REKLAMA

Legionowo

drogi »

 

Kompromitacja rządu. Dokończenia Zegrzyńskiej nie ma w planach

  12 marca 2015

alt='Kompromitacja rządu. Dokończenia Zegrzyńskiej nie ma w planach'

Nie pomogły protesty na drodze krajowej nr 61, nie pomogło podpisywanie petycji przez mieszkańców - dokończenie krótkiego odcinka Zegrzyńskiej w Legionowie nadal nie znalazło się w rządowych planach.

REKLAMA

Ministerialny plan budowy dróg publicznych był dyskutowany na przełomie roku. Wśród kandydatów do sfinansowania było też dokończenie przebudowy Zegrzyńskiej, jednak ze względu na to, że resort w latach 2014-23 stawia na rozwój sieci dróg szybkich, ta inwestycja "będzie przedmiotem dalszych analiz ministerstwa" - jak czytamy w oświadczeniu. Ministerstwo Infrastruktury się ośmiesza - nie chodzi przecież o budowę nowej drogi, a dokończenie inwestycji ciągnącej się od 2007 roku.

Co to oznacza? Że szanse na poszerzenie ostatniego legionowskiego odcinka drogi krajowej nr 61 są nikłe. Jeśli bowiem rząd chce większej liczby dróg kategorii S, to jest bardziej niż pewne, że pieniędzy na modernizację "zwykłych" krajówek nie znajdzie. A to oznacza, że Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju się ośmiesza - nie chodzi przecież o budowę nowej drogi, a dokończenie inwestycji ciągnącej się od 2007 roku, kiedy to zaczęto budować wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 61. To przecież tak, jakby na kilka lat zatrzymać budowę domu, bo nie ma pieniędzy na położenie dachu i zacząć budować obok drugi, większy dom. A pieniędzy może jeszcze długo nie być. Tym bardziej, że niemal po sąsiedzku szykuje się wielka inwestycja - obwodnica Marek, gdzie mieszkańcy także mieli dosyć fali samochodów codziennie korkujących ich miasto - przez które biegnie główna trasa wylotowa z Warszawy w kierunku Białegostoku - i tak, jak teraz legionowianie, podjęli zorganizowane działania, by przyspieszyć decyzję o budowie obwodnicy. Trwało to pięć lat.

Czy legionowianie też będą musieli tyle czekać? Choć już trzy lata temu wojewoda wydał pozwolenie na budowę (która wtedy, szacunkowo, miała kosztować 89 milionów) odcinka od wiaduktu w kierunku Michałowa, a w maju ubiegłego roku Zbigniew Rynasiewicz, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, obiecał, że prace nad poszerzaniem rozpoczną się w 2015, to jasno widać, że od pozwoleń i obietnic Zegrzyńska się szersza nie robi.

W najbliższym czasie trzeba się przygotować na kolejną porcję obietnic: w tym roku czekają nas wybory parlamentarne. I wyjścia są dwa: albo kolejna papka, jak to wspaniale będzie "już za chwileczkę" albo rząd znajdzie przed jesienią pieniądze i w kampanii będzie się chwalić, że jednak poszerzanie ruszyło. Inaczej Platforma Obywatelska raczej nie będzie miała szans na powtórzenie wyniku sprzed czterech lat, kiedy w powiecie legionowskim uzyskała 44,5% ważnych głosów.

Bo jak długo można dać się karmić samymi obietnicami?

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Gienek

12.03.2015 10:53

W tym roku mamy dwie możliwości aby podziękować partiom rządządzym za to i za całokształt. Do tej pory na nich głosowałem ale miarka się przebrała.

# Precz z komuną

13.03.2015 14:43

Gienek, skoro na nich głosowałeś, to jesteś frajerem. Dobrze chociaż, że nie boisz się do tego przyznać. Niestety, szkód spowodowanych przez takich naiwniaków jak Ty dopuszczeniem tej bandy do władzy długo nie da się naprawić...

# stec

13.03.2015 18:53

Mam rozwiazanie!!!! Dąbrowszczaki, ostanio chcieli zasponsorować Most łazienkowski kwotą 2 mln zł, moze do nich się zwrócić oni chętnie wydacza pieniadze przeznaczone dla Bemowian:P

REKLAMA

# żal.pl

13.03.2015 20:28

<brawo> radny Cichocki! ...

# vw garbus

14.03.2015 07:57

I to ma sens. Po co stale wydawać kasę na drogi, które i tak zaraz się zakorkują? Państwo ma w planie reaktywowanie do Zegrza połączenia kolejowego i to jest jedyna słuszna opcja.
A mi się marzy aby szyny został poprowadzone znacznie dalej do Serocka, Pułtuska, Przasnysza.

# Robert

14.03.2015 10:47

Garbus, Twoja naiwność już nawet nie jest śmieszna. Umiesz łączyć fakty To połącz obietnicę kolei z formacją obiecującą i czasem obietnicy. Umiesz czytać? To znajdź w zeszłorocznych obietnicach, gdzie jest planowana stacja końcowa tej linii. Podpowiem - w szczerym polu!

REKLAMA

 Daro

14.03.2015 16:18

Taki scenariusz wypadków przewidywałem od początku. Naiwnym zaserwowano odgrzewaną kiełbasę wyborczą, dziwne tylko że tyle osób dało się na to nabrać
Podejrzewam że tak samo będzie z reaktywacja trasy do Zegrza, gdzie do remontu 4-5 km torów i sieci trakcyjnej szuka się unijnych dofinansowań
Dla mnie jest to kolejna kiełbasa wyborcza bo IKEA potrafiła zreaktywować 20km trasę po 12 latach nieużywania za uwaga 150 tyś zł polskich

# Kwiatkowski z Gucina

15.03.2015 10:08

CZAS POMYŚLEĆ O TRANSPORCIE RZECZNYM (ŚRÓDLĄDOWYM) Z SEROCKA I ZEGRZA DO W-WY GDAŃSKIEJ (wodoloty). TO KOLEJNY NIEDOCENIANY W NASZYM KRAJU RODZAJ TRANSPORTU. Koszt wydaje się mniejszy niż inne jaselka z protestami włącznie. Na razie proponuję udroznic drogę za instytutem meteorologii
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe