Białołęka

Młodzi naukowcy na Małej Żabki

27 lutego 2013

alt='Młodzi naukowcy na Małej Żabki'
źródło: www.szkolacervantesa.pl

Jak zaszczepić w uczniach zamiłowanie do nauki? Pokazać ją w jak najbardziej interesujący sposób. Tym tropem poszli uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Miguela de Cervantesa, organizując dla swoich rówieśników I Białołęcki Festiwal Nauki Młodych Odkrywców.

- Myśl zorganizowania wydarzenia tego typu narodziła się w trakcie prowadzenia przeze mnie zajęć Klubu Młodego Odkrywcy, należącego do sieci klubów pod tą nazwą i patronatem Centrum Nauki Kopernik - mówi Ewa Sikorska, koordynator projektu. - Moi uczniowie zafascynowani nauką chcieli się również podzielić swoimi zainteresowaniami z rówieśnikami z innych szkół. Festiwal Nauki był pierwszym tego typu wydarzeniem na Białołęce.

Specjalnie na tę okazję szkolne klasy zostały zamienione na pracownie naukowe. W dziale chemiczno-fizycznym sprawdzano, czy lód zawsze się topi, czy na Marsie jest woda i czy w warunkach domowych można zrobić wulkan. W pracowniach biologicznych można było samodzielnie zbadać kwasowość rozmaitych roztworów i obejrzeć preparaty mikroskopowe, a miłośnicy łamania głowy mogli spróbować swoich zdolności do łamania szyfrów czy zabaw z tangramami.

Efekt? Po sprawdzeniu wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczestników okazuje się, że taka właśnie impreza ma pełną aprobatę. Czekamy na kolejną edycję.

(wt)

Komentarze (1)

# Zadowolona mama

01.03.2013 20:12

Wspaniała inicjatywa. Nauczyciele w tej szkole mają genialne pomysły, zarażają dzieci miłością do nauki.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

Znajdź swoje wakacje

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.