Nadchodzi wielki remont. Cztery tory przez Wawer
15 kwietnia 2020
PKP Polskie Linie Kolejowe wykonały ważny krok na drodze do rozpoczęcia przebudowy linii otwockiej.
15 kwietnia kolejarze rozpoczęli poszukiwania wykonawcy, który zajmie się przebudową linii otwockiej na odcinku od Dworca Wschodniego do stacji Wawer. W ramach inwestycji powstanie także przystanek przy Wiatracznej oraz pięć podziemnych przejść dla pieszych.
- Rozpoczęcie robót planowane jest jeszcze w tym roku - informuje PKP PLK. - Prace będą realizowane przy zachowanym ruchu pociągów.
Co się zmieni?
W pobliżu szpitala przy Szaserów powstanie dodatkowa stacja Wiatraczna, która poprawi połączenie północnego Grochowa z Wawrem i Śródmieściem. Na przystanku Olszynka Grochowska czeka nas remont peronu oraz kładki, która zostanie wyposażona w windy. Stacja Gocławek zostanie przesunięta do wiaduktu Marsa, z którym kolejarze połączą ją windami i schodami. Powstanie także nowe przejście podziemne z pochylniami.
- Na przystanku Warszawa Wawer peron zostanie przebudowany a przejście podziemne wyposażone w windy - wyliczają kolejarze. - Wiata peronowa ma być odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej.
Więcej pociągów
Ważnym elementem inwestycji ma być budowa nowych torów. Między Gocławkiem a Wawrem ich liczba wzrośnie do czterech, dzięki czemu możliwe będzie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Przygotowane zostanie także "wyjście" nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie.
- Wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem - pisze PKP PLK. - Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.
(dg)