Nowa strona ZTM. "Lepsze jest wrogiem dobrego"
2 grudnia 2019
Fala modernizacji i rewitalizacji dotarła już nawet do warszawskiego internetu. Dawna strona komunikacji miejskiej odeszła do lamusa.
- Szukasz rozkładów jazdy, map i schematów, informacji o biletach itp? Zajrzyj na nową stronę WTP - taki oto, rymowany komunikat widnieje na stronie ztm.waw.pl, doskonale znanej pasażerom warszawskiej komunikacji miejskiej. Po kliknięciu na link przechodzimy na całkiem nową witrynę i... zaczynamy zastanawiać się, na co właściwie kliknąć. W oczach osoby przyzwyczajonej przez lata do starego wyglądu, wtp.waw.pl wygląda jak kłębowisko ikon i okien, rozrzuconych bez wyraźnego pomysłu.
O wadach i zaletach nowej strony napiszemy za kilka tygodni, gdy nabierzemy wprawy w korzystaniu z niej. Tymczasem na portalach społecznościowych już dała o sobie znać mądrość starożytnych Rzymian: "Consuetudo altera natura est" (łac. Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka).
Autobus krytyków
Większość pasażerów korzysta z nowej strony nie komentując większych czy mniejszych problemów, z jakimi się boryka. Na facebookowym profilu WTP znajdziemy jednak ponad 100 krytycznych wpisów. Oto niektóre z nich.
- Ktoś w tej firmie musi bardzo nie lubić pasażerów. Starsi ludzie raczej sobie z tą stroną nie poradzą. Poprzednia strona była łatwa w obsłudze; szybko można było znaleźć to, czego się szuka. Teraz nie działa nic. Mapa nieczytelna, trasy linii się nie wczytują. Poprzednia mapa podzielona na części była bardzo przejrzysta. Teraz na jednej płachcie plątanina kresek. Po co było zmieniać to, co działało? Porażka.
- Ze strony ZTM korzystam głównie z telefonu komórkowego. Stara strona była do tego dostosowana. Teraz to porażka. Mapy nieczytelne, nie pobierają się prawidłowo; niedostosowana rozdzielczość do smartfona. Rozkłady jazdy również niedostosowane do telefonów. Trzeba się naklikać, zanim uzyska się pożądany wynik, a to zajmuje czas. Moim zdaniem zmiana na gorsze.
- Wypowiedzi pasażerów są niemal takie same: nowa strona WTP z rozkładami i mapą jest kompletnie nieczytelna. Nie do końca wiadomo, w którą stronę jest przejazd, należy znać nazwy przystanków, wybór daty też dopiero po przeklikaniu, mapa z niepełnymi danymi a zapytanie przekierowuje na jakdojade.pl. Proszę słuchać głosu pasażerów, którzy wypowiadają się pod tym postem i przywrócić czytelność i funkcjonalność, która była na dotychczasowej stronie ztm.waw.pl. Lepsze jest wrogiem dobrego.
(dg)