Metrem na Bródno. Tarcze drążące startują w maju
24 kwietnia 2020
Pod Kondratowicza zakończył się montaż potężnych maszyn, które wydrążą tunel w kierunku Zacisza i dalej - na Targówek.
Warszawski ratusz donosi, że wykonawca budowy zakończył już montaż obu tarcz drążących tunele, które wystartują w kierunku Trockiej. Pierwszy rozruch przeszły już stanowiące zaplecze maszyn stacje uzdatniania wody i oczyszczania ścieków, system zasilania oraz zasobnik taśmociągu. Podobnym testom poddane zostały wszystkie podzespoły tarcz: systemy hydrauliczne, zasilania, sterowania i kontroli parametrów. Tarcze Anna i Maria znajdują się w pozycjach startowych i na początku maja planowany jest start pierwszej z nich. Swoją pracę powinna zakończyć jesienią.
Szczątki mamuta na budowie
Pełniące nadzór archeologiczny nad rozbudową metra Muzeum Archeologiczne otrzymało już wyniki analizy kości szczęki, którą odnaleziono na początku kwietnia na budowie stacji Zacisze. Dwa ośrodki badawcze określiły, że znalezione szczątki należały do bardzo młodego mamuta włochatego. Ząb w odnalezionej szczęce był jeszcze niewyrżnięty. Wcześniej, podczas prac przy budowie stacji Bródno, natrafiono na fragment czaszki żubra pierwotnego.
Metro na Bródno - kiedy otwarcie?
Do zakończenia budowy drugiej linii na prawym brzegu Wisły brakuje już tylko trzech stacji: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Turecko-włoskie konsorcjum Gulermak-Astaldi powinno zakończyć budowę do września przyszłego roku. Za budowę odcinka zapłacimy 1,4 mld zł.
(dg)