REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Mieszkańcy protestują

  11 marca 2011

- Przedstawione zmiany w komunkacji są ewidentnie wprowadzane zza biurka. Urzędnicy chyba z przyjemnością skazują nas na liczne przesiadki - skarżą się "Echu" mieszkańcy Woli.

REKLAMA

Według naszych czytelników, powiedzenie "klient nasz pan" nijak ma się do pasa-żerów komunikacji miejskiej. Od momentu uruchomienia I linii metra Zarząd Tran-sportu Miejskiego postawił na transport szynowy. Efekt - likwidacja wielu bezpoś-rednich połączeń autobusowych, skracanie tras czy kierowanie obleganych linii w rejony, gdzie nie są one w ogóle wykorzystywane. Dla pasażerów oznacza to jedno - zmniejszenie komfortu podróży, konieczność częstych przesiadek, wydłużenie czasu dojazdu oraz ścisk i tłok w godzinach szczytu. A ma być jeszcze gorzej.

W ostatnim numerze "Echa" zaprezentowaliśmy opracowany przez ZTM projekt funkcjonowania komunikacji miejskiej w czasie kolejnych etapów budowy central-nego odcinka II linii metra - czyli do końca 2013 r. Zmiany obejmują nie tylko Śródmieście, ale również Bemowo i Wolę. Są niestety konieczne, ale czy rozsądne?

Krótsze trasy, większa częstotliwość

Konsekwencją rozpoczęcia drążenia tunelu metra w rejonie Śródmieścia będzie ko-nieczność skracania tras długich linii autobusowych łączących obecnie prawobrzeż-ną i lewobrzeżną część Warszawy.

Korzyścią dla pasażerów ma być przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania skróconych linii oraz uruchomienie nowych połączeń. Co to oznacza dla Woli? Pasażerowie uzyskają nowe połączenie z Dworcem Centralnym autobusem 109 kursującym co cztery minuty w godzinach szczytu. Z taką samą częstotliwością ma jeździć z Woli do Śródmieścia skrócona linia 105. Na tym kończą się korzyści. W ramach zmian ZTM skróci trasę m. in. linii 125, którą z Międzylesia dojedziemy już tylko do Okopowej oraz linii 174. Trasę zmieni też autobus linii 178, który z Ursusa na Konwiktorską przejeżdżać będzie przez Kasprzaka, Karolkową, Grzy-bowską i Królewską. Z kolei 501 zniknie z Woli i Bemowa, dowiezie jedynie pasaże-rów ze Stegien na pl. Konstytucji lub Dworzec Centralny. Zostanie zawieszone kur-sowanie linii 155, 506 i 507. Pasażerowie podróżujący z Woli do Śródmieścia będą więc mieli do dyspozycji jedynie linię 109.

Kup bilet

Chcemy bezpośrednich połączeń

Propozycje zmian nie podobają się mieszkańcom Woli, którzy żądają pozostawienia bezpośrednich połączeń. - Oczekujemy linii bez przesiadek, dających możliwość dojazdu do centrum i innych dzielnic Warszawy. Koncepcja skracania linii i wymu-szanie przesiadek to chybiony pomysł - twierdzi zirytowany czytelnik. - Chciałbym poznać autora pomysłu, że mieszkaniec Woli chcący dostać się na Usynów, musi jechać najpierw na Bielany, bo tam jest metro. A kto chce się dostać w rejon Nowego Światu, musi dotrzeć najpierw do ronda Daszyńskiego, metrem kawałek, a potem dalej czym? Zatrudnijcie w końcu specjalistów, bo kreślenie linii na mapie, jak widać wam nie wychodzi - dodaje.

- Jak można przesiąść się z 501, które ma dojeżdżać do placu Konstytucji, w linię 109, która tam nie dociera? - pyta pani Monika.

- 109 powinno kursować al. Prymasa Tysiąclecia do Kasprzaka zamiast Płocką. Dlaczego ZTM nie uwzględnia w swych zmianach osiedla Wolska? W efekcie do Śródmieścia dojeżdża tylko rzadko kursujące 523. Oprócz tej linii i 136 żaden autobus do Górczewskiej stąd nie dojedzie. Dopiero od "pedetu" na Woli mamy tramwaje. Co będzie jednak w przypadku awarii? - pyta pani Małgorzata z osiedla Wolska. - Chcemy mieć bezpośrednie połączenie z Górczewską - apeluje czytel-niczka do ZTM-u.

Wszystkie prośby mieszkańców przekazaliśmy do ZTM-u. Ostateczne wyniki konsultacji jeszcze nie są znane. Sprawę będziemy monitorować.

Ze wstępnych wyników konsultacji wynika, że Wola zachowa przyspieszone połączenie do centrum. Wycofane 506 od 1 marca zastępuje, jadąca przez centrum do Świątyni Opatrzności Bożej, linia 422, a brak linii 507 zrekompensuje linia 523. Po zmianie trasy autobusy ruszą nie ze Starego, ale Nowego Bemowa przez ul. Wrocławską, Radiową, Powstańców Śląskich do Górczewskiej i dalej, jak teraz, w stronę Trasy Łazienkowskiej. Natomiast linia 105 zamiast zawracać przy Zachęcie pojedzie dalej, przez Krakowskie Przedmieście, Tamkę ulicą Dobrą do BUWu i na Mariensztat.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024