REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Co z metrem na Chrzanów? Wciąż nie ma pozwoleń

  27 maja 2021

alt='Co z metrem na Chrzanów? Wciąż nie ma pozwoleń'
źródło: MW

Miesiące mijają, a budowa odcinka metra między Powstańców Śląskich a Połczyńską wciąż nie rusza.

REKLAMA

Gdyby skupić się na informacjach o postępie budowy metra przekazywanych przez warszawski ratusz, można by uwierzyć, że druga linia podziemnej kolei zakończy się na Powstańców Śląskich. Urząd miasta regularnie donosi o tym, co dzieje się na budowie stacji Bemowo, ale milczy w sprawie Lazurowej, Chrzanowa i Karolina.

Metro na Bemowo - kiedy budowa?

Przypomnijmy: budowa powstającej na rogu Górczewskiej i Powstańców Śląskich stacji Bemowo dobiegnie końca w lipcu przyszłego roku. Na dole parking, na górze mieszkania. Tak powinno być obok metra Na dole parking, na górze mieszkania. Tak powinno być obok metra
W budżecie miasta brakuje milionów na budowę węzłów przesiadkowych na Górczewskiej i Połczyńskiej. Rozwiązaniem problemu może być współpraca z prywatnymi firmami.
W następnym etapie powstaną przystanki Lazurowa (w pobliżu pętli Osiedle Górczewska), Chrzanów (na rogu Rayskiego i Szeligowskiej) i Karolin (obok dawnego hipermarketu Tesco, przebudowywanego właśnie na Leroy Merlin). Według aktualnego harmonogramu wspomniane trzy stacje powinny powstać do maja 2024 roku. Ich budowa wciąż jednak nie ruszyła.

- Nadal czekamy na wydanie pozwoleń na budowę - poinformował nas Konrad Klimczak z Urzędu m.st. Warszawy. - Wnioski zostały złożone do wojewody pod koniec ubiegłego roku.

Kup bilet

Metro na Bemowo - pierwszy projekt w koszu

To nie pierwsze problemy z ostatnim odcinkiem linii metra. W 2017 roku konkurs na trzy ostatnie stacje wygrało konsorcjum AMC - Metroprojekt. Nad podziemną koleją na Chrzanów i Karolin miał pracować Andrzej M. Chołdzyński, uznawany za jednego z najwybitniejszych architektów w Polsce, znany m.in. z projektów stacji Plac Wilsona, Młociny, Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat - Uniwersytet. Jedynym konkurentem zwycięskiego konsorcjum była firma ILF, która odwołała się od werdyktu do Krajowej Izby Odwoławczej. Wygrała w KIO, a następnie przed sądem.

- Autorzy zwycięskiej pracy popełnili podstawowe błędy związane z zachowaniem anonimowości przez co, zdaniem KIO, możliwa była ewentualna identyfikacja uczestnika konkursu przed jego rozstrzygnięciem - informował warszawski ratusz.

Aby zmniejszyć powstałe w ten sposób opóźnienie, warszawski ratusz rozpisał przetarg w trybie "zaprojektuj i buduj", rezygnując z konkursu architektonicznego. W 2018 roku wykonawca (turecka firma Gülermak) podpisał z pracownią ILF umowę na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego.

(dg)

REKLAMA

.
 

REKLAMA

Komentarze (6)

# stagnacja

27.05.2021 21:26

marzenia ściętej głowy - czyli jak zwykle

# ***** 8*

28.05.2021 00:23

Miasto i tak nie ma pieniędzy, więc mogliby zrezygnować z budowy. Będzie wówczas na kładkę dla pieszych nad Wisłą, strefę relaksu i może nawet starczy na hotel dla gejów. Miasto nawet nie potrafi dopilnować terminowego dokończenia budowy rozpoczętych odcinków metra i chętnie godzi się na przesuwanie terminu, więc dlaczego miałoby im nagle zależeć na szybkiej realizacji...

# Kierowca

28.05.2021 12:16

Dlaczego po wschodniej(praskiej) stronie buduje się 3 stacje, a na bemowskiej tylko 2? miała być też Lazurowa?

REKLAMA

# DBC

28.05.2021 13:09

#Kierowca napisał(a) 28.05.2021 12:16
Dlaczego po wschodniej(praskiej) stronie buduje się 3 stacje, a na bemowskiej tylko 2? miała być też Lazurowa?

Bo liczba stacji zaplanowanych po praskiej stronie dzieliła się przez 3, a po bemowskiej nie. Więc na Bemowie trzeba było podzielić na dwa nierówne etapy: najpierw budowa 2 stacji, a potem pozostałych 3. Gdyby tego nie podzielono, to - jak widać po problemach z ostatnim bemowskim odcinkiem - nadal cała budowa za stacją Księcia Janusza stałaby w miejscu.
Inna sprawa, czy podział na odcinki Ulrychów-Lazurowa (3 stacje) i Chrzanów-Karolin (2 stacje) nie byłby lepszy...

# rob82

28.05.2021 23:32

#***** 8* napisał(a) 28.05.2021 00:23
Miasto i tak nie ma pieniędzy, więc mogliby zrezygnować z budowy. Będzie wówczas na kładkę dla pieszych nad Wisłą, strefę relaksu i może nawet starczy na hotel dla gejów. Miasto nawet nie potrafi dopilnować terminowego dokończenia budowy rozpoczętych odcinków metra i chętnie godzi się na przesuwanie terminu, więc dlaczego miałoby im nagle zależeć na szybkiej realizacji...
i wszystkie plany developerow wezma w pizdu i zaczna sie pozwy developerow za brak metra xD

# popok

31.05.2021 12:32

jak nie zrobią połączenia Człuchowskiej z Szeligowską to Ci na zachód od Laurowej są ugotowani z marchwią i ziemniaczkami

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe