Etykieta japońska
autor: | Boye Lafayette de Mente, Geoff Botting |
wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
kolekcja: | Mundus |
wydanie: | Kraków |
data: | 2 października 2017 |
forma: | książka, okładka miękka ze skrzydełkami |
wymiary: | 135 × 205 mm |
liczba stron: | 176 |
ISBN: | 978-83-2334312-7 |
Praktyczny podręcznik dobrych manier
Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na prezent, ale wcale nie spieszy się, by go otworzyć? Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu? I czy możemy się spodziewać, że Japończyk odpisze na SMS-a?
Etykieta japońska w zwięzły i przystępny sposób pokazuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury - mocno sformalizowanej, wymagającej i całkowicie odmiennej od europejskiej. Autorzy tłumaczą między innymi, na co należy zwrócić uwagę w trakcie spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy podczas wizyty w restauracji.
To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami lub po prostu pasjonuje się ich kulturą.
,,W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, przez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszystkiego, co znają. Wprost przeciwnie: cierpliwie i niezwykle klarownie tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, ale też dlaczego. Otwiera przy tym umysł na wiele zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej codziennym funkcjonowaniem".
Adrianna Wosińska, Redaktor naczelna TORII
,,Książka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu praktycznych wskazówek, jak lepiej zrozumieć Japończyków i otaczającą ich rzeczywistość. Aż żal wracać z takiej wyprawy!".
Anna Bielak, Redaktor naczelna dziennika ,,Japonia-Online"
,,By nie zatrzymać się między stereotypem samuraja i gejszy oraz nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu, z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym, co przynosi nam Japońska etykieta".
Katarzyna Nowak, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Boye Lafayette de Mente doświadczony dziennikarz, pisarz i redaktor. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii. Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Był autorem ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu.
Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii. Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Przez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in. z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie.
Na sąsiedniej półce
-
[ książka ]Kolekcjoner porzuconych dusz. Reportaże z BrazyliiEliane Brum
-
[ książka ]Tokio. BiografiaStephen Mansfield
-
[ książka ]Anglicy. Przewodnik podglądaczaMatt Rudd
-
[ książka ]Ameryka po nordycku. W poszukiwaniu lepszego życiaAnu Partanen
-
[ książka ]Życie po duńsku. Rok w najszczęśliwszym kraju na świecieHellen Russell
-
[ książka ]Żywi czy martwi? Porwania ludzi w Meksyku jako narzędzie terroruFederico Mastrogiovanni
-
[ książka ]W kraju Putina. Życie w prawdziwej RosjiAnne Garrels
-
[ książka ]Sarajewo. Rany są nadal zbyt głębokieHerve Ghesquiere
-
[ książka ]ISIS od środka. 10 dni w Państwie IslamskimJurgen Todenhofer
-
[ książka ]Pawiak, Majdanek, AuschwitzBolesław Burski
-
[ książka ]Oddział chorych na Rosję. Opowieść o Rosjanach czasów putinizmuJakub Benedyczak
-
[ książka ]Jadwiga. Biografia StańczakowejJustyna Sobolewska
LINKI SPONSOROWANE