie skośne, jak i równoległe. Ma to lepiej zagospodarować miejsce, ale też pozwolić na łatwiejsze wysiadanie osób z dziećmi. Jezdnie ulicy Dzieci Polskich mają nową nawierzchnię i są węższe przy przejściach dla pieszych - tam nie tylko ustawiono azyle dla przechodzących, ale też wyłączono z ruchu jeden pas, ustawiając na nim słupki uniemożliwiające parkowanie, dzięki czemu piesi i kierowcy mają lepszą widoczność. Przy okazji - biało-czerwone słupki są zastępowane czarnymi z syrenką, tak zwanymi "gamdzykami".

Kup bilet

Zwoleńska - ma być spokojniej?

Na skrzyżowaniu Zwoleńskiej i Traktu Lubelskiego powstało rondo - podobnie jak w przypadku Traktu i Bronowskiej. W obu miejscach nie wystarczyło miejsca na klasyczne rondo z wyspą, dlatego zdecydowano o jego przejezdności, tym bardziej że kursują tamtędy autobusy. Takie rozwiązanie ma usprawnić wyjazd z Bronowskiej i Zwoleńskiej, które korkowały się zawsze ze względu na nadrzędność Traktu Lubelskiego. Sama Zwoleńska zyskała azyle dla pieszych oraz progi wyspowe, dodatkowo zmieniono lekko przebieg chodników, co ma wymusić zmniejszenie prędkości u kierowców. - Nowe chodniki, rondo i liczne azyle mają za zadanie uspokoić ruch, dając mieszkańcom szansę bezpiecznej zmiany strony ulicy, dojścia do przystanków, powrót do domu autem, a zatem poprawić komfort funkcjonowania w tej części dzielnicy - twierdzą drogowcy.

ZDM przypomina też, że trwają rozstrzygnięcia przetargowe dotyczące infrastruktury drogowej ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej pod linią kolejową. To oznacza, że trwają przygotowania do budowy tunelu w Międzylesiu.

Czy zmiany rzeczywiście powodują, że na tych ulicach zrobiło się bezpieczniej? Czekamy na obserwacje mieszkańców.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# mad_racoon

23.09.2014 12:00

Trakt lubelski rzeczywiście jest przyjaźniejszy i nie ma tu co gadać. Jedzie się super, ronda się sprawdzają idealnie... Zobaczymy jeszcze jak wypadnie to poprawione przy Lucerny, ale mam co do niego spore nadzieje. Z tego rejonu Wawra to jeszcze zobaczymy co drogowcy zdziałają na feralnym łuku/skrzyżowaniu Kadetów z Poprawną i czy coś może mądrego zrobią na przeciwko centrum handlowego przy szkole na kadetów, bo te miejsca wciąż są mało sympatyczne... Ja bym walnął (tradycyjnie) przejezdne ronda :)

# dss

23.09.2014 13:09

ale kłamliwy ten artykuł - trakt lubelski - brak ścieżek rowerowych oraz zatok dla autobusowych - rano powstają korki. Zwoleńska - chodniki są tak wąskie że nie mozna póść z dzieckiem na spacer (tzreba iść rzędem) a dodatkowo kończy po jedenj stronie i aby przejść na drugą stronę trzeba się cofnąć kilkaset metrów do pasów dla pieszych jednym słowem bubel za nasze pieniądze.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025