REKLAMA
Kończy się kulminacja remontów i inwestycji na torowiskach tramwajowych w stolicy. W kolejnych dniach i tygodniach tramwaje będą stopniowo wracać na swoje podstawowe trasy. Od 1 września - zgodnie z zapowiedziami - znów pojadą ul. Wolską, a także al. Niepodległości, Rakowiecką i Wołoską.
Od 1 września Warszawski Transport Publiczny przywraca podstawowe rozkłady jazdy. Na ulice stolicy wyjedzie więcej autobusów i tramwajów, a metro będzie kursować częściej.
Już od września uczniowie nowo wybudowanej Szkoły Podstawowej nr 407 przy ul. Szeligowskiej 65 będą mogli dojechać do placówki specjalnie dostosowaną linią autobusową nr 249.
Na stołeczne ulice trafi więcej nowoczesnych autobusów. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na zakup 120 przegubowych pojazdów o długości 18 metrów. Pierwsze z nich zaczną wozić pasażerów jesienią 2026 roku.
176 to jedyna linia łącząca Choszczówkę, Białołękę Dworską i Marcelin z tramwajami oraz metrem na Bródnie. Problem? Zbyt rzadka częstotliwość kursowania.
Tuż przed wakacjami odbyła się nadzwyczajna komisja ds. rozwoju transportu szynowego na Białołęce. Tematem były dwie kluczowe trasy tramwajowe - na Zieloną Białołękę oraz w rejonie Żerania. Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich przedstawili samorządowcom i mieszkańcom informacje, które nie napawają optymizmem.
O tym, z jak poważnymi wyzwaniami komunikacyjnymi muszą się na co dzień mierzyć mieszkańcy Chrzanowa, nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać. Ma być lepiej - jednak jeszcze nie teraz.
Choć mieszkańcy Bemowa niecierpliwie czekają na otwarcie kolejnych stacji metra, wciąż zgłaszają problemy na już działającej stacji Bemowo. Po trzech latach od jej otwarcia wciąż brakuje tam tablic informacyjnych, a kamienne ławy - choć nowoczesne - odstraszają zimnem. Czy coś się w tej sprawie zmieni?
Czy jest możliwe skierowanie autobusu 133 do przystanku kolejowego w Choszczówce?
Skrzyżowania Osmańczyka z Pieniążka musi zostać przebudowane, żeby linia 201 nadal mogła przejeżdżać przez osiedle Olszyny.
Ze względu na remont wiaduktu nad torami kolejowymi tramwaje do końca maja nie będą kursować aleją Jana Pawła II. Zmiany w komunikacji dotknęły niestety także pasażerów z Bemowa.
Mieszkańcy okolic ulicy Obrońców Tobruku chcieliby, aby jeździły tędy nocne autobusy. Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego nie mówi "nie", lecz póki co, nie podaje konkretów.
Od marca 2023 roku mamy "nowe rozdanie" stacji Veturilo na terenie Warszawy. Za rowery miejskie wciąż odpowiada firma Nextbike, która jako jedyna starała się o kontrakt na prowadzenie systemu do jesieni 2028 roku i otrzyma na to prawie 105 mln zł od Zarządu Dróg Miejskich.
O tym, że jedna z największych dzielnic Warszawy ma za mało stacji wypożyczalni miejskich rowerów wiadomo od dawna. Zaniedbania władz Białołęki w tej kwestii są odczuwalne. Pewnym ratunkiem mógłby okazać się budżet obywatelski, jednak i tutaj urzędnicy nie wykazują dobrej woli.
Mieszkańcy i radni chętnie widzieliby na terenie Targówka więcej stacji Veturilo. Co na to władze dzielnicy?
Wraz z początkiem września bardzo popularna wśród mieszkańców Jelonek 105-tka dość niespodziewanie pojechała dłuższą trasą. Na wysokości Odolan, zamiast jechać prosto, skręca w ciasną ulicę Jana Kazimierza, tracąc na ten objazd około 20 minut. Pasażerowie mówią wprost: "to głupota".
Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę na zaprojektowanie trasy tramwajowej z Targówka na wschodnią część Białołęki. Wedle zapewnień urzędników budowa torowiska wraz z niezbędną infrastrukturą może rozpocząć się za 4 lata. Jednak miasto wciąż nie ma na tę inwestycję pieniędzy.
Główne ulice Bródna w ostatnim czasie przeszły gruntowny remont. Wraz z nimi metamorfozę przeszły chodniki, ścieżki rowerowe, pasy zieleni, miejsca parkingowe i zatoki przystankowe. I właśnie do nich, pojawiają się pewne zastrzeżenia.
Zadaszone przystanki na Bemowie to wciąż w wielu miejscach jest "luksus". Przekonuje o tym rokrocznie budżet obywatelski. Mieszkańcy składają projekty z pomysłami na kolejne wiaty a inni licznie na nie głosują. Dzięki temu w przyszłym roku możemy liczyć na postawienie aż 9 nowych, "luksusowych" wiat.
Autobusy linii 212 jadące z placu Hallera na Bródno i z powrotem, na dość niedługiej trasie notorycznie się spóźniają. Czy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego jest w stanie poprawić punktualność?
LINKI SPONSOROWANE