REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Klęska pod Dźwigową

  28 listopada 2011

alt='Klęska pod Dźwigową'
Gdyby nie zaniechanie budowy środkowego odcinka Nowolazurowej, remont tunelu na Dźwigowej można by dziś przeprowadzić niemal bezkolizyjnie.

Trwa katastrofa komunikacyjna spowodowana zamknięciem tunelu pod torami kolejowymi przy ul. Dźwigowej. I wciąż nie wiadomo, kiedy się zakończy.

REKLAMA

Po interwencji Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w lipcu 2011 r. tunel został ostatecznie zamknięty. Dłużej nie można było już czekać. Od 2010 r. (wtedy zaczął stwarzać bezpośrednie zagrożenie) były bodaj trzy nieudane podejścia do jego naprawy. Wcześniej, przez lata nie działo się nic. Władze miasta miały nadzieję, że "jakoś to będzie". A problem urósł do tego stopnia, że dziś nie wiadomo, kiedy uda się pomyślnie zakończyć prace. Kolejne terminy okazują się nieaktualne: wrzesień 2011, listopad 2011, teraz mówi się o wiośnie 2012 r.

Masowe frezowanie

Nazywam klęską zamknięcie tunelu, który stanowił jedyne bezpośrednie połączenie pomiędzy zachodnimi a południowymi dzielnicami Warszawy, nie dlatego, że przyczyniło się to do paraliżu jednej czwartej miasta - remont Dźwigowej to klęska miejskiej polityki remontowania ulic, prowadzonej od czasów Lecha Kaczyńskiego.
Ważniejsza dla władz jest budowa nowego stadionu Legii, odległego o rzut piłką od równolegle budowanego Stadionu Narodowego, niż budowa obwodnic i ulic, których brak paraliżuje Warszawę.
Zamiast przemyślanych, kompleksowych napraw dróg - które pamiętają niejednokroć czasy powstania warszawskiego - przeprowadza się masowo tzw. frezowanie, czyli wymianę tylko zewnętrznej cienkiej, warstwy asfaltu. Jest to operacja szybka i tania, możliwa do przeprowadzenia w jeden weekend. Niestety, po kilku latach nowa nawierzchnia wymaga kolejnego remontu. Technologię tę wymyślono dla potrzeb doraźnego łatania dziur w asfalcie. Jej zastosowanie do remontów całych ulic, choć kontrowersyjne, kolejnym prezydentom miasta propagandowo bardzo się jednak opłacało. Któż bowiem przejmowałby się tym, co będzie za pięć lat?

Zapraszamy na zakupy

Fatalne zaniechania

Polityka naprawiania nie tych ulic, które tego najbardziej potrzebują, lecz tych, które najłatwiej jest wyremontować i pokazać w telewizji, idzie w parze z chaotyczną polityką inwestycyjną. Ważniejsza jest budowa nowego stadionu Legii, odległego o rzut piłką od równolegle budowanego Stadionu Narodowego, niż budowa obwodnic i ulic, których brak paraliżuje Warszawę. Trasa ul. Nowolazurowej, której środkowy odcinek miał być odciążeniem dla tunelu przy Dźwigowej, znajdowała się w planach od dawna. Budowa tego akurat odcinka została jednak odłożona na nieokreśloną przyszłość. Gdyby nie to zaniechanie, remont tunelu można by dziś przeprowadzić niemal bezkolizyjnie.

Błędy i zaniechania władz miasta zaczynają się dziś mścić - niestety nie na ich sprawcach, którzy, zapatrzeni w słupki partyjnych sondaży, w ogóle się tym nie przejmują, ale na nas, mieszkańcach.

Maciej Białecki
były wiceburmistrz Pragi Południe (2002-2004) i radny sejmiku mazowieckiego (2002-2006)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# jk2

01.12.2011 13:40

Remont ul. Dźwigowej to największa wpadka i paskudna plama na władzach stolicy. Ma rację autor tego artykułu, że dla władz miasta liczą się tylko słupki w sondażach, a nie solidna i przemyślana planowo praca,

# zatroskana

05.12.2011 11:33

W latach 1994-98 dla ul.Dźwigowej wykonana została przez Gminę Bemowo koncepcja/projekt modernizacji ulicy, w tym modernizacji i sposobu odwodnienia na odcinku od Połczyńskiej do Globusowej. Stara niewydolna jak na potrzeby kanalizacja była i jest głównym problemem. Zarówno Gmina Włochy jak i Bemowo były zaangażowane w ten projekt, który zakładał potrzebę wybudowania dwóch przepompowni: 1 po stronie Włoch i 2 po stronie Bemowa. Do realizacji tego projektu potrzeba było uruchomienie budowy ul. Nowolazurowej i w tym zakresie Gmina a później Dzielnica Bemowo zrobiła wszystko co do niej należało. Niestety Platforma rządząca Bemowem od 2006r, ktora do wyborów szła z hasłem My - Wam pokażemy jak szybko na Bemowie będą budowane ulice pozwoliła na zdjęcie z budżetu Miasta budowy Nowolazurowej na Bemowskim odcinku. Czarując że kolejny remont Dźwigowej to tylko mała naprawka zaraz się skończy. Wyrokowałam na Sesjach jak to się skończy jednak młodzi radni z politowaniem i szyderstwem słuchali weteranki boju o dobre drogi na Bemowie, ktorej niejedną inwestycję udało się zrealizować na Bemowie. Miałam rację ale to gorzka satysfakcja, bo już 6 rok jeżdżę do pracy na Okęciu okrężną drogą przez Śródmieście. I jak widać ten horror dojazdu choćby do Dw.Zachodniego będzie miał jeszcze dłuuugą historię. Hanna Głowacka radna Bemowa i w latach 1994-2010

# tomidor

09.12.2011 22:04

Dźwigowa to problem nie miasta, ale ... Natury. Położona jest poniżej wód gruntowych, dlatego trzeba opracować nowe rozwiązania, być może tunel zastąpić wiaduktem. A to wymaga czasu i formalności. Przecież teraz Dźwigową płynie rzeka - jak ktoś nie rozumie siły, jaką ma woda, pozostaje mu tylko psioczyć na władze miasta. Byle się przyczepić.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024