Jeszcze tylko rok. Trasa S2 nabiera kształtów
10 stycznia 2020
Z gigantycznego placu budowy rozciągającego się od Wisły po wschodnią granicę miasta coraz wyraźniej wyłania się nowa trasa szybkiego ruchu.
Choć z perspektywy Wawra trasa S2 będzie oddzielać Falenicę od Radości i przecinać dzielnicę, w skali całej Warszawy nowa droga ma pełnić rolę obwodnicy. Patrząc na stan zaawansowania prac coraz łatwiej uwierzyć, że już w przyszłym roku trasą S2 pojadą tysiące tirów, omijających miasto w drodze z zachodniej Europy na Białoruś. Skorzystają także warszawscy kierowcy, którzy dostaną alternatywę dla Trasy Siekierkowskiej, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej.
Autobusem przez most do metra. Nowa linia z Wawra
Po otwarciu mostu na trasie S2 Wawer i Wilanów połączy linia autobusowa. ZTM ma już na nią pomysł.
Termin mija w grudniu
Formalnie ogromna inwestycja jest jednak podzielona na trzy etapy: odcinek do Przyczółkowej wraz z tunelem pod Ursynowem buduje Astaldi, nad mostem pracuje Gülermak, a w Wawrze - Warbud. Fragment biegnący od Wału Miedzeszyńskiego wykopem pod Patriotów i wiaduktami przez Las Sobieskiego ma być gotowy już 22 grudnia. Taka data widnieje w zawartym w sierpniu aneksie do umowy Warbudu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwotnie planowano, że budowa wawerskiego odcinka S2 zakończy się latem bieżącego roku. Później GDDKiA zdecydowała, że konieczne jest dostosowanie projektu węzła z Patriotów w taki sposób, by nie kolidował on z dwoma dodatkowymi torami, planowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
"Wszelkie możliwe działania"
- Realizujemy wszelkie możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie jeszcze w 2020 roku wszystkich trzech odcinków trasy S2 w Warszawie - poinformowała 10 stycznia GDDKiA.
Na bieżący rok zaplanowano także otwarcie odcinka autostrady A2 od węzła Lubelska do obwodnicy Mińska Mazowieckiego i trasy S17 od węzła Lubelska do Kołbieli (łącznie z obwodnicą wsi).
(dg)
.