Inwazja na Bielany. P+R Młociny będzie większy
15 grudnia 2016
Kolejny fragment pasa zieleni na Kasprowicza zmieni się w parking dla "metrowiczów".
Problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego w okolicy stacji metra Młociny to dziś jeden z najgorętszych tematów dla mieszkańców Wrzeciona i Wawrzyszewa. Napływ samochodów z sąsiednich dzielnic i miejscowości jest tak ogromny, że ok. 1200 miejsc na parkingach P+R Młociny i Wawrzyszew już dawno przestało wystarczać "metrowiczom", chcącym dojechać do centrum Warszawy bez korków.
Wrzeciono zablokowane autami. Czas na płatne parkowanie?
Od czterech i pół roku Wrzeciono zmaga się z zalewem samochodów z drugiej strony Wisły, które wypełniają ulice i trawniki osiedla.
Tymczasem okoliczni mieszkańcy muszą szukać dla swoich aut innych miejsc postojowych, rośnie hałas i zanieczyszczenia powietrza, a kolejne trawniki są zamieniane w parkingi. Podczas gdy na Bielanach trwa gorąca dyskusja o ustawieniu parkometrów, Zarząd Transportu Miejskiego ogłasza przetarg na projekt i budowę nowego parkingu.
Trzecia część P+R Młociny powstanie między południowym wejściem do ostatniej stacji metra a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza. Znajdzie się na nim ok. 160 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów. Powstaną także stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz rowerów elektrycznych.
Budowa parkingu będzie się wiązać z przesadzeniem 40 młodych dębów czerwonych oraz zniknięciem trawnika o powierzchni ok. 20 x 200 metrów. ZTM zapowiada, że po otwarciu parkingu wykonane zostaną nowe nasadzenia, zaś szkody dla środowiska zostaną zmniejszone m.in. dzięki zastosowaniu paneli słonecznych, dostarczających prąd do oświetlenia miejsc postojowych.
Przeciwko budowie P+R Młociny III protestowali wiosną mieszkańcy bloku przy Kasprowicza 119. Nieskutecznie. ZTM zapowiada, że pierwsi kierowcy zaparkują przy południowym wejściu na stację za rok.
(dg)
.