REKLAMA

Wawer

różne »

 

Modernizacja Traktu Lubelskiego

  9 lutego 2007

W ramach konsultacji społecznych, 18 styczna 2007 roku, w sali posiedzeń rady dzielnicy Wawer odbyło się spotkanie wykonawcy kompleksowej dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Trakt Lubelski na odc.: ul. Płowiecka - ul. Wał Miedzeszyński z mieszkańcami, radnymi i przedstawicielami wydziałów urzędu dzielnicy Wawer.

REKLAMA

Projekt zakłada przebudowę ulicy, wykonanie chodników oraz ścieżki rowerowej wzdłuż całego Traktu Lubelskiego. Trakt Lubelski jest trasą zbiorczą (typ Z) i w takiej klasie przebiegać będzie jego modernizacja. Po przebudowie powstanie ulica dwupasmowa o szerokości pasma 3,5 m, przygotowana do poruszania się po niej komunikacji miejskiej, czyli z zatokami dla autobusów. Projekt zakłada wariantowe ograniczenie dostępności ruchu w okolicach Zerzenia z zachowaniem możliwości dojazdu z przyległych posesji.

Projektant przewiduje wykonanie rond. Pierwsze rondo będzie na skrzyżowaniu Traktu Lubelskiego z ul. Wąbrzeską i Lucerny. Drugie rondo powstanie na wysokoś-ci ulicy Bronowskiej. Rondo to obejmie ulicę Kombajnistów i nowy wjazd od ulicy Bronowskiej. Stary ślad ulicy Bronowskiej służyć będzie tylko jako dojazd do stoją-cych tam obiektów. Alternatywnym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach Traktu z ulicą Kombajnistów i ulicą Bronowską.

Dużo dyskusji wywołała koncepcja rozwiązania ruchu na odcinku od ulicy Przy-godnej do Zwoleńskiej. Projekt zakłada zamknięcie ulicy Przygodnej i Zwoleńskiej od strony Traktu i budowę poniżej ulicy Zwoleńskiej ronda i ulic dojazdowych do ulicy Przygodnej i Zwoleńskiej poza zabudowaniami. Mieszkańcy wskazywali na wa-dy takiego pomysłu. Pociąga ono konieczność wykupu gruntów pod nowe jezdnie, ograniczenie dojazdu do Szkoły Podstawowej i brak wyjazdu z ulicy Zwoleńskiej. Pamiętać też należy o planach budowy ulicy Nowozwoleńskiej, która niedaleko przecinać będzie Trakt Lubelski. Po dyskusji opowiedziano się za alternatywnym rozwiązaniem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną przy ulicy Zwoleńskiej i przy ulicy Przygodnej. Dalej Trakt Lubelski jako ulica dwupasmowa łączy się z Wałem Mie-dzeszyńskim. Biegnąca wzdłuż Traktu Lubelskiego ścieżka rowerowa dotrze do Wału Miedzeszyńskiego ulicą Wędkarską. Po zapoznaniu się z koncepcją zwracano uwagę projektantowi na konieczność wprowadzenia prawoskrętów na projektowa-nych rondach i pytano jak rozwiązane zostanie odwodnienie Traktu. Budowa pra-woskrętów związana jest z pozyskaniem terenu, natomiast odwodnienie zakłada budowę zakrytego kanału deszczowego.

Projektant zakłada wykonanie w tym roku projektu modernizacji Traktu Lubel-skiego. Dokumentacja budowlana i wykonawcza będzie obejmować 3 odcinki: odc. I: ul. Płowiecka - ul. Lucerny; odc. II: ul. Lucerny - ul. Zwoleńska; odc. III: ul. Zwoleńska - Wał Miedzeszyński. Etapowe wykonanie przebudowy Traktu Lubelskie-go mogłoby rozpocząć się w przyszłym roku.

Włodzimierz Zalewski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024