REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Górczewska po przebudowie - bardziej zatłoczona!

  14 marca 2014

alt='Górczewska po przebudowie - bardziej zatłoczona!'

W ubiegłym roku oddano do użytku ostatni odcinek "szerokiej" Górczewskiej, między Trasą Obrońców Grodna a Lazurową. Czy oznaczało to koniec korków?

REKLAMA

Jak wynika z raportu Zielonego Mazowsza - nie. Działacze stowarzyszenia sprawdzili wyniki pomiarów ruchu, prowadzonych przez Zarząd Dróg Miejskich. Okazuje się, że poszerzenie jezdni poskutkowało... wzrostem liczby samochodów wjeżdżających na Górczewską. Wynika to z działania prawa Lewisa-Mogridge'a. Mówi ono, że jeśli poszerzymy ulicę w gęsto zabudowanym obszarze, część osób dotychczas korzystających z komunikacji miejskiej wsiądzie do samochodów i ulica ponownie się zapełni.

Z pomiarów wynika także, że lwia część ruchu samochodowego na Górczewskiej pochodzi z Bemowa a nowa Trasa Obrońców Grodna nie stała się konkurencją dla starej drogi. Zielone Mazowsze zwraca uwagę, że najbardziej ekologicznym i opłacalnym rozwiązaniem problemu korków było nie poszerzanie Górczewskiej, ale budowa obok linii tramwajowej do centrum. Tramwaje Warszawskie nie przewidują takiej inwestycji, pozostaje więc czekać na budowę bemowskiego odcinka II linii metra.

GD

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# abc

14.03.2014 10:20

Głupot Zielonego Mazowsza aż nie chce się czytać. Od czasu otwarcia trasy s8 korki się znacząco zmniejszyły a po zakończeniu poszerzania ulicy do granic miasta właściwie zniknęły. Być może ruch się nieco zwiększył ale jest o wiele płynniejszy i jeździ się po prostu lepiej.

# Stefan

14.03.2014 12:53

@abc
dokłdanie, zgadzam się z Tobą w 100%.
Jeśli by było tak jak mówią Ci zieloni to budowanie nowo-lazurowej jest absolutnie niepotrzebne ;-)

# zjelonek

14.03.2014 13:31

Komentujac także przekomentatorów - wszyscy mają rację a czytac trzeba ze zrozumieniem - po przebudowie samochodów jeżdzi więcej a mimo to korki sa mniejsze - przynajmniej na Górczewskiej , bo na ulicach poprzecznych wg mnie sa wieksze.
Wiecej jest tez hałasu i spalin.
Trzeba też w wielu miejscach jeżdzić na około żeby z osiedla wyjechac albo do niego dojechać - kosztowna przebudowa została miejscami zrobiona tak jakby myślano tylko o wygodzie i skróceniu czasu dojazdu kierwców z poza miasta. To daloby się naprawić , ale trzeba zmienic sposób myślenia radnych i urzedników - albo ich wymienić

REKLAMA

# gość

16.03.2014 10:38

Na Bemowie wszystkie inwestycje dla zmotoryzowanych, które oczywiście są potrzebne, natomiast zero zainteresowania potrzebami tych, którzy w tygodniu zdecydowali się przesiąść do komunikacji miejskiej. Dlaczego radni nie wspierają szybkiego dotarcia autobusami do miejsc, gdzie znajdują się biurowce? Mowa głownie o Mokotowie i okolicach. Z Bemowa jedzie się tam godzinę. Autem 30min. Żadnych udogodnień jak np. ekspresowe autobusy z małą ilością przystanków i np. bus-pasy w godzinach szczytu. Wiele osób pewnie też dzięki temu przesiadłoby się do komunikacji, zaoszczędziło $ i zmniejszyło hałas oraz spaliny. Czy władze naszej dzielnicy mogą być bardziej aktywne w tym obszarze? Większość pracowników gminy jest z Bemowa i podróżować w tygodniu nie muszą, więc problemu nie widzą.

 jelonek

16.03.2014 11:53

@ zjelonek
Dokładnie tak, jak piszesz: CZYTAĆ trzeba ze ZROZUMIENIEM. A tego prawdopodobnie Tobie zabrakło, bo wg Zielonego Mazowsza wzrost liczby samochodów wynika z tego, że "część osób dotychczas korzystających z komunikacji miejskiej wsiądzie do samochodów i ulica ponownie się zapełni".
I TO STWIERDZENIE BEZMYŚLNEGO STOWARZYSZENIA JEST IDIOTYCZNE!

# Koól

16.03.2014 13:05

#gość Sprawa jest jasna dlaczego radni z Bemowa "cisną" na budowanie dróg dla blachosmrodów a nie dla dla dróg dla rowerów,ciągów dla pieszych czy poprawie komunikacji publicznej-wystarczy spojrzeć w ich oświadczenia majątkowe-niektórzy wymieniają tam kilka samochodów...

REKLAMA

# zjelonek

17.03.2014 21:37

go Jelonek:
Chyba przeczytałeś inny artykuł bo w tym powyżej tego co przedstawiasz jako cytat nie ma - chyba że mamy inne internety.
A prawo o wzroscie ruchu po udogdnienich dla ruchu nie wymyśliło Zielone Mazowsze , tylko jest to naukowo udowodniony wniosek oparty na badaniach w kilkudziesięciu miastach USA w ubiegłym stuleciu.
Ponoć inteligencja to umiejetniść uczenia się na błędach - najlepiej cudzych .
Górczewska przebudowani bezmyślnie , wg planów z ubiegłego stulecia , gdy nie było dostępu do badać zza żelaznej kurtyny.
Żelaznej kurtyny nie ma , pojawiły się natomiast żelazne slupki na rondzie - znalazła sie kasa , ale zrobić lewoskrętów i wyjazdów z osiedli NIEDASIE zrobić, nawet dojazdu rowerem do stacji wypożyczania rowerów NIEDASIE .

# zjelonek

17.03.2014 21:40

Powyższego cytatu nie ma w artykule , a tego prawa nie wymyśliło Zielone Mazowsze

# BeMózg

17.03.2014 22:13

@gość - a gdzie niby te bus-pasy mieliby wybudować? - Na Dźwigowej albo na Kleszczowej?

REKLAMA

# gość

20.03.2014 01:07

Chodzi o połączenie całego miasta bus-pasami. Wiadomo, że kawałek ulicy nic nie da. Na Bemowie mogłoby to być tak: Bus pas: 1) Górczewska od Pętli do Okopowej i dalej Solidarności itd; 2) Powstańców Śl. od przystanku Kazubów do Dźwigowej - dalej po przejechaniu wąskich uliczek wcześniej przed Hynka i w Marynarską; 3) Al.Prymasa Tysiąclecia od Powązek do końca Banacha. Itd. Opcji cała masa. Dorzuciłabym w kilku miejscach pospieszne autobusy i gwarantuje, że ludzie woleliby 20min komunikacją niż 50 autem. Nie widać ani troski o mieszkańców Bemowa, ani wspólnych działań Ratusza z innymi dzielnicami. Ścieżek też brakuje. Wszyscy tak narzekali na Białołękę, ale w wielu jej częściach komunikację mega poprawili. Bemowo niby bliżej centrum, a jedzie się stąd gorzej niż z Białołęki. Dodatkowo coś Ratusz milczy ws. metra, czyżby Targówek wygrał?:)
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024