REKLAMA
O tym, z jak poważnymi wyzwaniami komunikacyjnymi muszą się na co dzień mierzyć mieszkańcy Chrzanowa, nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać. Ma być lepiej - jednak jeszcze nie teraz.
Choć mieszkańcy Bemowa niecierpliwie czekają na otwarcie kolejnych stacji metra, wciąż zgłaszają problemy na już działającej stacji Bemowo. Po trzech latach od jej otwarcia wciąż brakuje tam tablic informacyjnych, a kamienne ławy - choć nowoczesne - odstraszają zimnem. Czy coś się w tej sprawie zmieni?
Czy jest możliwe skierowanie autobusu 133 do przystanku kolejowego w Choszczówce?
Skrzyżowania Osmańczyka z Pieniążka musi zostać przebudowane, żeby linia 201 nadal mogła przejeżdżać przez osiedle Olszyny.
Ze względu na remont wiaduktu nad torami kolejowymi tramwaje do końca maja nie będą kursować aleją Jana Pawła II. Zmiany w komunikacji dotknęły niestety także pasażerów z Bemowa.
Mieszkańcy okolic ulicy Obrońców Tobruku chcieliby, aby jeździły tędy nocne autobusy. Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego nie mówi "nie", lecz póki co, nie podaje konkretów.
Od marca 2023 roku mamy "nowe rozdanie" stacji Veturilo na terenie Warszawy. Za rowery miejskie wciąż odpowiada firma Nextbike, która jako jedyna starała się o kontrakt na prowadzenie systemu do jesieni 2028 roku i otrzyma na to prawie 105 mln zł od Zarządu Dróg Miejskich.
O tym, że jedna z największych dzielnic Warszawy ma za mało stacji wypożyczalni miejskich rowerów wiadomo od dawna. Zaniedbania władz Białołęki w tej kwestii są odczuwalne. Pewnym ratunkiem mógłby okazać się budżet obywatelski, jednak i tutaj urzędnicy nie wykazują dobrej woli.
Mieszkańcy i radni chętnie widzieliby na terenie Targówka więcej stacji Veturilo. Co na to władze dzielnicy?
Wraz z początkiem września bardzo popularna wśród mieszkańców Jelonek 105-tka dość niespodziewanie pojechała dłuższą trasą. Na wysokości Odolan, zamiast jechać prosto, skręca w ciasną ulicę Jana Kazimierza, tracąc na ten objazd około 20 minut. Pasażerowie mówią wprost: "to głupota".
Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę na zaprojektowanie trasy tramwajowej z Targówka na wschodnią część Białołęki. Wedle zapewnień urzędników budowa torowiska wraz z niezbędną infrastrukturą może rozpocząć się za 4 lata. Jednak miasto wciąż nie ma na tę inwestycję pieniędzy.
Główne ulice Bródna w ostatnim czasie przeszły gruntowny remont. Wraz z nimi metamorfozę przeszły chodniki, ścieżki rowerowe, pasy zieleni, miejsca parkingowe i zatoki przystankowe. I właśnie do nich, pojawiają się pewne zastrzeżenia.
Zadaszone przystanki na Bemowie to wciąż w wielu miejscach jest "luksus". Przekonuje o tym rokrocznie budżet obywatelski. Mieszkańcy składają projekty z pomysłami na kolejne wiaty a inni licznie na nie głosują. Dzięki temu w przyszłym roku możemy liczyć na postawienie aż 9 nowych, "luksusowych" wiat.
Autobusy linii 212 jadące z placu Hallera na Bródno i z powrotem, na dość niedługiej trasie notorycznie się spóźniają. Czy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego jest w stanie poprawić punktualność?
W połowie marca Tramwaje Warszawskie rozpoczęły budowę peronów tramwajowych na Obozowej. To wiązało się ze sporymi utrudnieniami nie tylko dla pasażerów, ale i kierowców.
W ubiegłym roku trasa linii 35 została skrócona przy okazji remontu torowiska na Wólczyńskiej. Mieszkańcy Bemowa i Bielan pytają, kiedy ponownie będą mogli skorzystać z tego wygodnego połączenia. ZTM nie planował zmiany decyzji, jednak ostatnie stanowisko urzędników daje pewną nadzieję.
Mieszkańcy Bemowa domagają się przywrócenia tramwajowej 11-tki poza godzinami szczytu oraz w weekendy. Linia ta gwarantowała im np. w nagłych przypadkach zdrowotnych bezpośredni dojazd pod Szpital Wolski lub szybkie przedostanie się bez przesiadki do centralnej części miasta. Tymczasem ZTM proponuje im przesiadki.
Pasażerowie z Bielan narzekają - linia autobusowa 171 notorycznie się spóźnia. Może receptą na poprawę sytuacji byłoby doprowadzenie linii 220 na pętlę Chomiczówka?
Wielu mieszkańców Winnicy, Nowodworów i Tarchomina narzeka na przepełnione autobusy linii 509, jadące w godzinach porannego szczytu na Gocław. Pojawiają się postulaty, żeby przyspieszone autobusy kursowały częściej, nieco skorygowały trasę i rzadziej zatrzymywały się na Jagiellońskiej. Co na to ZTM?
Linia zastępcza Z-5, która na co dzień przewozi głównie powietrze z Odolan w kierunku stacji metra - zamiast wydłużenia jej do ronda Daszyńskiego lub pełnej likwidacji i zastąpienia 105-tką, jeździ z ograniczoną częstotliwością. Zarząd Transportu Miejskiego upiera się przy czymś, co nie zdaje egzaminu. Słusznie?
LINKI SPONSOROWANE