Metro już mamy. Park+ride wciąż w sferze marzeń
22 września 2019
Podziemna kolej już kursuje, ale budowa parkingu P+R Trocka nawet nie wystartowała.
Do nowych stacji Targówek Mieszkaniowy i Trocka można dojechać rowerem, można i autobusem - na razie najwygodniejsze połączenie mają mieszkańcy Bródna. Gdy 30 września Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzi zapowiadane zmiany tras, dołączą do nich pasażerowie z Białołęki i Marek. A co z kierowcami? Na razie bardzo trudno stwierdzić, jak duże będzie zainteresowanie dojazdami do metra, ale każdy dodatkowy samochód pogłębi parkingowy kryzys na Targówku.
Bródno i Targówek: czas na płatne parkowanie?
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze proponuje ustawienie parkometrów na większości obszaru naszej dzielnicy. To byłaby prawdziwa rewolucja.
Nie ma pieniędzy
Przy obu stacjach można znaleźć pewną liczbę bezpłatnych, ogólnodostępnych miejsc postojowych. Są też parkingi prywatne, które z pewnością zmienią wkrótce zasady funkcjonowania, wprowadzając ograniczenia godzinowe czy też opłaty. Choć decyzja o budowie metra na Targówek zapadła kilkanaście lat temu, parking P+R pozostaje w sferze marzeń.
- Mamy dokumentację techniczną budowy parkingu modułowego na ok. 390 miejsc parkingowych oraz koncepcję budowy parkingu kubaturowego na ok. 170 miejsc - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Na obydwa te parkingi nie ma w tej chwili pieniędzy w budżecie miasta.
Wspomniany parking modułowy ma być kilkupoziomową metalową konstrukcją, którą w razie potrzeby będzie można zdemontować i przenieść w inne miejsce Warszawy. Innymi słowy: będzie to prowizorka o trudnej do przewidzenia estetyce. Trudno stwierdzić, kiedy może ona powstać, ponieważ dziura w tegorocznym budżecie miasta przekracza kwotę 2,3 mld złotych.
(dg)
.