REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Komu najbardziej przyda się "siedemnastka"?

  4 maja 2015

alt='Komu najbardziej przyda się "siedemnastka"?'

Długo oczekiwany tramwaj linii 17 już kursuje po Tarchominie. Jakie problemy komunikacyjne rozwiązuje? Co trzeba poprawić?

REKLAMA

Po majówce wiele zmieniło się w układzie komunikacji miejskiej na Tarchominie i Nowodworach. Zgodnie z zasadą, że autobusy pełnią funkcję pomocniczą wobec tramwajów, po wzmocnieniu "dwójki" (teraz kursuje co 4 minuty w szczycie) Zarząd Transportu Miejskiego zlikwidował dublującą ją od Młocin do Mehoffera linię E-6. Pasażerowie z Nowodworów jeżdżą teraz swoją omijającą Tarchomin "taksówką" nie tylko rano, ale również po południu. E-8 kursuje teraz w obu kierunkach w ramowych godzinach 6.00-9.00 i 15.30-18.45.

Powoli i złomem

Zmieniła się także trasa "siedemnastki", która po miesiącach oczekiwania wreszcie dotarła na Tarchomin Kościelny i kursuje w szczycie co 8 minut. Rozwiązuje ona kilka problemów pasażerów z Tarchomina, ale najpierw skupmy się na minusach tego połączenia. Przede wszystkim "siedemnastka" jedzie do centrum zbyt wolno. Na Marymonckiej, Słowackiego, Popiełuszki i w al. Jana Pawła II roi się od źle ustawionej sygnalizacji świetlnej, zmuszającej tramwaje do zatrzymywania się poza przystankami. Czasem w miejscach absurdalnych, na przykład przy Lesie Bielańskim, gdzie zainstalowano sygnalizatory na przejściach, z których prawie nikt nie korzysta. Nie możemy być do końca zadowoleni także z taboru. Co prawda większość tramwajów obsługujących linię to nowoczesne, klimatyzowane Swingi, można jednak trafić także na stary, wysokopodłogowy Konstal 105N, jazda którym jest daleka od przyjemności. Kursy obsługiwane przez "złom" są oznaczone w rozkładzie jazdy, podobnie jak kursy wariantowe. Po godzinach szczytu niektóre "siedemnastki" kończą trasę na przystanku Woronicza, inne już przy Świderskiej.

Kup bilet

Komu opłaca się korzystać z linii 17?

Przede wszystkim studentom, dojeżdżającym na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego i Akademię Wychowania Fizycznego. Z przystanku Tarchomin to odpowiednio 12 i 15 minut - połączenie idealne. Również przy Marymonckiej (13 minut z Tarchomina) znajduje się Szpital Bielański, najbliższa tak duża placówka ochrony zdrowia. Dalej, 28 minut od skrzyżowania Światowida z Ćmielowską, mieści się Arkadia, bezpośredni dojazd do której mieszkańcy Tarchomina stracili wraz z likwidacją 510. Dwie przesiadki mniej to ponad 10 minut oszczędzonego czasu poza godzinami szczytu.

REKLAMA

Jedziemy do centrum

W drodze do dalej położonych miejsc "siedemnastka" stopniowo traci przewagę nad połączeniem z przesiadką do metra na Młocinach. Załóżmy, że mieszkamy przy przystanku Tarchomin i chcemy dojechać na 9:00 rano na Dworzec Centralny. Bezpośrednim tramwajem dojedziemy w 42 minuty, z przesiadkami na Młocinach i w centrum - w 41. Minuta w zamian za dwie przesiadki nikogo nie urządza a jadąc na dworzec prawdopodobnie mamy bagaż. Wybieramy "siedemnastkę".

REKLAMA

Droga na Służewiec

A jeśli pracujemy na Służewcu, dojazd do którego jest utrudniony z powodu przebudowy Wołoskiej? Mamy do wyboru dwa oczywiste połączenia i trzecie rzadko wykorzystywane. Bezpośrednią "siedemnastką" trwa to tyle, że warto wyposażyć się w dobrą książkę. Tramwaj powoli, ale skutecznie dociera do słynnego Mordoru. W 78 minut. Opcja druga, tradycyjna - "dwójką" na Młociny, metrem na Wierzbno i dowolnym tramwajem na Służewiec - zajmie nam w porannym szczycie 59-63 minuty, ale będziemy musieli przesiadać się dwa razy. Opcja trzecia to dojazd "siedemnastką" do Dworca Centralnego i przesiadka do SKM-ki jadącej na Służewiec. Jeśli nie spóźnimy się na pociąg, dojedziemy do celu w 65 minut. Wydaje się, że najlepsza w codziennych dojazdach do pracy jest wciąż opcja druga: "dwójka" kursuje na Młociny co 4 minuty, metro co 3 minuty, tramwaj z Wierzbna praktycznie co 1-2 minuty.

Wnioski?

Linia 17 może stać się głównym połączeniem Tarchomina z centrum i południem Warszawy, najpierw trzeba jednak zmodernizować trasy tramwajowe na Marymonckiej i w al. Jana Pawła II. Na razie najbardziej skorzystają studenci bielańskich uczelni i pasażerowie jadący z bagażami na Dworzec Centralny.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# Teodor

04.05.2015 22:35

A ja, abstrahując od rozkładu 17, pytam o to kto wpuścił ten złom na most północny? Tyle było szumu o szlifowanie torów, żeby wpuścić tramwaje na Tarchomin, a tym czasem ładuje się tabor rodem ze średniowiecza. Z tego co mi wiadomo to przepisy unijne jaki i środki finansowe, które zostały przeznaczone na realizację budowy mostu jak i torowiska miałby być nowoczesną inwestycją. Czy to co zafundował nam ZTM kwalifikuje się do cofnięcia dotacji przez Unię?

# sck

04.05.2015 22:39

#Teodor napisał(a) 04.05.2015 22:35
A ja, abstrahując od rozkładu 17, pytam o to kto wpuścił ten złom na most północny? Tyle było szumu o szlifowanie torów, żeby wpuścić tramwaje na Tarchomin, a tym czasem ładuje się tabor rodem ze średniowiecza. Z tego co mi wiadomo to przepisy unijne jaki i środki finansowe, które zostały przeznaczone na realizację budowy mostu jak i torowiska miałby być nowoczesną inwestycją. Czy to co zafundował nam ZTM kwalifikuje się do cofnięcia dotacji przez Unię?

chyba jest na odwrót w umowach z UE. Nowe tramwaje nie mogą jeździć po starych torach

# jass

04.05.2015 22:51

"Na odcinku Służewiec - Rondo Radosława linia kursuje co 4 minuty, dalej na północ dojeżdża co drugi tramwaj."
Nieprawda...

REKLAMA

# Balbina

04.05.2015 23:39

Dlaczego porównując dojazd do dworca centralnego nikt nie pokusił się i sprawdzenie czasu dojazdu linii 518?

# lutek

05.05.2015 00:16

Dominik Gadomski napisał na temat prawie wszystko dlatego dalsza dyskusja jest zbędna.
Pozostaje tylko autorowi odpowiedzieć na moje pytanie:
Co to są ramowe godziny (którego to określenia użył w pierwszej części swoje pisaniny) a co to są nieramowe godziny ?

# Walenty

05.05.2015 09:31

Teraz czekamy na przedłużenie linii tramwajowej na Nowodwory. Prezydent Wojciechowicz deklarował ok miesiąc temu , ze pojedziemy w grudniu lub styczniu - tylko teraz zastanawiam się - nie mówił - którego roku. -

REKLAMA

# Balbina

05.05.2015 10:56

No właśnie PRAWIE wszystko więc domagamy się odpowiednio na powyższe pytania

# gOSIA81

05.05.2015 11:30

Dlaczegooo?? 518 NIGDY NIE PRZYJEZDZA O CZASIE.....ZAL....

# hola

05.05.2015 11:55

Drogi autorze po co sie 2 razy przesiadac jadac z tarchomina do arkadi jak mozna pojechac na rondo stazynskiego i tam lapac tramwaj i w 20 min jestesmy przy arkadii

REKLAMA

# drugastrona

05.05.2015 13:02

Co można poprawić? Skasować ze 2 przystanki na Marymonckiej, wprowadzić priorytety na całej trasie, wyłączyć światła PRZED wjazdem na przystanek Stare Świdry.

 Dominik Gadomski

05.05.2015 13:34

@jass
Ależ mam pecha z tą "siedemnastką"! Wzmocnienie linii na odcinku Służewiec - Rondo Radosława ostatecznie nie weszło w życie, chociaż do tej pory projekt wisi na stronie ZTM. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

# apasz

05.05.2015 23:17

I tak do Mordoru najszybciej jest 152 do Płud i S3 albo KML. Szkoda, że nie pomyślano, by Dąbrówce, Winnicy i Nowodworom ułatwić dojazd na stację. Z Poetów mam 5 po 511, 9 po jest 152 przy Klasyków, 18 po SKM. Na Służewcu jestem 58. 53 minuty. Gdybym bezpośrednio mógł dojechać, byłbym szybciej. Gdy nie ma korków najszybciej jadę Transludem do centrum i S2 albo R8 ze Śródmiescia.

REKLAMA

 tarantula01

05.05.2015 23:25

Trwa projektowanie wdrażania priorytetu dla tramwaju wzdłuż Marymonckiej.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

05.05.2015 23:25

Trwa projektowanie wdrażania priorytetu dla tramwaju wzdłuż Marymonckiej.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# era

05.05.2015 23:52

Dlaczego puszczone na Tarchomin 17 to rozklekotane, głośne i szpetne wagony?
Z tego co pamiętam, "tramwaj na Tarchomin" miał byc nowoczesny i cichy!
Mieszkam blisko torowiska i do wczoraj odgłos tramwaju mi nie przeszkadzał, ale teraz, jak wypuszczono ten złom, jest zwyczajnie głośno!

# dermalamor

06.05.2015 23:50

Dojazd linią 518 na Dw. Centralny to 44 minuty (z przystanku Tarchomin). Do Centralnego "17" wygrywa w połączeniach, bo bezpośrednio dojeżdżamy w podobnym czasie co z przesiadkami. Dalej na południe jest już gorzej, ale... linie kursujące przez całe miasto (poza metrem) raczej rzadko są wykorzystywane na całej swojej długości.

# lutek

07.05.2015 00:11

Dominik Gadomski napisał 05.05.2015 13:34
@jass
Ależ mam pecha z tą "siedemnastką"!
i z odpowiedzią na zadane pytanie, które powtarzam autocytatem:
#lutek napisał(a) 05.05.2015 00:16
Dominik Gadomski napisał na temat prawie wszystko dlatego dalsza dyskusja jest zbędna.
Pozostaje tylko autorowi odpowiedzieć na moje pytanie:
Co to są ramowe godziny (którego to określenia użył w pierwszej części swoje pisaniny) a co to są nieramowe godziny ?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024