REKLAMA

Bemowo

handel »

 

Lidl odchodzi od tradycyjnych kas? "Przepraszamy za niedogodności"

  17 marca 2023

alt='Lidl odchodzi od tradycyjnych kas? "Przepraszamy za niedogodności"'
zdjęcie poglądowe, fot. DB

Jedna z klientek Lidla opisuje sytuację, do jakiej często dochodzić ma w markecie naprzeciwko bemowskiego ratusza. Personel odmawia klientom otwarcia kas tradycyjnych, zaś do samoobsługowych oddelegowany jest tylko jeden asystent. Podobno to "przykaz z góry".

REKLAMA

- W Lidlu przy Powstańców Śląskich 72 odmawiają otwarcia kas tradycyjnych - napisała do nas czytelniczka, która nie rozumie postawy personelu marketu.

Płatność tylko kartą

- Od ponad pół roku w godzinach porannych (najczęściej 8:00-10:00) obsługa sklepu Lidl odmawia otwarcia tradycyjnych kas. Wszystkie są zamknięte. Połczyńska zostanie zwężona w obu kierunkach Połczyńska zostanie zwężona w obu kierunkach
Prace na zachodnim odcinku drugiej linii metra wkraczają w kolejny etap. W związku z budową stacji metra Karolin ulica Połczyńska zostanie zwężona w rejonie Sochaczewskiej. Od wtorku 14 marca kierowcy będą mieć do dyspozycji o dwa pasy ruchu mniej.
Dziś pomimo pełnego wózka zakupów dwóch z pracowników powiedziało, że nie otworzą kas, bo takie mają wytyczne z góry. Starsze osoby często krążą po sklepie i czekają tylko na otwarcie tradycyjnej kasy - opisuje klientka.

Jak pisze, na kilkanaście kas samoobsługowych jest tylko jedna osoba koordynująca. W momencie, kiedy w jednej chwili kilka kas wymaga podejścia i interwencji asystenta, na pomoc przy samoobsługowej kasie czeka się ponad 3 minuty.

- Dotyczy to błędnie zaakceptowanych produktów, przypraw, alkoholu, zatwierdzenia Karty Dużej Rodziny (Lidl weryfikuje nie tylko posiadanie Karty Dużej Rodziny, ale sprawdza z dokumentu tożsamości, czy dane się zgadzają). Za każdym razem, jak uda mi się wyprosić otwarcie tradycyjnej kasy, to za mną ustawia się kolejka ponad pięciu osób, które na taką okazję tylko czekają. Zgłaszałam skargi na formularzu, wystawiałam opinie, ale niestety, dopóki kadra Lidla nie poczuje zainteresowania mediów, to chyba nie uda się zawalczyć o prawa konsumenta - uważa klientka.

Wstąp do księgarni

Co na to Lidl?

- Przepraszamy klientkę za niedogodności, których doświadczyła - wyznaje Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidl Polska. Na nasze pytanie, czy market przy Powstańców Śląskich otrzymał wytyczne z góry dotyczące odchodzenia od tradycyjnych kas i zastępowania ich kasami samoobsługowymi, nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

- W trosce o komfort naszych klientów udostępniamy im kasy samoobsługowe oraz tradycyjne. Klient, który chciałby skorzystać z tradycyjnej kasy, a w danym momencie żadna nie jest otwarta, może zwrócić się ze stosowną prośbą do obsługi sklepu. Nasi pracownicy są zobowiązani do tego, by w takiej sytuacji uruchomić stanowisko kasowe - wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, która dodaje, że w marketach Lidla nadal będą dostępne kasy obu rodzajów, ponieważ "dbamy o to, aby każda osoba mogła robić zakupy w najbardziej komfortowy dla niej sposób".

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Stała klientka

17.03.2023 11:53

Ta pani kłamie.Nic podobnego nie ma miejsca w tym ani innym Lidlu.

# Wwa

17.03.2023 12:25

W Niemczech odchodzą od samoobsługi przy kasie, bo kradną jak diabli.

# WrednyKot

17.03.2023 18:04

A na uj robić zakupy w miejscu gdzie trzeba się dopraszać, by za nie zapłacić i tracić czas? I jeszcze szwaba sponsorować....? Wolny rynek powinien weryfikować takie "przyjazne" klientom przedsiębiorstwa. Co to za cecha charakteru, że idzie się tam, gdzie jest się źle traktowanym i o tym marudzi, zamiast skorzystać z wolnorynkowego mechanizmu i dać zarobić konkurencji?

REKLAMA

# AntyKas

18.03.2023 10:42

Dlatego ja zrezygnowałem z zakupów w Kauflandzie przy Batalionów Chłopskich. Mega duże kolejki i pchają ludzi do kas samoobsługowych. OK jest to super rozwiązanie jak się ma małe zakupu ale jak jest tego już więcej nie jest to wygodne. Dlatego przeniosłem się na Kopalnianą do Lidla, tez są kasy samoobsługowe ale tez zawsze dobry dostęp do kas tradycyjnych. Jeśli to się zmieni znów przeniosę się do innego sklepu. Ewentualnie zostają jeszcze zakupy przez internet z dowozem pod drzwi.

# Chloroprofam

18.03.2023 11:54

wszędzie "przeganiają" do samoobsługowych, bo profile konsumenta wg. karty robią (nie każdy ma aplikację). A przy okazji w Lidlu, oprócz (jak widać) nieszanowania klient, to ani dobra cena ani jakość: https://www.gov.pl/ web/gis/ostrzezenia. Ziemniaczki ...

# KLIENT

18.03.2023 16:22

#Stała klientka napisał(a) 17.03.2023 11:53
Ta pani kłamie.Nic podobnego nie ma miejsca w tym ani innym Lidlu.
Nie klamie to samo jest w Lidlu ja Kopalnianj. Rano wszyscy wykładają towar i czynne są tylko samoobsługowe. Wiec jeśli ktoś kłamie to chyba Ty użytkowniku ;)

REKLAMA

# Klient

18.03.2023 16:54

Po 1 w kasach samoobsługowych możesz również płacić gotówką. Po 2 skanujesz sam towary swoim tempem i swoim tempem je pakujesz. Nikt Ci za Tobą głowy nie suszy ani Tobie ślina nie spływa gdy nie nadążysz za kasjerem. Wystarczy po 3 nie robić błędów i skanować to co się wzięło, a nie co wydaje się że masz w koszyku to szybciej wyjdziesz i nie będziesz czekać na asystenta by poprawiał i kontrolował. Po 4 nadużywanie nie swoich kart dużej rodziny też powinno kończyć się kara grzywny, a nie pożyczę i kupię taniej. A Pani od wypisywania i marudzenia jak to jest w Lidlu źle, że pracownicy są przeszkoleni odgórnie wymówkami, niech spojrzy na swoją pracę czy również jest wobec innych uczciwa i konsekwentna.

# Bez znaczenia

19.03.2023 00:29

Kupuję towar z marża sklepu i nie mam zamiaru robic za darmowego pracownika. Poza tym kasjerki idą na bruk bo zastępują je darmowi pracownicy czyli klienci, którzy powinni być obsłużeni za marzę detaluczna sklepu

# nnn

19.03.2023 09:13

Automaty (jeśli są gotówkowe) nie przyjmują zniszczonych lub pogniecionych banknotów. Błędy często zdarzają się już na poziomie przyklejania etykiety. Często są załamane lub nawet dwa różne kody na opakowaniu. Ilu z Was wie jak wpisać kod cyferkami do kasy samoobsługowej w takim wypadku? Nie wiesz, czekasz na obsługę. Samoobsługa to duży problem dla seniorów.

REKLAMA

# Solidarność

19.03.2023 11:43

Solidarność dała wolne niedziele ale nie umie walczyć z kasami samoobsługowymi ... kasjerki lecą na bruk, bo wmówiono tłuszczy, ze ma sama skanować towar i jeszcze za to płacić ...

# X6x

21.03.2023 09:47

#Stała klientka napisał(a) 17.03.2023 11:53
Ta pani kłamie.Nic podobnego nie ma miejsca w tym ani innym Lidlu.
Takich Ludlow jest sporo. Zresztą nie warto tam robić zakupów, info o zniżkach na kartę dużej rodziny wieszają przy drogich artykułach np pistacje, a zniżkę dają, ale na kajzerki

# rex

22.03.2023 13:56

Trzeba pare razy nawalić pełno towarów do wózka ,a potem im zostawic przy kasie.To się nauczą , ćwoki.
Nie po to płacę marżę w sklepie, żeby robić za nich robotę.A poza tym ,to kolejny etap do likwidacji gotówki
i ograniczenia personelu.

REKLAMA

# Ona

07.09.2023 16:35

To problem całej Polski . Kierownictwo placówek dba o swoje interesy a klient jest nieistotny .
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA