REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Gdzie powinny stanąć stacje Veturilo?

  27 listopada 2014

alt='Gdzie powinny stanąć stacje Veturilo?'
Od września na ulicach Warszawy można spotkać nowy model Veturilo ze znacznie solidniejszym koszykiem.

Pod koniec listopada system roweru publicznego zapadnie w sen zimowy. To dobry moment na zastanowienie się, gdzie powinny stanąć kolejne stacje.

REKLAMA

Rzut oka na mapę Veturilo pozwala stwierdzić, że Tarchomin z Nowodworami oraz wschodnia Białołęka to dwa różne światy także w tym temacie. Cztery białołęckie stacje nie tworzą sieci, umożliwiają za to wygodny dojazd na... Bielany i Targówek.

Veturilo na Tarchominie i Nowodworach to trzy stacje: przy ratuszu, komisariacie i pętli autobusowej, umożliwiające poruszanie się po okolicy i przejazd mostem Północnym na Bielany, np. do stacji metra. Wypożyczając tu rower publiczny w 90% przypadków pojedziemy drogą rowerową. Inaczej jest na tzw. Zielonej Białołęce, gdzie istnieje jedna stacja przy Głębockiej, z której jedyna sensowna droga prowadzi na południe, na Bródno. "Droga" oznacza w tym wypadku jazdę bardzo ruchliwą jezdnią.

Co dalej? Radna Agnieszka Borowska proponuje rozbudowę systemu o stacje na Marywilskiej (przy ośrodku pomocy społecznej i bazarze), obok Bocianiego Zakątka i przy osiedlach Regaty, Olesin i Zielona Dolina. Ustawienie stacji Veturilo poza dostępem do dróg rowerowych oznacza wysyp niepewnie jeżdżących rowerzystów na chodniki. Żadna z tych lokalizacji nie sąsiaduje z infrastrukturą rowerową, a trzeba pamiętać, że z Veturilo korzystają raczej niedoświadczeni rowerzyści. Jak pokazuje praktyka z innych dzielnic, ustawienie stacji Veturilo poza dostępem do dróg rowerowych oznacza wysyp niepewnie jeżdżących rowerzystów na chodniki... a na Zielonej Białołęce chodnik to towar rzadki.

- Dodatkowe stacje są aktualnie finansowane z pieniędzy podmiotów komercyjnych lub budżetów dzielnic - przypomina Andrzej Franków, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - To one ostatecznie decydują o lokalizacjach. ZTM nie ma na to dodatkowych funduszy.

...podobnie jak samorząd. Jeśli w najbliższym czasie na Białołęce staną kolejne stacje, to będą one, tak jak w innych dzielnicach, finansowane przez właścicieli tutejszych biurowców. Czyli najpierw musiałyby powstać jakieś biurowce...

DG

 

REKLAMA

Komentarze (38)

# maxx

27.11.2014 13:08

jedna z propozycji....
Stacja powinna powstać przy ul. Botewa/Myśliborska, koło kościoła, ewentualnie po drugiej stronie w kwadracie ulic Myśliborska / Botewa / Ćmielowska / Światowida.

# drugastrona

27.11.2014 17:08

Ja bym postawił na rogu Ćmielowska/Światowida. Jest to bardzo uczęszczane miejsce - mnóstwo sklepów, usług i bazarek. Natomiast stacja przy Moście Północnym jest do skasowania w momencie otwarcia linii tramwajowej. Można by ją przenieść w okolice Porajów, a kolejną stację zrobić też przy tymczasowej pętli na Mehoffera.

# michal

27.11.2014 22:18

Przy petki tramwajowej Mehoffera i przy Lidlu ul. Mysliborska

REKLAMA

# Veturilo

27.11.2014 22:27

Róg Modlińskiej i Mehoffera przy Kauflandzie.

# WWA

27.11.2014 22:28

Jedna przy pkp Choszczówka, a druga przy pętli 133,176 w Choszczówce, skoro nie możemy się doczekać autobusu -.-

 tarantula01

27.11.2014 22:32

W docelowym rozmieszczeniu stacji Veturilo, pewnie i powinny być niemal przy każdym ważniejszym skrzyżowaniu. ale teraz, gdy ma powstać szkielet, to stacje powinny być rozmieszczone w taki sposób, aby 3 sąsiadujące ze sobą stacje tworzyły trójkąty o boku takiej długości, aby między stacjami można było się przemieścić na rowerze miejskim w maksymalnie 10-12 minut. Czyli np.: Dąbrówka Wiślana, Piotr i Paweł, PKP Choszczówka, PKP Płudy, Płochocińska/Cieślewskich, Kobiałka, Modlińska/Kowalczyka, Berensona/Głębocka, Zdziarska/Ostródzka, Białołęcka/Przykoszarowa. Do tego przy każdej stacji Veturilo, zwykłe stojaki na rowery indywidualne.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

27.11.2014 22:32

W docelowym rozmieszczeniu stacji Veturilo, pewnie i powinny być niemal przy każdym ważniejszym skrzyżowaniu. ale teraz, gdy ma powstać szkielet, to stacje powinny być rozmieszczone w taki sposób, aby 3 sąsiadujące ze sobą stacje tworzyły trójkąty o boku takiej długości, aby między stacjami można było się przemieścić na rowerze miejskim w maksymalnie 10-12 minut. Czyli np.: Dąbrówka Wiślana, Piotr i Paweł, PKP Choszczówka, PKP Płudy, Płochocińska/Cieślewskich, Kobiałka, Modlińska/Kowalczyka, Berensona/Głębocka, Zdziarska/Ostródzka, Białołęcka/Przykoszarowa. Do tego przy każdej stacji Veturilo, zwykłe stojaki na rowery indywidualne.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# cha cha cha

27.11.2014 23:09

Stracił pan wiarygodność.

 tarantula01

27.11.2014 23:12

Takie tam ple, ple, ple. Może bardziej do rzeczy, tj. w temacie wątku?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

27.11.2014 23:12

Takie tam ple, ple, ple. Może bardziej do rzeczy, tj. w temacie wątku?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# cha cha cha

27.11.2014 23:17

Miło czytać jak pan
tarantula01 napisał(a) 27.11.2014 23:12
Takie tam ple, ple, ple.

# vania

28.11.2014 00:52

I jeszcze poproszę o stację przy Parku Henrykowskim, dziękuję :) P.S. Panie Wojciechu, proszę nie brać sobie do serca tych złośliwych komentarzy innych

REKLAMA

# cha cha cha

28.11.2014 07:54

Tak, tak, pan Wojtek osobiście nastawia Wam tych stacji i stojaków rowerowych. Już dziś. On jako że stracił wiarygodność po prostu
tarantula01 napisał(a) 27.11.2014 23:12
ple, ple, ple.

# z_Nowodworów

28.11.2014 11:46

#michal napisał(a) 27.11.2014 22:18
Przy petki tramwajowej Mehoffera

To jest dobry pomysł. Umożliwiłoby to dojazd rowerem do tramwaju z Nowodworów (jest stacja niedaleko pętli autobusowej) jako alternatywy dla dojazdu autobusem.

# Marcin

28.11.2014 11:49

Osiedle przy Aluzyjnej

REKLAMA

# rmb

28.11.2014 12:35

Przy okazji 1.XI podnoszony był temat, że na cmentarze nie łatwo dotrzeć rowerem, więc może stacja Tarchomin-Cmentarz, czyli skrzyżowanie Mehoffera / Majolikowa? Ale to pewnie w drugiej kolejności.
W pierwszej kolejności, w rejonie samego Tarchomina, widzę 5 nowych stacji:
- Tarchomin-Centrum, czyli Światowida/Ćmielowska
- Tarchomin-Tramwaj, czyli Światowida/Mehoffera
- Tarchomin-Kościół (żeby było neutrelanie światopoglądowo to może też być Tarchomin-Poczta), czyli Myśliborska/Ćmielowska
- Tarchomin-Stary Bazar, czyli Porajów/Świderska
- Tarchomin-Wypadek (bo to najbardziej kolizyjne skrzyżowanie Tarchomina), czyli Światowida/Myśliborska

# Dominika Malinowa

28.11.2014 12:38

Wizjonerze #mb, oby Twoja wizja była w 100% trafna.

# Migracja

28.11.2014 13:13

Pls o stację przy PKP PŁUDY

REKLAMA

# Stary Mordziaty

28.11.2014 13:57

Na Ciupagi pod kryminał będę miał czym na przepustkę jechać.

# warsxs

28.11.2014 21:32

Rzut okna na miejsce zamieszkania radnej Borowskiej i od razu wiadomo, dlaczego chce aż 3 stacje w swojej ledwie zamieszkanej okolicy: Regaty, Olesin, Zielona Dolina. I tylko szkoda, że Derby i Lewandów, gdzie mieszka 5 razy więcej ludzi niż na tych Zielonych Dolinach ma tylko 1 stację i nie wspomina się o kolejnej.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy