REKLAMA

Legionowo

różne »

 

Kanałem do pracy?

  28 września 2007

Czy już za rok mieszkańcy Nieporętu oraz Serocka będą opowiadać kolegom z pracy o swoich wrażeniach z porannego śluzowania na Żeraniu? To bardzo prawdopodobne.

REKLAMA

Plany są takie, że w przyszłym roku, zamiast stać w korkach, popłyniemy do Nie-porętu i Serocka tramwajem wodnym. Czy stanie się on alternatywą dla autobu-sów?

W niektórych miastach europejskich tramwaje wodne są alternatywą dla trady-cyjnej komunikacji, a jednocześnie wchodzą w skład systemu komunikacji miej-skiej (możemy jeździć autobusem i pływać statkiem posiadając zwykły bilet mie-sięczny). Tak jest na przykład w niemieckim Bonn czy w szwajcarskim Zürichu. Tak niedługo ma być także w Warszawie, a później także w Nieporęcie i Serocku. W projekt zaangażowane są władze stolicy, dzielnicy Białołęka, Tramwaje Warszaw-skie oraz samorządowcy z Nieporętu i Serocka.

16 września odbył się próbny rejs statku - od nabrzeża przy Starym Mieście przez śluzę w Porcie Żerańskim, do Kobiałki przy granicy Warszawy z gminą Nieporęt. Tam tramwaj miałby docierać już w 2008 roku i stanowić uzupełnienie tradycyjnej komunikacji. W weekendy ma pływać także przez Nieporęt do Serocka. Władze Serocka chcą jednak, by w przyszłości była to linia całotygodniowa. Pismo z prośbą o poparcie tej inicjatywy zostało właśnie wysłane do prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz. Nieoficjalnie mówi się, że pani prezydent chętnie wes-prze projekt. W jej programie wyborczym jednym z punktów było przecież rozwi-janie połączeń komunikacyjnych między stolicą, a miastami i gminami aglomeracji warszawskiej.

Jest już armator, który chce wozić pasażerów swoimi statkami. Na razie jednak nie wiadomo, gdzie dokładnie będzie się zatrzymywał tramwaj. W Warszawie poja-wił się pomysł, by developerzy dofinansowali budowę przystanków. Rzeczniczka urzędu Białołęki Bernadeta Włoch-Nagórny powiedziała "Echu", że jest już jeden chętny - duża firma budująca osiedla w pobliżu kanału Żerańskiego.

Wkrótce powinno się także rozstrzygnąć, ile czasu będziemy płynąć tramwajem do warszawskiej Starówki. Wiele zależy tu od nowoczesności statków oraz śluzy w Porcie Żerańskim.

Nie ulega wątpliwości, że tramwaj wodny byłby ogromnym przedsięwzięciem. Kwestią wyboru władz samorządowych jest to, czy będziemy nadal inwestować tylko w komunikację drogową i szynową, czy sięgniemy też po innowacyjne dla nas, ale sprawdzone na świecie rozwiązania. Dróg na terenie Warszawy i okolic można zbudować tylko określoną liczbę, a mieszkańców stolicy i okołowarszaw-skich powiatów wciąż będzie przybywać. W przyszłości szukanie alternatywnych rozwiązań stanie się zapewne koniecznością.

Milena Zawiślińska


Ta forma komunikacji jest popularna zarówno wśród mieszkańców Zürichu, jak i turystów.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe