REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Wkrótce więcej pasażerów w metrze. Co z ciasnym przejściem na Świętokrzyskiej?

  1 kwietnia 2022

alt='Wkrótce więcej pasażerów w metrze. Co z ciasnym przejściem na Świętokrzyskiej?'
źródło: Wikimedia Commons / Muri

Urzędnikom przez siedem lat nie udało się dostosować łącznika na kluczowej stacji metra do większej liczby pasażerów.

REKLAMA

Bezpośredni łącznik pomiędzy peronami pierwszej i drugiej linii metra na stacji Świętokrzyska powstał w 2015 roku. Choć M2 kursowało wtedy tylko z Dworca Wileńskiego na rondo Daszyńskiego, w godzinach szczytu korytarz zaskakująco szybko zapełniał się pasażerami.

Tłok na Świętokrzyskiej

Po otwarciu odcinków do Trockiej i Księcia Janusza, gdy na Świętokrzyskiej zaczęli przesiadać się mieszkańcy Targówka i Woli, problem stał się wręcz palący. Wystarczy jedna wizyta na stacji w porannym szczycie, by przekonać się, że przejście jest zdecydowanie za wąskie i źle zaprojektowane. W najbliższych miesiącach czeka nas otwarcie pięciu nowych stacji metra (Ulrychów, Bemowo, Zacisze, Kondratowicza, Bródno), więc możemy spodziewać się jeszcze większego ruchu.

Zadaliśmy w Metrze Warszawskim trzy pytania. Co zrobiono w ostatnich latach, by doprowadzić do przebudowy stacji Świętokrzyska? Czy wyciągnięto jakieś konsekwencje wobec osób, które zaprojektowały łącznik nieadekwatny do liczby pasażerów? Kiedy można spodziewać się przebudowy?

Rzeczniczka Anna Bartoń udzieliła "odpowiedzi", którą postanowiliśmy opublikować w całości. Daje ona duże pojęcie o tym, w jaki sposób warszawscy urzędnicy odpowiadają na pytania mediów i... jest całkowicie nielogiczna. Najpierw czytamy, że łącznik na Świętokrzyskiej spełnia wszystkie standardy, a następnie, że trwają dyskusje o poprawieniu sytuacji pasażerów.

Kup bilet

Wypracowanie nie na temat

- Istnieją dwa połączenia pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska I i II linii - pisze rzeczniczka Metra Warszawskiego. - Odległość mierzona pomiędzy środkami peronów obu stacji wynosi: przejściem poprzez poziom -1 (antresola) 165 metrów, przejściem przez poziom -2 (na końcach peronów) 166 metrów. Przejścia zostały oznakowane przez ZTM specjalnymi naklejkami kierunkowymi. Oba przejścia łączące perony stacji Świętokrzyska I i II linii warszawskiego metra spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa. Stacja została zaprojektowana i wybudowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Poprawność wykonania dokumentacji została potwierdzona wydaną przez Wojewodę Mazowieckiego decyzją o pozwoleniu na budowę. Poprawność wykonania inwestycji i jej bezpieczeństwo użytkowania potwierdził Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydając pozwolenie na użytkowanie. ZTM i MW prowadzą analizy dotyczące ruchu pasażerskiego w obrębie stacji Świętokrzyska M1 i M2 oraz wprowadzenia możliwych zmian.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Rafał

03.04.2022 01:46

Perony stacji pierwszej linii powinny być usytuowane tak, by można z nich było poprowadzić schody bezpośrednio na peron stacji drugiej linii. Można by było to zrobić, gdyby południowy koniec peronu znajdował się nad peronem drugiej linii, poza tym perony na pierwszej linii musiały być położone po obu stronach torów, a nie pośrodku.
Błąd był popełniony już podczas budowy stacji pierwszej linii. Wiedziano, że stacja ta ma być stacją przesiadkową, a mimo to nie pomyślano jak najlepiej rozwiązać problem przesiadki z jednej linii do drugiej i na odwrót.

# Robert Żoliborz

05.04.2022 18:43

Wystarczy zlikwidować schody ruchome w łączniku pomiędzy peronami. Dla osób z ograniczona możliwościa poruszania jest winda. Schody ruchome w tym miejscu tylko blokują ruch.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA