REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Na nowo o Olszynce

  18 grudnia 2009

Trasa Olszynki Grochowskiej, choć nadal nie powstanie w ciągu najbliższych lat, wciąż pozostaje tematem rozmów na wszystkich szczeblach samorządowych.

REKLAMA

W kwietniu pisaliśmy o propozycji wojewody, aby projektowaną trasę włączyć do systemu dróg krajowych. Trasie sprzeciwia się gmina Nieporęt - wójt Sławomir Ma-zur wciąż podkreślał, że wpisanie TOG przez gminę do planów zagospodarowania spowoduje dla Nieporętu same straty, począwszy od konieczności wypłaty odszko-dowań za grunty (bez względu na to, kto jest administratorem trasy, odszkodowa-nia wypłaca gmina), aż po możliwe zatracenie rekreacyjnego charakteru regionu.

Podczas listopadowej sesji rady powiatu legionowskiego przedstawiciele gminy Nieporęt przedstawili propozycję nowego przebiegu tzw. trasy Olszynki Grochow-skiej. Koncepcja ta jest jednak sprzeczna z zarezerwowanym korytarzem trasy, zapisanym w studium rozwoju gminy Wieliszew. Nowa propozycja Nieporętu wyglą-dała nastepująco: od Białołęki miałaby ona biec przez niezabudowane tereny pod lasem, w pobliżu rezerwatu Czarnej Strugi, przez łąki i pola w Stanisławowie Pier-wszym, Izabelinie i Aleksandrowie - do ulicy Pogonowskiego, a następnie śladem drogi nr 631 biegnącej wzdłuż brzegu Zalewu Zegrzyńskiego do ronda w Zegrzu.

Władze Wieliszewa, kóre widziałby trasę bliżej torów kolejowych w gminie, roz-poczęły rozmowy z Nieporętem.

- Trasa została już przez naszą gminę wykreślona z planów zagospodarowania, ale ponieważ w planach województwa była nadal uwzględniona, to musiała wrócić także do naszych planów. Na prośbę starosty ustaliliśmy jej nowy przebieg przez naszą gminę, w tej sprawie konsultowaliśmy się z gminą Wieliszew - mówi Sławo-mir Mazur, wójt Nieporętu. Z kolei Waldemar Kownacki, wójt Wieliszewa twierdzi, że nowe poprowadzenie trasy zostało wymuszone przez jego gminę. - Uzgodniliś-my, że zostanie wprowadzona korekta, co do przebiegu "końcówki" trasy na obsza-rze styku z gminą Nieporęt, tak by "ułożyć" to w jeden ciąg. Szczegóły te są dopra-cowywane, następnie zostaną przekazane do instytucji uzgadniających. W obowią-zującym studium zagospodarowania podjęto uchwałę o wykreśleniu trasy, ale trasa wróciła i jesteśmy w końcowym etapie wpisywania jej do studium.

TOG planowana jest od kilkudziesięciu lat. Wielu traci już nadzieję, że kiedy-kolwiek powstanie. Nieporęt wykreślił ją już nawet ze swoich studiów, zezwalając na budowę nowych domów w pasie dotychczas przeznaczonym na rezerwę budow-laną. A Olszynka nie powstanie wcześniej, niż przed rokiem 2020.

(wt), bk


Kolorem szarym oznaczyliśmy dotychczasowy, oficjalny przebieg trasy,
kolor czerwony - propozycja Wieliszewa,
niebieski - wersja Nieporętu przedstawiona na sesji.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA