Koniec korków na torach? "Zyskaliśmy 2,5 minuty"
26 czerwca 2018
Nowe ustawienie świateł na rondzie Radosława ma ucieszyć pasażerów z kilku dzielnic.
Rondo "Radosława" to jeden z najważniejszych punktów na mapie warszawskiej sieci tramwajowej. Krzyżują się tam trasy aż siedmiu linii (1, 17, 22, 27, 28, 33 i 35), z których korzystają m.in.
Tramwaje wloką się na Broniewskiego
Jedna z głównych tras tramwajowych Warszawy to zabytek lat 60. Kiedy składy pojadą szybciej?
pasażerowie z Woli, Bemowa, Bielan, Targówka i Białołęki, a przystanek przed wejściem do Arkadii jest w czołówce najpopularniejszych w mieście. Wszystko to skutkuje tramwajowymi korkami. Najgorzej jest w al. Jana Pawła II, gdzie składy jadące w porannym szczycie w kierunku Śródmieścia potrafią czekać na swoją kolej już na wiadukcie nad torami kolejowymi.
Co robić?
- Zanim wykonaliśmy pierwsze prace na rondzie, jeden ze specjalistów pracujący w Tramwajach Warszawskich przetestował w środowisku komputerowym kilkadziesiąt koncepcji algorytmów - informują TW. - Na samym skrzyżowaniu zostało włączonych ok. 50 czujników wykrywających nadjeżdżające pojazdy: samochody i tramwaje. Algorytm włączyliśmy w pierwszych dniach czerwca, a po 48 godzinach testów i dostrajania przejął on sterowanie sygnalizacją.
Według obliczeń Tramwajów Warszawskich przejazd liniami 22 i 27 między pl. Grunwaldzkim a Powązkowską skrócił się o 2,5 minuty.
(dg)
.