REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Bródno i Targówek: czas na płatne parkowanie?
REKLAMA

źródło: ZDM


REKLAMA

Bródno i Targówek: czas na płatne parkowanie?

Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze proponuje ustawienie parkometrów na większości obszaru naszej dzielnicy. To byłaby prawdziwa rewolucja.

REKLAMA

Najpopularniejsza w Warszawie organizacja zrzeszająca tzw. miejskich aktywistów zaproponowała właśnie "Nowy Ład Parkingowy". Polegałby on m.in. na podniesieniu opłat w centrum do ceny rynkowej (dziś to ok. 6 zł/h), wydłużeniu godzin płatnego parkowania do 8:00-20:00 i podniesieniu ceny abonamentów do 120 zł rocznie za pierwsze auto i 2400 zł za drugie oraz kar do 225 zł. Prawdziwą rewolucją byłoby jednak rozszerzenie strefy płatnego parkowania na fragmenty kilku kolejnych dzielnic, w tym Targówka.

- Obecnie w mieście jest zarejestrowanych ponad 1,2 mln samochodów - przypomina MJN. - W strefie płatnego parkowania miejsc postojowych jest ok. 30 tys. a samych abonamentów dla mieszkańców jeszcze więcej! Taki system nie ma prawa działać, a w efekcie miejsce parkingowe mogą znaleźć jedynie nieliczni. Reszta krąży po mieście, co skutkuje tylko frustracją kierowców, korkami, smogiem i hałasem. Prawdziwą plagą jest nielegalne parkowanie: zastawianie chodników, dróg dla dla rowerów czy niszczenie trawników.


Palcem po mapie

Z przygotowanej przez aktywistów mapy wynika, że w strefie płatnego parkowania znalazłoby się niemal całe Bródno (z wyjątkiem północnego skraju Podgrodzia), większość Targówka (na zachód od Radzymińskiej i Rozwadowskiego) oraz ćwiartka Zacisza leżąca na południowy zachód od skrzyżowania Radzymińskiej z Młodzieńczą i Łodygową.

Oznaczałoby to, że za parkowanie płacilibyśmy m.in. na Kondratowicza, Wysockiego, Łabiszyńskiej, Matki Teresy, Wincentego, Trockiej czy Gilarskiej. Aktywiści proponują zróżnicowanie cen między dzielnicami, więc opłata wynosiłaby zapewne 3 zł/h - dwukrotnie mniej, niż w centrum Warszawy.

Miałoby to zapobiec powtórce sytuacji, do której doszło w 2008 roku na Bielanach. Po ukończeniu budowy linii metra dzielnicę zaczęły zalewać samochody osób dojeżdżających do stacji. Problem nasilił się, gdy otwarto most Skłodowskiej-Curie i pozostaje nierozwiązany do dziś, mimo zapewnienia kierowcom ok. 1500 miejsc na parkingach P+R Młociny i Wawrzyszew.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek






07.05.2019 21:54 #Marian
Terroryści z MJN przegrali wybory i nie mają prawa głosu. Cytowanie ich obraża wyborców i zasady demokracji. Nie mam mandatu nie mam prawa głosu.
08.05.2019 04:59 #Ja z Targowka
Jakim trzeba być idiota,zeby proponować cos takiego.Przeciez ustawienie parkometrów NICZEGO nie zmieni.NIE przybędzie miejsc parkingowych,ludzie DALEJ będą szukac miejsc i jeszcze BARDZIEJ parkować gdzie tylko się da,bo NIKT ich nie będzie w stanie scigac.TYlko miasto dostanie kolejna kase i tyle.Polska to raj dla nawiedzonych durniow
08.05.2019 08:11 #Marek Lech
Strefy płatnego parkowania są konieczne w rejonach nowych stacji metra. Ostatecznie po to się buduje metro aby ograniczyć indywidualny ruch samochodowy. Natomiast ludzka natura jest taka, że bez bodźców organizacyjnych i finansowych właściciele samochodów nie zrezygnują z własnej wygody.
Z dzikim parkowaniem nie radzi sobie miasto Warszawa, straż miejsca działa opieszale. Przeczytałem w gazecie, że przeciętny czas interwencji po zgłoszeniu nieprawidłowego parkowania wynosi ok. 20 godzin. W efekcie mamy samochody na chodnikach i rozjechane trawniki. Ewidentnym świadectwem niemocy władz miasta w opanowaniu tego chaosu są dzikie parkingi, tworzone przez mieszkańców. Wzdłuż Radzymińskiej, Młodzieńczej czy Codziennej właściciele posesji likwidują miejskie trawniki, tworząc w tym miejscu własne miejsca parkingowe. Dziś zobaczyłem nowy prywatny parking wyłożony płytami betonowymi na miejscu trawnika przy skrzyżowaniu Młodzieńczej z Codzienną.
08.05.2019 11:03 #niestety
#Marian napisał(a) 07.05.2019 21:54

Terroryści z MJN przegrali wybory i nie mają prawa głosu. Cytowanie ich obraża wyborców i zasady demokracji. Nie mam mandatu nie mam prawa głosu.
Panie Marianie, MJN wygrało wybory. prosze sobie wpisac w google Justyna Glusman...
08.05.2019 11:55 #SONNY
"Wizjonerzy" z MJN. Wszyscy powinni być supermegaeko. Według nich wszyscy się powinni się przesiąść na rolki, hulajnogi i rowery.
Banda oderwanych od rzeczywistości ludzi.
REKLAMA
08.05.2019 14:55 #Jazu
Mnie to akurat bawi - biorąc pod uwagę jak wyglądają wizualizacje Kondratowicza to tych miejsc może trochę przybędzie ale nie tyle ile by potrzeba, P&R jakoś nie widzę w okolicy, za to straż miejska zaczęła regularnie zakładać blokady parkujacym w niedozwolonych miejscach na ślepej teraz Malborskiej - może coś się zmieni?
08.05.2019 19:09 #zzzz
2400 to powinien kosztować roczny abonament na pierwsze auto. Oraz maks 1 abonament na adres.
08.05.2019 19:12 #zzzz
2400 to powinien kosztować abonament roczny + maks. jeden abonament na adres. Jak ktoś ma więcej niż jedno auto to go stać na opłacenie miejsca w garażu.
08.05.2019 19:12 #zedek
2400 to powinien kosztować abonament roczny + maks. jeden abonament na adres. Jak ktoś ma więcej niż jedno auto to go stać na opłacenie miejsca w garażu.
09.05.2019 18:34 #Marian
#Marek Lech napisał(a) 08.05.2019 08:11

Strefy płatnego parkowania są konieczne w rejonach nowych stacji metra. Ostatecznie po to się buduje metro aby ograniczyć indywidualny ruch samochodowy. Natomiast ludzka natura jest taka, że bez bodźców organizacyjnych i finansowych właściciele samochodów nie zrezygnują z własnej wygody.
Z dzikim parkowaniem nie radzi sobie miasto Warszawa, straż miejsca działa opieszale. Przeczytałem w gazecie, że przeciętny czas interwencji po zgłoszeniu nieprawidłowego parkowania wynosi ok. 20 godzin. W efekcie mamy samochody na chodnikach i rozjechane trawniki. Ewidentnym świadectwem niemocy władz miasta w opanowaniu tego chaosu są dzikie parkingi, tworzone przez mieszkańców. Wzdłuż Radzymińskiej, Młodzieńczej czy Codziennej właściciele posesji likwidują miejskie trawniki, tworząc w tym miejscu własne miejsca parkingowe. Dziś zobaczyłem nowy prywatny parking wyłożony płytami betonowymi na miejscu trawnika przy skrzyżowaniu Młodzieńczej z Codzienną.
Jeśli samochody stoja koło metra to znaczy że ludzie pojechali metrem. To chyba oto chodzi. Dodatkowo metro budowane jest z publicznych pieniędzy więc każdy ma prawo nim jeździć a nie tylko ci, którzy mieszkają przy metrze
REKLAMA
09.05.2019 22:18 #olo2
#Ja z Targowka napisał(a) 08.05.2019 04:59

Jakim trzeba być idiota,zeby proponować cos takiego.Przeciez ustawienie parkometrów NICZEGO nie zmieni.NIE przybędzie miejsc parkingowych,ludzie DALEJ będą szukac miejsc i jeszcze BARDZIEJ parkować gdzie tylko się da,bo NIKT ich nie będzie w stanie scigac.TYlko miasto dostanie kolejna kase i tyle.Polska to raj dla nawiedzonych durniow
Niezupełnie, bo część osób zniechęci to do parkowania.
11.05.2019 09:30 #qvertz
A za parkowanie "Gdzie się da" kary adekwatne do okoliczności zdarzenia. Ciekawe, czy ludziom będzie się chciało tak bardzo parkować, jeśli będą musieli zapłacić 9 PLN za godzinę postoju? A to jest jedyny (okrutny, cóż) skuteczny sposób na rozwiązanie problemów parkingowych. Oczywiście można by było pokusić się o zmniejszenie liczby posiadanych przez Polaków samochodów prywatnych poprzez drastyczny wzrost opłat administracyjnych z tytułu posiadania własnego samochodu. Jest to jednak melodia przyszłości, raczej mało prawdopodobna do wdrożenia ze względów politycznych. Ale opłaty 9 PLN za parkowanie - można to zrobić już teraz bez przeszkód.
#Ja z Targowka napisał(a) 08.05.2019 04:59

Jakim trzeba być idiota,zeby proponować cos takiego.Przeciez ustawienie parkometrów NICZEGO nie zmieni.NIE przybędzie miejsc parkingowych,ludzie DALEJ będą szukac miejsc i jeszcze BARDZIEJ parkować gdzie tylko się da,bo NIKT ich nie będzie w stanie scigac.TYlko miasto dostanie kolejna kase i tyle.Polska to raj dla nawiedzonych durniow
12.05.2019 03:36 #Marlena
Jak napisał 9-a ?) wyżej Ja z Targowka,rzeczywiscie trzeba być nawet kretynem,zeby proponować parkometry jako sposób na brak miejsc parkingowych.Przeciez od parkometrów miejsc NIE przybędzie.Przy stacji Trocka miał być parking wielopiętrowy,ale niestety nie ma.Zamiast tego zamieniono na parkingi miejsc epo bazarku.Dobrze,bo przybędzie sporo mijesc,ale zle,bo zmarnowano przestrzen,n aktorej wielopiętrowy parking dalby tych miejsc o wiele więcej.A jzu wprowadzanei parkometrów na Zaciszu,to zwykly skok na kas ei nic więcej.Organizacja Miasto Jets Nasze nie po ra zpierwszy pokazuje,ze nie ma pojeci ao zarzadzaniu stolica.Ktora NIE JEST ich.
12.05.2019 18:55 #qvertz
Albowiem "ich" są tu tylko ulice, a "nasze" - kamienice.
#Marlena napisał(a) 12.05.2019 03:36

Jak napisał 9-a ?) wyżej Ja z Targowka,rzeczywiscie trzeba być nawet kretynem,zeby proponować parkometry jako sposób na brak miejsc parkingowych.Przeciez od parkometrów miejsc NIE przybędzie.Przy stacji Trocka miał być parking wielopiętrowy,ale niestety nie ma.Zamiast tego zamieniono na parkingi miejsc epo bazarku.Dobrze,bo przybędzie sporo mijesc,ale zle,bo zmarnowano przestrzen,n aktorej wielopiętrowy parking dalby tych miejsc o wiele więcej.A jzu wprowadzanei parkometrów na Zaciszu,to zwykly skok na kas ei nic więcej.Organizacja Miasto Jets Nasze nie po ra zpierwszy pokazuje,ze nie ma pojeci ao zarzadzaniu stolica.Ktora NIE JEST ich.
14.05.2019 14:53 #siwy
Ludzie którym marzy się dziwaczna ideologia miast bez samochodów niech sobie zbudują takie miasto.
REKLAMA
17.05.2019 14:13 #...
oby jak najszybciej. Dojscie do normalnosci trwa bardzo dlugo i jak widac po komentarzach bez drastycznych decyzji bedzie trwalo wieki
19.05.2019 08:57 #kik
Na początku, zróbmy platne parkowanie na Ursynowie.
19.06.2019 07:11 #Kękuś
Jak słyszę określenie "miejski aktywista" to mi się nóż w kieszeni otwiera.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA