Metrem na Bródno. Ważny etap zakończony
5 lutego 2020
Wiosną spod Kondratowicza wyruszą maszyny drążące tunele. Gulermak i Astaldi chwalą się postępami prac.
Jak informuje warszawski ratusz, wykonawca bródnowskiego odcinka metra zakończył wylewanie betonu na poziomie tzn. płyty dennej stacji powstającej na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej. Konstrukcja najniższego poziomu jest już gotowa; trwają przygotowania do uruchomienia tarcz drążących tunele w kierunku urzędu dzielnicy.
Ogromna stacja
- Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra - pisze Urząd m.st. Warszawy. - Na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji.
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka linii, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę Trockiej. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 kilometrów drążenia.
Co już zrobiono?
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza (przy Wincentego) i Zacisze (pod Figara). Wykonawca wydobywa teraz ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych.
- To ważna wiadomość dla mieszkańców - informuje ratusz. - Gdy korpusy stacji będą już gotowe, zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.
(dg)