REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Najbardziej doskwiera komunikacja

  14 maja 2010

Po naszym ostatnim artykule na temat komunikacji na Bielanach odebraliśmy dziesiątki telefonów od czytelników.

REKLAMA

Nietrudno zauważyć, że problem komunikacji miej-skiej to sprawa priorytetowa dla mieszkańców tej części stolicy. Paradoksalnie, metro w dzielnicy za-miast poprawić komfort podróżowania, pogorszyło go.

Od momentu uruchomienia podziemnej kolejki na Bielanach Zarząd Transportu Miejskiego postawił bowiem na dowozy do metra jako głównego i szyb-kiego środka transportu. W ogóle nie wziął pod uwa-gę, że z dzielnicowej komunikacji korzystają w prze-ważającej większości osoby starsze. A seniorzy na-rzekają, że zabrano im wszystkie bezpośrednie połą-czenia, dzięki którym mogli szybko dostać się do Szpitala Bielańskiego, do cmentarza na Wólce, urzę-du skarbowego, Uniwersytetu Trzeciego Wieku, do Ośrodka Rehabilitacji Kompleksowej znajdującego się na terenie AWF-u, czy też do Centrum Medycznego "Mavit" na ul. Podleśnej.

Z telefonów od mieszkańców wynika, że z obecnych rozwiązań bardzo nie-zadowoleni są mieszkańcy Chomiczówki, na której mieszka przeszło 30 tys. osób. Zabrano im linię 520, pozbawiając bezpośredniego połączenia z centrum.

- Obecnie musimy wiele razy się przesiadać. Jestem osobą niepełnosprawną, której trudno dojść do stacji Młociny. Nie mówiąc już o przejściu przez bramki z wózkiem na kółkach czy siatką z zakupami - mówi pani Jadwiga z Chomiczówki.

Mieszkańcy Bielan tak bardzo tęsknią za powrotem linii 520, że są gotowi od-dać za nią autobus 116. Chcieliby także bezpośredniego połączenia z Dworcem Centralnym, gdyż wielu starszych osób nie stać na taksówkę, a z bagażami trudno jest im wiele razy się przesiadać.

- Kiedyś przy sklepie Leclerc kursował autobus na Dworzec Centralny. W tej chwili przystanek na Wólczyńskiej jest martwy. Zlikwidowano tu wszystkie autobu-sowe linie z wyjątkiem 116 - narzeka pan Stefan.

Podobnych skarg otrzymaliśmy bardzo wiele.

Na Pragę metrem nie dojedziemy

Kolejnym palącym problemem jest brak połączenia tej części Warszawy z Pragą. Kiedyś połączenie zapewniał tramwaj linii 6 oraz autobus 103. Jednak szóstka zo-stała wycofana, natomiast linia 103 zmieniła trasę. Mieszkańcy dziwią się takim roz-wiązaniom, zwłaszcza że obecnie aż trzy autobusy, tj. 103, 197 i 184 łączą Bielany z Dworcem Zachodnim. - A gdzie połączenie z Pragą, z rejonem Dworca Wileńskie-go czy Stadionem Dziesięciolecia? - pytają rozżaleni.

Dla pasażerów podróżujących komunikacją miejską nie jest bez znaczenia, że muszą wiele razy się przesiadać, aby dotrzeć z Bielan na Pragę. Za każdym razem trzeba przecież kasować bilet, a nie każdego stać na kartę miejską.

- Uważam, że dawna trasa 103 była superrozwiązaniem, bo można było doje-chać tym autobusem do ZUS-u, urzędu skarbowego czy bez przesiadek dostać się na Pragę. Dlaczego zlikwidowano tak korzystną linię, kierując 103 na mniej uczęsz-czaną trasę? Takie rozwiązanie mogli wymyślić tylko urzędnicy zza biurka, którzy na co dzień jeżdżą samochodami - żali się pani Krystyna.

Czy istnieje możliwość, aby 103 wróciło na swoją starą trasę?

- W obecnym układzie komunikacyjnym bezpośrednie połączenie Bielan z Pra-gą zapewnia linia tramwajowa 28 kursująca przez ul. Broniewskiego. Linia ta zastą-piła w tej relacji linię autobusową 103, która w związku z tym mogła zostać skiero-wana do obsługi innych połączeń - informuje Konrad Klimczak z Zarządu Trans-portu Miejskiego. Takie rozwiązanie zdaniem władz ZTM-u powinno zadowalać mieszkańców Bielan, którzy chcąc dostać się na Pragę mogą skorzystać oczywiście z metra. - Obecnie możliwość najszybszego i najsprawniejszego połączenia Bielan z Pragą zapewnia linia metra z przesiadką do tramwajów kursujących przez most Gdański, Śląsko-Dąbrowski i Poniatowskiego - twierdzi rzecznik ZTM. Mamy jednak też dobrą wiadomość. Władze ZTM-u, choć raczej nie przewidują, aby 103 wróciło na swoją dawną trasę, planują oddać mieszkańcom tramwaj nr 6. - Nie wyklucza-my przywrócenia kursowania linii 6 po wznowieniu ruchu tramwajowego na ul. Mic-kiewicza - mówi Konrad Klimczak.

Zapraszamy na zakupy

Dzielnica zamierza walczyć

Jak dotąd ZTM pozostaje niewzruszony na prośby mieszkańców. Jego urzędnicy uważają, że zaproponowane przez nich rozwiązania są optymalne. Władze bielań-skiego ratusza zapowiedziały, że będą walczyły o komfort jazdy swych miesz-kańców. Na przełomie maja i czerwca zamierzają przeprowadzić badania ankietowe na temat komunikacji miejskiej na Bielanach. - Kiedy otrzymamy wyniki, zwołamy wspólne posiedzenie komisji rad dzielnic Bielany i Żoliborz, na którą zaprosimy również dyrekcję ZTM. Wyniki ankiety będą podstawą do rozpoczęcia pertraktacji z władzami ZTM w sprawie poprawy komunikacji w naszej dzielnicy - mówi Grzegorz Pietruczuk, wiceburmistrz Bielan. Jednocześnie zapewnia, że owe pertraktacje nie będą polegały na tym, aby kosztem likwidacji jednej linii uzyskać inną. - Będziemy wnioskować o uruchomienie nowych połączeń i linii autobusowych - zapewnia Grze-gorz Pietruczuk.

Także do redakcji "Echa" można zgłaszać propozycje rozwiązań komunikacyj-nych na Bielanach dzwoniąc pod nr 22 3920830. Przykłady najczęściej zgłaszanych problemów komunikacyjnych opiszemy na łamach gazety.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Chochoł

29.10.2016 21:18

520 na Bielanach to było duże udogodnienie. To prawda, że ulica Wólczyńska świeci teraz autobusowymi pustkami. W związku z budową metra na Woli linia 167 ulega skróceniu do Znanej i jest możliwe, że 520 wejdzie w naturalny sposób w jego miejsce kierując się priorytetowym buspasem przez ulicę Górczewską w stronę ścisłego centrum. ZTM tłumaczył kiedyś w wykwintny sposób, że przyśpieszone autobusy do Śródmieścia nie mogą zmierzać w ciągu równoległym, a jedynie prostopadłym względem biegu Wisły kładą bowiem nacisk na komunikację szynową, czyli tramwaj, metro, pociąg. Tylko, że Warszawa to nie Nowy York i nie mamy iluś tam przecznic. Ponad trzydzieści lat 520 z powodzeniem służyło pasażerom na Bielanach i teraz też może. Tymczasem jesteśmy wszyscy ciągle karmieni, jakimiś produktami czekoladopodobnymi w postaci widmowego 220 w prasowych wizjach jedynie na Nowe Bemowo i wyłącznie po terenie tamtej dzielnicy dublujące stare 105, albo wizją realizacji groźby instalacji jakiegoś niechcianego kukułczego jaja z Białołęki na Chomiczówce. 520 powinien znowu jechać Conrada.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break