REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Metrem na Bródno. Pozostał niecały rok

  27 sierpnia 2021

alt='Metrem na Bródno. Pozostał niecały rok'
źródło: UM Warszawa

Na budowie metra na Bródnie prace toczą się obecnie głównie pod ziemią. Zainstalowano już torowisko na niemal połowie długości tuneli. Windy i schody ruchome na peronach powstających stacji to znak, że inwestycja wkracza w kolejny etap.

REKLAMA

Pierwotny termin zakończenia prac na Bródnie i Zaciszu mija we wrześniu, ale w ubiegłym roku turecka firma Gülermak poprosiła o przedłużenie czasu do lipca 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że tym razem terminu uda się dotrzymać.

Metro na Bródnie - budowa trwa

- Na budowanych stacjach pojawiły się już docelowe elementy wystroju wnętrz - informuje warszawski ratusz. - Na peronach i w strefie bramek biletowych można zobaczyć kamienne posadzki (na razie zabezpieczone przed uszkodzeniem), a na ścianach części przejść podziemnych widać docelowe okładziny ścian. Na wszystkich stacjach instalowane są schody ruchome i windy.

Bardzo zaawansowane są też prace w częściach technicznych. W pomieszczeniach podstacji energetycznych podłączane są urządzenia sterowania ruchem, instalowane jest wyposażenie wentylatorni stacyjnych, a także montowana jest instalacja elektryczna. Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli a intensywne prace trwają na torach odstawczych i rozjazdach.

Kup bilet

Zawijasem na Bródno

Zaplanowana dwie dekady temu trasa jest tak źle przemyślana, że w nieoficjalnych rozmowach nawet wysocy urzędnicy warszawskiego ratusza mówią wprost, że nie ma ona sensu a dojazd do Dworca Wileńskiego ze skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską będzie trwał tyle samo, co tramwajem. Ponieważ trzeba do tego doliczyć czas potrzebny na zejście na peron i późniejsze wyjście na powierzchnię, okoliczni mieszkańcy na budowie metra wiele nie zyskają.

Alternatywna propozycja zakładała zbudowanie końcowej stacji przy Trasie Toruńskiej (S8) i zorganizowanie tam wielkiego węzła przesiadkowego na wzór Młocin. Pomysł promowany głównie przez białołęckich radnych został odrzucony przez warszawski ratusz.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# DBC

27.08.2021 15:38

"dojazd do Dworca Wileńskiego ze skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską będzie trwał tyle samo, co tramwajem"
Nawet jeśli, to metro zabiera nieporównywalnie więcej pasażerów. Korzyść będzie i tak.

# proste

27.08.2021 15:41

#DBC napisał(a) 27.08.2021 15:38
"dojazd do Dworca Wileńskiego ze skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską będzie trwał tyle samo, co tramwajem"
Nawet jeśli, to metro zabiera nieporównywalnie więcej pasażerów. Korzyść będzie i tak.

Tak, i będą to głównie pasażerowie dojeżdżający do metra z całej okolicy.

# 123

27.08.2021 17:20

bez sensu jest to, że metro się tu, na Bródnie, kończy. Trasa Toruńska stoi codziennie w gigantycznym w korku, a metro, które ostatni kawałek biec będzie równolegle do trasy, kończy tu trasę. Tak jak napisano w artykule, powinien być kolejny przystanek na wysokości Żerania - co prawda nikt tam nie mieszka, ale jest to ważny węzeł przesiadkowy. Może nawet dałoby się to jakoś połączyć z przystankiem kolejowym Warszawa-Toruńska; i dalej, metro powinno pod Wisłą połączyć się (ponownie) z 1 linią - czy to ze stacją Marymont, czy Słodowiec. I wtedy to by miało sens.

REKLAMA

# Centrum Targówek

27.08.2021 19:38

Ktoś kto odrzucił pomysł węzła przesiadkowego przy Trasie Toruńskiej jest kompletnym dyletantem i powinien kiedyś za to odpowiedzieć

# 567

28.08.2021 13:58

Przecież napisano kto odrzucił ! nie będzie węzła przy trasie Toruńskiej , S8 będzie stała jak co dzień to widzimy ! i basta ! Wiwat ratusz !

# opos

30.08.2021 19:57

Jeśli dojazd metrem z Rembielińskiej do Dworca Wileńskiego będzie trwał tyle samo czasu co tramwajem, to...zlikwiduje się tramwaje xD

REKLAMA

# aktoto

31.08.2021 17:32

tn "ktosie" to przecież znani decydenci z imienia i nazwiska. Skoro nie akceptujemy ich decyzji to wystarczy nie wybierać właśnie tych "ktosiów" na przyszłe kadencje, aby dłużej nie podpisywali się pod decyzjami niezgodnymi z oczekiwaniami ogółu.

# mtirala

03.09.2021 00:26

Decydenci w Ratuszu zdecydowanie nie chcieli hubu komunikacyjnego przy Trasie Toruńskiej. Co nimi kierowało - pozostanie niezbadane.
Do decyzji przyłożył się Transprojekt Gdańsk, który wykonywał "prognozy potoków pasażerskich". W czasach gdy Transprojekt wykonywał swoje badania Toruńska stała przez większość dnia - Transprojekt jednak zawyrokował "będą niewystarczające".
Trzeba się pochylić nad fatalnym marketingiem radnych Białołęki (zapomniałem nazwisko tego radnego - marzyciela). Rzucenie hasła "metro na Białołękę" zmobilizowało wszystkich zwolenników zawijasa na Bródnie do walki z metrem "pod polami kartofli" i obok "rzadko rozrzuconych chat zamieszkanych przez słoiki". Rysunki wspomnianego radnego z przebiegiem metra aż do Kobiałki pozwoliły w miare sprawnie wykończyć pomysł hubu komunikacyjnego. Gdyby sprawa była promowana jako "zbudujmy hub komunikacyjny Trasa Toruńska", być może wszystko potoczyłoby się inaczej. Tak to w życiu bywa - opakowanie ma znaczenie.
Zastanawia mnie też w tym wszystkim fatalna rola mediów. Redaktor Ossowski z Wyborczej intensywnie wspierał Ratusz. Nawet lubiany przeze mnie za swoje historyczne artykuły redaktor (dg) z niniejszego portalu argumentował, że "lepiej zbudować zawijas" niż ryzykować brakiem funduszy EU na skutek opóźnień wywołanych przez ponowną analizę. Tak więc mamy - idiotyczny zawijas na Bródnie. Wywalenie setek milionów na coś tak beznadziejnego było lepszą opcją?

# Zenobiusz

03.09.2021 10:53

Mieszkańcy Bródna na pewno podziękują miastu za zrobienie z ich osiedla wielkiego centrum przesiadkowego. Żegnajcie wolne miejsca parkingowe, witajcie wieczne korki oraz smród spalin starych diesli z wołomińską rejestracją.
Zobaczcie, co się zrobiło z Wawrzyszewa po uruchomieniu tam metra. Zero miejsca do zaparkowania, a straż miejska ma przeznaczone dla niej miejsce postojowe (obok Dantego 5, sprawdźcie w googlach).

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni