REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Jesienne zmiany autobusowe na wschodniej Białołęce

  26 maja 2014

alt='Jesienne zmiany autobusowe na wschodniej Białołęce'
źródło: warszawa.wikia.com

Jesienią ruszy II linia metra. Ten fakt przyniesie sporo zmian w trasach linii autobusowych. Zastanówmy się, co można usprawnić we wschodniej części naszej dzielnicy.

REKLAMA

11 czerwca - spotkanie z ZTM

Uruchomienie II linii metra to spora szansa na więcej autobusów i zwiększenie częstotliwości ich kursowania. Dlaczego? Nastąpi ograniczenie kursowania linii, które dublują się z trasą metra. Pojawi się więc sporo wolnych autobusów, które mogą wzmocnić inne trasy. Mocno liczę na to, że część z nich trafi na tzw. Zieloną Białołękę, która jest najszybciej rozbudowującym się obszarem Warszawy.

ZTM prowadzi obecnie intensywne konsultacje społeczne w sprawie zmian. Dzielnica zorganizowała dodatkowe spotkanie, dedykowane specjalnie dla mieszkańców wschodniej Białołęki. Odbędzie się 11 czerwca o godz. 18.00, w Gimnazjum nr 164 przy ul. Ostródzkiej 175. Proszę o jak najliczniejszy udział!

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

527 do Bankowego

Ta najbardziej popularna linia (jedyne bezpośrednie połączenie z centrum miasta!) dociera obecnie do stacji Ratusz Arsenał I linii metra. ZTM proponuje, aby jesienią końcowym przystankiem była stacja Dworzec Wileński II linii. W zamian ma się zwiększyć częstotliwość kursowania.

Ta sprawa jest przedmiotem powszechnych dyskusji wśród mieszkańców. O tym, że potrzeba więcej pojazdów nie trzeba nikogo przekonywać. Widzimy to wyraźnie, kiedy obserwujemy w szczycie tłumy ludzi, którzy w wielkim ścisku jadą 527, a nierzadko nie są w stanie nawet wsiąść do autobusu. Większa częstotliwość nie powinna jednak oznaczać skrócenia trasy! Przesiadka na Wileńskim, tylko po to, aby przejechać przez Wisłę, oznacza znaczące wydłużenie czasu przejazdu. W opinii władz dzielnicy, należy więc utrzymać końcowy przystanek na placu Bankowym, przy równoczesnym zwiększeniu częstotliwości kursowania. Dzięki temu 527 będzie świetnym dojazdem do obydwu linii metra.

Warto się zastanowić nad innym sposobem skrócenia trasy 527. Zamiast zakorkowaną ostatnio Młodzieńczą, mógłby pojechać ul. Św. Wincentego a dalej Trocką lub 11 Listopada.

REKLAMA

134 i inne

Poza zmianami przygotowanymi przez ZTM, warto też zastanowić się nad innymi propozycjami.

134 dociera obecnie do Żerania, ale kursuje bardzo rzadko - co pół godziny w szczycie. Mieszkańcy wskazują, że z tego powodu znacząco ograniczone są możliwość korzystania z tej linii. Jak ją uatrakcyjnić? Nieczęsto nadarza się taka szansa na zmiany tras linii autobusowych, jak tej jesieni. Warto ją wykorzystać. Czy warto wydłużyć trasę do stacji metra przy Dworcu Wileńskim? Na Bródnie można się przesiąść do tramwaju, którym szybko tam dojedziemy. Może więc lepiej zwiększyć częstotliwość kursowania?

Czy obecne trasy 326 i 120, które docierają na krańce dzielnicy, są właściwe? Korzysta z nich coraz więcej pasażerów z nowych wielkich osiedli: Regaty, Zielona Dolina i wielu innych.

REKLAMA

Dojechać do szkoły

1 września uczniów przyjmie nowa duża szkoła podstawowa przy ul. Głębockiej, co przyniesie zmiany granic obwodów szkolnych. Konieczne jest równoczesne dostosowanie tras autobusów, aby nasze pociechy mogły bezpiecznie dotrzeć na lekcje. Do nowej szkoły pojadą m.in. dzieci z okolic południowej części ul. Ostródzkiej, która obecnie nie ma z nią bezpośredniego połączenia. Kiepski dojazd (tylko 732) będą miały też osoby z okolic ul. Lewandów i wielkich osiedli położonych na południe od niej. Proponuję wydłużenie trasy linii 132 do ronda na Głębockiej, gdzie autobus mógłby zawrócić. Dzieci pojadą dłuższą drogą, ale za to bez przesiadek. Dzięki temu stworzy się także świetne połączenie do terenu rekreacyjnego Magiczny Park, który będzie wkrótce gotowy.

Pilnym problemem, który należy rozwiązać, jest brak dobrego dojazdu dla części dzieci ze szkoły nr 231 przy Juranda ze Spychowa. Z okolic Ostródzkiej bezpośredniego autobusu brak, więc konieczne są przesiadki przy bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu z Juranda ze Spychowa. Do szkoły nie ma też dojazdu z ul. Echa Leśne, po której obecnie nie jeżdżą autobusy, a mieszka tam coraz więcej ludzi. Czy można do tego celu wykorzystać linię 204? Myślę, że tak. Jest już kilka pomysłów, które będą rozważane.

Dyskutujmy!

Zapraszam do rozmów na ten temat. Nieczęsto nadarza się taka szansa na zmiany tras linii autobusowych, jak tej jesieni. Warto ją więc wykorzystać. Czy poza wymienionymi powyżej propozycjami, macie Państwo inne sugestie? Postaram się poruszyć ten temat na osiedlowych forach internetowych. Jeżeli będzie taka potrzeba, to moglibyśmy zorganizować kilka mniejszych spotkań dotyczących konkretnego tematu. Zmiany będą też przedmiotem dyskusji radnych dzielnicowej komisji inwestycyjnej, która opiniuje komunikację publiczną. Można też kontaktować się ze mną bezpośrednio (waldek@roszak.eu, 790-014-066). Wszelkie wnioski z dyskusji będą bardzo pomocne podczas negocjacji z ZTM.

Waldemar Roszak
radny dzielnicy Białołęka

 

REKLAMA

Komentarze (26)

# abrakadabra

27.05.2014 09:44

Po pierwsze - to metro na pewno nie ruszy na jesieni - na jesieni to ma dopiero zakończyć się budowa, a potem będą kilkumiesięczne odbiory, jak ruszy w styczniu 2015 to będzie sukces.
Po drugie - pilną sprawą jest wykonanie chociaż jednego łącznika Skarbka z Gór z Ostródzką (wówczas poruszanny problem dojazdu dzici z południowej części Ostródzkiej byłby rozwiazany, a ponadto - rozłożyłby się trochę ruch z ul. Skarbka z Gór, zwłaszcza w sytuacji długiego zamknecie ul. Głębockiej, gdzie cały ruch został przekierowany w Skarbka.
Po trzecie - apeluję o wrpowadzenie JEDNEJ LINII "E" - tzw. ekspresowej dla ZB!

 waldek_roszak

27.05.2014 10:10

#abrakadabra napisał(a) 27.05.2014 09:44
(...) pilną sprawą jest wykonanie chociaż jednego łącznika Skarbka z Gór z Ostródzką (wówczas poruszanny problem dojazdu dzici z południowej części Ostródzkiej byłby rozwiazany, a ponadto - rozłożyłby się trochę ruch z ul. Skarbka z Gór, zwłaszcza w sytuacji długiego zamknecie ul. Głębockiej, gdzie cały ruch został przekierowany w Skarbka.

W tym roku wybudowana zostanie ulica Współczesna, która połączy południowe rejony Ostródzkiej i Głębockiej. Niestety NIE JEST to szeroka ulica TRANZYTOWA, jaka jest potrzebna w tej okolicy. Ma tylko 10m w tzw. liniach rozgraniczających (pomiędzy ogrodzeniami). Ma być przeznaczona do ruchu lokalnego. NIE POJEDZIE więc nią AUTOBUS. Z pewnością jednak bardzo pomoże np. w dojeździe do nowej szkoły przy Głębockiej. Dlatego obecnie potrzebne jest moim zdaniem np. wydłużenie linii 132.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# trybała

27.05.2014 10:23

Po co po raz kolejny "w koło macieju" (chyba już czwarty; vide wypowiedzi internautów w innych wątkach komunikacyjnych) wałkować to samo.
Aby zająć miejsce ?
Aby "wypłynąć" na powierzchnię forumową ?
Prościej jest wydobyć propozycje i wypowiedzi z tamtych tematów, zebrać w całość i mieć "gotowiec".
Zawracanie kijem Wisły panie Roszak.

REKLAMA

# abrakadabra

27.05.2014 10:24

A kiedy jest planowana budowa jakiejś ulicy o większych parametrach, uwalniajacej trochę ruch ze Skarbka?

# hokuspokus

27.05.2014 10:38

O ulicach jest inny temat.
Najlepiej zadzwoń do pana Roszaka, podał przecież telefon kontaktowy, będziesz mieć wiadomość z pierwszej ręki.

 waldek_roszak

27.05.2014 11:49, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 27.05.2014 12:00

#abrakadabra napisał(a) 27.05.2014 10:24
A kiedy jest planowana budowa jakiejś ulicy o większych parametrach, uwalniajacej trochę ruch ze Skarbka?

Cóż... Ulice Ostródzka i Głębocka (w relacji północ-południe) nie są z gumy i nie będą w stanie przyjąć zbyt dużo nowych samochodów. Uważam więc, że szukanie rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców Skarbka z Gór w budowaniu ulic łączących ją z Ostródzką i Głębocką przyniesie tylko minimalną poprawę. Są one oczywiście potrzebne, ale to chyba nie tędy droga.
Takie ulice to ogromy wydatek, bo nie mamy własności gruntów.
Uważam, ze jedynym rozwiązaniem jest etapowa budowa ulicy w rezerwie pod Trasą Olszynki Grochowskiej. Pisałem już o tym w Echu:
http://tustolica.pl/trasa-olszynki-grochowskiej-mrzonka-czy-koniecznosc_60753
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

REKLAMA

# abrakadabra

27.05.2014 13:23

No wlaśnie, TOG to raczej mżonka... nawet artyjuł, do ktorego wstawił Pan link jest sprzed ponad 2 lat i od tamtej pory nic się nie wydarzyło i jeszcze długo się nie wydarzy, bo nawet w planach finansowych na najbliższe lata nie ma rezerwy na te trasę. Oczywiscie, ona byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale skoro to "mzonka" to trzeba myśleć o innych wariantach, bo za niedługo mieszkancy ZB bedą musieli kupowac helikoptery!

 waldek_roszak

28.05.2014 08:22

#abrakadabra napisał(a) 27.05.2014 13:23
No wlaśnie, TOG to raczej mżonka... nawet artyjuł, do ktorego wstawił Pan link jest sprzed ponad 2 lat i od tamtej pory nic się nie wydarzyło i jeszcze długo się nie wydarzy, bo nawet w planach finansowych na najbliższe lata nie ma rezerwy na te trasę. Oczywiscie, ona byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale skoro to "mzonka" to trzeba myśleć o innych wariantach, bo za niedługo mieszkancy ZB bedą musieli kupowac helikoptery!

.
To nie jest mrzonka. :)
.
TOG w docelowej formie, jako część wielkiej obwodnicy, prawdopodobnie nie powstanie przez wiele lat.
Moim zdaniem, głównym zadaniem inwestycyjnym na najbliższe lata w zakresie dróg na Zielonej Białołęce, powinna być etapowa budowa drogi (w tzw. klasie Z) w rezerwie pod TOG, o czym napisałem w artykule.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# michał wielki

28.05.2014 08:41

Na rany Chrystusa, Panie Roszak, uzmysłów Pan sobie, że ani dla miasta, ani dla nas nie jest istotne "co pan sądzi". TOG nie będzie przez najbliższe 10-20 lat, więc dla nas jest to mrzonka. Za 20 lat nas już tu nie będzie. Problem jest dzisiaj.
Druga sprawa. Ostatni akapit zatytułował pan "Dyskutujmy". Mam lepszy tytuł: "Popier...my sobie".

REKLAMA

 tarantula01

28.05.2014 09:18

Aby wybudować etapowo TOG w rezerwie pod TOG, trzeba przeprowadzić pełne postępowanie środowiskowe dla tej inwestycji. Zakładam, że przez minione 7 lat było dość czasu, aby choć jedną uchwałę dzielnicy przygotować w tej sprawie?
Nie? Jest szansa zrobić taką uchwałę przed wyborami!
Poza tym budowa połączeń Skarbka z Gór z ulicami: Ostródzką i Głębocką, to ogromny wydatek i należy budować etapowo TOG, co będzie jeszcze większym wydatkiem. Przecież pod TOG (dużo szersza, nawet jedna jezdnia) też nie mamy gruntów.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

28.05.2014 09:18

Aby wybudować etapowo TOG w rezerwie pod TOG, trzeba przeprowadzić pełne postępowanie środowiskowe dla tej inwestycji. Zakładam, że przez minione 7 lat było dość czasu, aby choć jedną uchwałę dzielnicy przygotować w tej sprawie?
Nie? Jest szansa zrobić taką uchwałę przed wyborami!
Poza tym budowa połączeń Skarbka z Gór z ulicami: Ostródzką i Głębocką, to ogromny wydatek i należy budować etapowo TOG, co będzie jeszcze większym wydatkiem. Przecież pod TOG (dużo szersza, nawet jedna jezdnia) też nie mamy gruntów.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# tymczas

28.05.2014 09:46

Należy w trybie pilnym zająć się budową trasy od TMP do Trasy Toruńskiej. Należy przy okazji rozpatrzeć opłacalność budowy łącznika kolejowego na Tarchomin, który mógłby być zbudowany obok trasy.
Z drugiej strony trzeba poprosić radnych Bielan o zainteresowanie się budową ulicy od Nocznickiego do gen Maczka.
Cała trasa powinna mieć nie więcej jak 2 pasy ruchu w jedną stronę i tworzyłaby jako całość doskonałe połączenie lokalne. Żadnych autostrad.
Myślę, że nawet radni Bemowa byliby za.
Cała inwestycja byłaby impulsem do rozwoju terenów mieszkaniowych i inwestycyjnych w obu dzielnicach.

REKLAMA

# janek45

28.05.2014 11:41

jak to 132 miałoby być wydłużone???

# Marysia

28.05.2014 11:59

#janek45 napisał(a) 28.05.2014 11:41
jak to 132 miałoby być wydłużone???
Normalnie, zamiast solówek dwu-, trzy-, cztero- ...
po prostu wieloczłonowe autobusy przegubowe.
Takie mega jamniki.

# janek45

28.05.2014 12:37

Marysiu (nie wiedziałem, że męska wersja imienia Maria też podlega takiemu zdrobnieniu), raczej chodziło mi o trasę.
Ostródzka - Berensona - Oknicka - Lewandów - Berensona - Skarbka z Gór - Magiczna - Rondo Jesiennych Liści - Magiczna - Skarbka z Gór - Berensona????
Głębocka przez najbliższe 2 lata będzie zamknięta.
No chyba, że pan Roszak chce zabrać mieszkańcom Lewandowa KOLEJNY autobus. Po zabraniu połowy 120 i odsunięciu 527 o kolejny kilometr.

REKLAMA

# abrakadabra

28.05.2014 12:56

No właśnie, skoro wszyscy dobrze wiemy, że TOG to mrzonka, dlatego pisałam wczesniej, żeby zająć się tzw. półśrodkami, czyli budową łączników Skarbka z równoległymi ulicami - taniej i przede wszystkim - szybciej. A widzę, ze bedzie się nam wmawiać, że MA BYĆ (nie wazne, że nie za naszego pokolenia) TOG, więc mamy na nią czekac w coraz więszkych korkach. Ktoś wyżej trafnie napisał, że nawet budowa etapami i o mniejszych parametrach drogi wzdłuż TOG to szereg uzgodnień, decyzji, opinii, a co gorsze - wykup gruntów, więc nierealnośc goni głupotę, a mieszkańcy coraz bardziej będa dusić się w dwóch wąskich gardłach dojazdowych do Trasy Toruńskiej.

# Marysia

28.05.2014 13:19

#janek45 napisał(a) 28.05.2014 12:37
...raczej chodziło mi o trasę.
No chyba, że pan Roszak chce zabrać mieszkańcom Lewandowa KOLEJNY autobus.
Trasa będzie taka jaką wymyślą specjaliści z ZTMu przy pomocy "konsultacji społecznych".
Pan Roszak oraz mieszkańcy sa bez wpływu na decyzje ZTM.
Ale odnoszą wrażenie, że ich wpływ jest kolosalny.

# 104

28.05.2014 15:39

a co ze 104?

REKLAMA

# mieszkaniec Białołęki

28.05.2014 20:28

Wg. mnie pomysł skrócenia lini 527 do dw. Wileńskiego jest bezsensowny, ponieważ nie wszystkim dojazd do II lini metra będzie super rozwiązaniem gdyż jest to jedyny autobus umożliwiający szybki dojazd ze Skarbka do Centrum, ale to wszyscy mieszkańcy Białołęki doskonale wiedzą. Czy można zorganizować ankietę polegającej na zebraniu podpisów pod petycją żeby nie dokonywać skrócenia trasy 527? Myślę, że jeżeli mieszkańcy nie wyjdą z inicjatywą ze swojej strony żeby przekonać ZTM, że obecna trasa 527 jest w porządku, a jeszcze ważne byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania to nikt nie będzie na nas zwraca uwagi, a przecież Białołeka jest najbardziej rozwijającą się dzielnic.ą Tylko nie wiem czy taka ankieta jest w stanie przekonać ZTM o naszej słuszności...?

# Andrzej37

28.05.2014 20:47

Na Zielonej Białołęce gmina nie robi nic. Wprawdzie nie można powiedzieć że nie dba o najmłodszych: nowa szkoła, usprawniona jedna szkoła nr 112 i gimnazjum oraz przedszkole na Hemara, nowa biblioteka, dwa parki. I na tym się kończy zainteresowanie gminy. A chodników brakuje, na ulicy wieczorem ciemno. Przykład Kąty Grodziskie/ Berensona - tragiczne skrzyżowanie, zarówno dla samochodów jak i dla pieszych. Przecież dzień w dzień dzieci przeskakują z znienacka przez ulicę śpiesząc się do szkoły. Pasy są owszem przy MARKPOLu, nawet dwa obok siebie plus pan który przeprowadza przez ulicę dzieci. Ale przecież dzieciaki idą w stronę Skarbka z Gór a nie nadrabiają drogi kierując się na Głębocką. Owszem można mówić, że do tego przejścia nie prowadzi żadna droga "publiczna" tylko ścieżka przez pole, ale przecież jest tam przystanek i jakoś pasażerowie wychodzący z linii 527 też chcą się podejść na ten przystanek. Autobusów nie ma bo ludzie nimi nie jeżdżą bo po prostu nie chcą mieszkać na końcu świata, gdzie trzeba iść rowem żeby dotrzeć na przystanek. Taka jest prawda, a jak już mieszkają to z konieczności. Przyroda i piękna okolica to nie wszystko. Wracając jeszcze raz do rogu Kąty Grodziskie/ Berensona, czy istnieje takie sformułowanie jak stan wyższej konieczności. Mam tutaj na myśli omijanie pewnych spraw dla dobra ogółu. A nie przerzucanie sprawy że nie jest to droga gminna tylko powiatowa etc. i tak ze wszystkim niestety jest. Nie ma drogi - bo masę właścicieli, nie ma chodnika - bo masę właścicieli. Ale od czego Państwo Radni są jak nie od negocjowania, załatwiania takich spraw, właśnie dla społeczności lokalnej. Najlepiej jest zbudować jeden Park Magiczny, drugi Park Ruskowy Bród do którego nie ma nawet porządnego chodnika. Jak w przypadku skrzyżowania ulicy Zdziarskiej i Kątów. Matki z wózkami muszą się przebijać przez ulicę, i tylko wyczekiwać czy nie uderzy w nie samochód. Robi się wszystko, ale potrzeby pierwszorzędne jak bezpieczeństwo mieszkańców nie jest w ogóle zapewnione. Dojście na przystanek przez drogę, bez pasów, dojście na drugi przystanek przez pobocze. Może najpierw należy zadbać o infrastrukturę, dla bezpieczeństwa mieszkańców. A Pan Roszak tylko opowiada ciągle te same bajki że są potrzebne autobusy etc, i jeszcze do tego dolewa futurystyczną wizję Metra na Białołęce czy linii tramwajowej. Może zejdźmy na Ziemię i zajmijmy się sprawami pierwszorzędnymi, tak żeby na ten przystanek na autobus linii 134 bezpiecznie dojść, nawet jeśli jeździ co 30 min. Nic nie widać żeby się zmieniało, a przed wyborami najlepiej opowiadać bajki. Najwięcej w tym rejonie robią deweloperzy, gdzie widać że praca idzie raz dwa, i nowe osiedla wyrastają od razu bez ciągłego gadania o pozwolenia. Wiadomo wybory, ale wszyscy którzy to widzą w okolicy sami będą wiedzieli na kogo głosować, bo jak na razie to opowiadania Radnych z tej części Białołęki to są po prostu futurystyczne wizje. Po co komu park, jeśli nawet bezpiecznie dziecko do niego nie dojdzie ?
więcej na forum

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni