REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Najbardziej doskwiera komunikacja

  14 maja 2010

Po naszym ostatnim artykule na temat komunikacji na Bielanach odebraliśmy dziesiątki telefonów od czytelników.

REKLAMA

Nietrudno zauważyć, że problem komunikacji miej-skiej to sprawa priorytetowa dla mieszkańców tej części stolicy. Paradoksalnie, metro w dzielnicy za-miast poprawić komfort podróżowania, pogorszyło go.

Od momentu uruchomienia podziemnej kolejki na Bielanach Zarząd Transportu Miejskiego postawił bowiem na dowozy do metra jako głównego i szyb-kiego środka transportu. W ogóle nie wziął pod uwa-gę, że z dzielnicowej komunikacji korzystają w prze-ważającej większości osoby starsze. A seniorzy na-rzekają, że zabrano im wszystkie bezpośrednie połą-czenia, dzięki którym mogli szybko dostać się do Szpitala Bielańskiego, do cmentarza na Wólce, urzę-du skarbowego, Uniwersytetu Trzeciego Wieku, do Ośrodka Rehabilitacji Kompleksowej znajdującego się na terenie AWF-u, czy też do Centrum Medycznego "Mavit" na ul. Podleśnej.

Z telefonów od mieszkańców wynika, że z obecnych rozwiązań bardzo nie-zadowoleni są mieszkańcy Chomiczówki, na której mieszka przeszło 30 tys. osób. Zabrano im linię 520, pozbawiając bezpośredniego połączenia z centrum.

- Obecnie musimy wiele razy się przesiadać. Jestem osobą niepełnosprawną, której trudno dojść do stacji Młociny. Nie mówiąc już o przejściu przez bramki z wózkiem na kółkach czy siatką z zakupami - mówi pani Jadwiga z Chomiczówki.

Mieszkańcy Bielan tak bardzo tęsknią za powrotem linii 520, że są gotowi od-dać za nią autobus 116. Chcieliby także bezpośredniego połączenia z Dworcem Centralnym, gdyż wielu starszych osób nie stać na taksówkę, a z bagażami trudno jest im wiele razy się przesiadać.

- Kiedyś przy sklepie Leclerc kursował autobus na Dworzec Centralny. W tej chwili przystanek na Wólczyńskiej jest martwy. Zlikwidowano tu wszystkie autobu-sowe linie z wyjątkiem 116 - narzeka pan Stefan.

Podobnych skarg otrzymaliśmy bardzo wiele.

Na Pragę metrem nie dojedziemy

Kolejnym palącym problemem jest brak połączenia tej części Warszawy z Pragą. Kiedyś połączenie zapewniał tramwaj linii 6 oraz autobus 103. Jednak szóstka zo-stała wycofana, natomiast linia 103 zmieniła trasę. Mieszkańcy dziwią się takim roz-wiązaniom, zwłaszcza że obecnie aż trzy autobusy, tj. 103, 197 i 184 łączą Bielany z Dworcem Zachodnim. - A gdzie połączenie z Pragą, z rejonem Dworca Wileńskie-go czy Stadionem Dziesięciolecia? - pytają rozżaleni.

Dla pasażerów podróżujących komunikacją miejską nie jest bez znaczenia, że muszą wiele razy się przesiadać, aby dotrzeć z Bielan na Pragę. Za każdym razem trzeba przecież kasować bilet, a nie każdego stać na kartę miejską.

- Uważam, że dawna trasa 103 była superrozwiązaniem, bo można było doje-chać tym autobusem do ZUS-u, urzędu skarbowego czy bez przesiadek dostać się na Pragę. Dlaczego zlikwidowano tak korzystną linię, kierując 103 na mniej uczęsz-czaną trasę? Takie rozwiązanie mogli wymyślić tylko urzędnicy zza biurka, którzy na co dzień jeżdżą samochodami - żali się pani Krystyna.

Czy istnieje możliwość, aby 103 wróciło na swoją starą trasę?

- W obecnym układzie komunikacyjnym bezpośrednie połączenie Bielan z Pra-gą zapewnia linia tramwajowa 28 kursująca przez ul. Broniewskiego. Linia ta zastą-piła w tej relacji linię autobusową 103, która w związku z tym mogła zostać skiero-wana do obsługi innych połączeń - informuje Konrad Klimczak z Zarządu Trans-portu Miejskiego. Takie rozwiązanie zdaniem władz ZTM-u powinno zadowalać mieszkańców Bielan, którzy chcąc dostać się na Pragę mogą skorzystać oczywiście z metra. - Obecnie możliwość najszybszego i najsprawniejszego połączenia Bielan z Pragą zapewnia linia metra z przesiadką do tramwajów kursujących przez most Gdański, Śląsko-Dąbrowski i Poniatowskiego - twierdzi rzecznik ZTM. Mamy jednak też dobrą wiadomość. Władze ZTM-u, choć raczej nie przewidują, aby 103 wróciło na swoją dawną trasę, planują oddać mieszkańcom tramwaj nr 6. - Nie wyklucza-my przywrócenia kursowania linii 6 po wznowieniu ruchu tramwajowego na ul. Mic-kiewicza - mówi Konrad Klimczak.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Dzielnica zamierza walczyć

Jak dotąd ZTM pozostaje niewzruszony na prośby mieszkańców. Jego urzędnicy uważają, że zaproponowane przez nich rozwiązania są optymalne. Władze bielań-skiego ratusza zapowiedziały, że będą walczyły o komfort jazdy swych miesz-kańców. Na przełomie maja i czerwca zamierzają przeprowadzić badania ankietowe na temat komunikacji miejskiej na Bielanach. - Kiedy otrzymamy wyniki, zwołamy wspólne posiedzenie komisji rad dzielnic Bielany i Żoliborz, na którą zaprosimy również dyrekcję ZTM. Wyniki ankiety będą podstawą do rozpoczęcia pertraktacji z władzami ZTM w sprawie poprawy komunikacji w naszej dzielnicy - mówi Grzegorz Pietruczuk, wiceburmistrz Bielan. Jednocześnie zapewnia, że owe pertraktacje nie będą polegały na tym, aby kosztem likwidacji jednej linii uzyskać inną. - Będziemy wnioskować o uruchomienie nowych połączeń i linii autobusowych - zapewnia Grze-gorz Pietruczuk.

Także do redakcji "Echa" można zgłaszać propozycje rozwiązań komunikacyj-nych na Bielanach dzwoniąc pod nr 22 3920830. Przykłady najczęściej zgłaszanych problemów komunikacyjnych opiszemy na łamach gazety.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Chochoł

29.10.2016 21:18

520 na Bielanach to było duże udogodnienie. To prawda, że ulica Wólczyńska świeci teraz autobusowymi pustkami. W związku z budową metra na Woli linia 167 ulega skróceniu do Znanej i jest możliwe, że 520 wejdzie w naturalny sposób w jego miejsce kierując się priorytetowym buspasem przez ulicę Górczewską w stronę ścisłego centrum. ZTM tłumaczył kiedyś w wykwintny sposób, że przyśpieszone autobusy do Śródmieścia nie mogą zmierzać w ciągu równoległym, a jedynie prostopadłym względem biegu Wisły kładą bowiem nacisk na komunikację szynową, czyli tramwaj, metro, pociąg. Tylko, że Warszawa to nie Nowy York i nie mamy iluś tam przecznic. Ponad trzydzieści lat 520 z powodzeniem służyło pasażerom na Bielanach i teraz też może. Tymczasem jesteśmy wszyscy ciągle karmieni, jakimiś produktami czekoladopodobnymi w postaci widmowego 220 w prasowych wizjach jedynie na Nowe Bemowo i wyłącznie po terenie tamtej dzielnicy dublujące stare 105, albo wizją realizacji groźby instalacji jakiegoś niechcianego kukułczego jaja z Białołęki na Chomiczówce. 520 powinien znowu jechać Conrada.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe