REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Międzylesie: tunel ma być gotowy w 2016 r.

  2 października 2013

alt='Międzylesie: tunel ma być gotowy w 2016 r.'

W przyszłym roku ma w końcu ruszyć długo oczekiwana przez mieszkańców Międzylesia inwestycja - tunel pod torami kolejowymi.

REKLAMA

- Wystąpiliśmy o wydanie zezwolenia na realizację tej inwestycji. Po jej otrzymaniu, a następnie po wydaniu przez wojewodę decyzji odszkodowawczych, będą wypłacone odszkodowania za przejęte grunty. Przewidujemy, że w pierwszej połowie przyszłego roku wybierzemy wykonawcę i rozpoczniemy prace. Potrwają one około dwóch lat. W budżecie miasta na ten cel (odszkodowania i budowa) na lata 2014-2016 zarezerwowano kwotę 247 mln zł - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Dyskusje na temat potrzeby budowy tunelu w Międzylesiu trwają od lat. Od lat też przyglądamy się sprawie. Konkretne rozmowy rozpoczęły się w 2008 roku. Wtedy przeprowadzone zostały pierwsze konsultacje społeczne. Mieszkańcy mówili jednym głosem: tunel i poszerzone ulice Żegańska i Pożaryskiego są niezbędne. Będzie to szansa na odblokowanie wieczne stojącego w korkach Międzylesia przedzielonego przez tory. Będzie to droga tranzytowa, bypass dla samochodów w przypadku wystąpienia korka na ul. Bronisława Czecha - opisuje radny Kurpios. Teraz godziny szczytu to pewny ścisk i zablokowane ulice przy przejeździe. W ciągu doby przez Międzylesie przejeżdża ok. 100 pociągów, w pewnych godzinach szlaban jest częściej zamknięty niż otwarty.

Problem - organizacja ruchu

O ile konieczność budowy tunelu nie podlega dyskusji, o tyle sam jego przebieg wywołuje kontrowersje.

- Jako mieszkaniec Wawra cieszę się z każdej inwestycji komunikacyjnej realizowanej w naszej dzielnicy. Trasa ta była planowana od dawna, jednakże miejsce, w którym ma biec, jest - delikatnie mówiąc - niefortunne - komentuje Marcin Kurpios, miejscowy radny.

- Zamiast dawniej projektowanej drogi, biegnącej śladem ulic Zorzy, Hafciarskiej, Czatów i omijającej Międzylesie od północy a następnie biegnącej wiaduktem nad torami, proponuje się dwupasmówkę przebiegającą przez środek Międzylesia, wzdłuż ul. Żegańskiej i tunel na wysokości stacji kolejowej - mówi radny. - Następnie trasa ma biec wzdłuż ul. Zwoleńskiej aż do mostu na Wiśle. Droga ta, w obecnym kształcie, doprowadzi do degradacji Międzylesia, dzieląc osiedle na dwie części i rozbijając więzi sąsiedzkie. Skala, w jakiej jest projektowana, świadczy o tym, że de facto nie będzie miała za zadanie wyprowadzanie ruchu z Wawra. Będzie to droga tranzytowa, bypass dla samochodów w przypadku wystąpienia korka na ul. Bronisława Czecha - opisuje Kurpios. Podkreśla też, że jeśli nie da się wrócić do poprzedniego projektu, to konieczne jest wprowadzenie takiej organizacji ruchu, by nie dopuścić do wjeżdżania na nią od strony Starej Miłosny samochodów ciężarowych i prywatnych autobusów. W centrum Międzylesia należy zrezygnować z pasa zieleni rozdzielającego jezdnie, o ile nie będzie stanowił rezerwy pod linię tramwajową, zaś trasę Na Zaporze i most projektować tak, by był przeznaczony dla ruchu lokalnego.

- Stała organizacja ruchu jest już uzgodniona z inżynierem ruchu. Żadne inne warianty nie były brane pod uwagę - odpowiedziała krótko Małgorzata Gajewska ze ZMID. Do sprawy powrócimy.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# CciałbymWiedziec

03.10.2013 23:31

247 mln zł - czy wiadomo na co są te pieniądze? Konkretnie w szczegółach. Podobno za podobny tunel w Ząbkach koszt wynosi ok. 30 mln!

# Mieszkaniec Międzylesia

05.10.2013 08:12

Na ręce Pani prezydent został złożony projekt wiaduktu. Koszty: jest 2 razy mniejszy, biegnie w Międzylesiu ale w innym miejscu, niezamieszkanym i nie dzielącym Międzylesia na dwie części. Podpisało się pod tym projektem kupe ludu. Projekt został zrobiony społecznie przez światowej sławy architekta. Biblioteka narodowa to tylko ułamek jego pracy. Naprawdę nie rozumiem koncepcji tunelu który będzie zalewany co większy deszcz.

# jonasz

06.10.2013 19:03

Ponoć po to też powstał kolektor W, żeby go nie zalewało.
Mówienie dziś o wiadukcie, to 12 lat za późno - już oglądałem jego wizualizację w UD w 2001 roku. Dajcie spokój! Robić ten tunel za min się pozabijamy na tym przejeździe!

REKLAMA

# emiks

08.10.2013 12:02

A wystarczyłoby ponowne otwarcie przejazdu kolejowego w Aninie. I od razu dodam, że rządzącej PO jest wygodnie zasłaniać się rozporządzeniem min. transportu, które rzekomo zabrania przejazdów naziemnych w odległosci 3 km od przejazdów bezkolizyjnych. Wspomniany przepis tego nie zabrania - ma charakter fakultatywny. Poza tym gdbyby istniał na prawdę powinien być już dawno zmieniony.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024