Forum › Wawer
# stefanek 14.09.2012 15:10 |
|
Najpierw narzekają, że nic się nie dzieje, korki przy przejeździe. Jak pojawiła się szansa na budowę tunelu to afera i nowe pomysły. Co to za dzielnica? Najlepiej zamknąć przejazd i już, a te 200 mln pani Małgorzata ze ZMIDu chętnie wyda na coś z czego ludzie będą się cieszyć ...... ale w innej dzielnicy.
|
# mlody 14.09.2012 18:17 |
|
Radni z Wawra, zróbcie coś wreszcie dla tej dzielnicy. Tunel i galeria handlowa sa potrzebne. Wawer wyglada teraz gorzej jak wiocha ze sciany wschodniej a nie dzielnica Warszawy.
Niedlugo wybory, wybierzemy nowych radnych ..... |
# kuba 15.09.2012 10:32 |
|
Warszawa to miasto, a nie wieś. Jeśli komuś przeszkadza ruch samochodowy to niech się na tę wieś wyprowadzi. Na Wawrze jak kania dżdżu potrzebujemy lepszej siatki ulic, tunelu i chodników.
Czy Ci wszyscy geniusze nie widzą, że im mniej ulic tym na istniejących jest większy ruch? W USA KAŻDY dom stoi przy ulicy, a siatka ulic w dzielnicach mieszkaniowych jest bardzo gęsta. I właśnie dlatego ruch na wszystkich poszczególnych uliczkach jest niewielki i mało uciążliwy. A w USA KAŻDY ma samochód. Więcej dróg!!! |
# alfred 16.09.2012 19:33 |
|
Na Wawrze ? Piszemy "w Wawrze", możesz pisać "na wsi" jak pojedziesz tam skąd jak widać pochodzisz...żenada.
|
# jonasz 17.09.2012 09:21 |
|
Drogi Alfredzie,
Forma " na Wawrze" jest jak najbardziej prawiddłowa. Co do pochodzenia, to większość warszawiaków i wawerczyków pochodzi ze wsi, pytanie tylko, w którym pokoleniu, ale zapewniam, że nie dalej jak w drugim lub w trzecim. Pozdrawiam serdecznie wszstkich mieszkajacych w Wawrze i na Wawrze:). |
# Piotr L. 17.09.2012 21:00 |
|
Nie rozumiem dlaczego urzędnicy uparli się aby chować pod ziemię ulicę. Przecież dużo łatwiej jest zbudować tunel kolejowy. Tory biegną na odcinku kilku km bez rozjazdów i skrzyżowań, dlatego bez przeszkód można je zagłębić pod ziemią. Ulica musi mieć zapewnione dojazdy z każdej strony po obu stronach tunelu, co wymaga bardzo dużej ilości miejsca.
Tunel kolejowy byłby tańszy i bardziej praktyczny. W tunelu można też zlokalizować perony, co przy odpowiednim ich zaprojektowaniu umożliwiłoby wsiadanie do pociągów w warunkach analogicznych do linii metra. Co więcej wszyscy piszą, że Polska nie jest w stanie wykorzystać kilkudziesięciu mln zł dotacji UE na infrastrukturę kolejową, podczas gdy pieniędzy na drogi już brakuje. W przypadku budowy tunelu kolejowego można by wykorzystać te pieniądze, które w przeciwnym razie wrócą do budżetu UE. Piotr L. |
# A mur 18.09.2012 10:02 |
|
Ale żeby otworzyć gotowy przejazd naziemny w Aninie nikomu z PO do łba nie przyjdzie!
|
# jonasz 18.09.2012 12:12 |
|
Zwykle nie wchodzę do rzeki po raz wtóry, ale tym razem...
a) To, co w (na) Wawrze jest stałym fragmentem gry to próba zawracania Wisły kijem w momencie, gdy już zdecydowano, że takie ma być rozwiązanie - jak trzeba było stawiać wiadukt ( było miejsce, ale były stromości) wymyślono tunel, gdy zbliża się godzina "0", to może wiadukt, kolej w tunelu, albo na estakadzie. Pieniądze są mielone na kolejne dokumentacje, ekspertyzy, ale to nie zamienia się w konkret. Radni zapewne nigdy nie słyszeli o ciągłości władzy, a tym samym o podjętych wcześniej decyzjach i zobowiązaniach. b) Galeria handlowa ma zmienić oblicze centrum dzielnicy ( wynikające z siedziby UD, a nie z geografii), a co za tym idzie centrum Międzylesia i właściciele terenu to rozumieją, tak jak Auchan w Łomiankach, który wybudował wiadukt. Cieszę, się, że przynajmniej rzecznik Wawra wydający KW przypomniał radnym, że galeria będzie miała parking podziemny. c) Jeśli już mówimy o paraliżu to ostatnie osiem lat miało nas przed mim uchronić przez budowę ciągu ulic Mrówcza - Mozaikowa, tak aby z Falenicy aż do Anina i dalej do Wisły dojechać nie korzystając z Patriotów i Wydawniczej, ale roboty nie skończono ( jeszcze ) , a już nawet popsuto, dochodząc do wniosku, że jak nie 18 znaków równorzędnych to progi zmienią klasyfikację drogi ze zbiorczej na lokalną. Poza tym budowa przedłużenia Panny Wodnej do Traktu wlecze się już 7 lat i jakie są efekty każdy widzi. Reasumując: proszę wyjąć ręce z kieszeni ( nie tylko w trosce o paznokcie) i wziąć się do roboty, bo to wygląda tak " dobrze, że protestują - nic nie musimy robić" |
# lucernianin 24.09.2012 08:45 |
|
Może zamiast tunel w międzylesiu zrobić normalny "chrześcijański" przejazd w Aninie - ruch na lucerny jest już i tak duży, a usprawniłoby to przejazd tym którzy muszą się dostać w okolice Kajki i mają decyzję pomiędzy wiecznie zakorkowaną Płowiecką-Czecha, a wcale nie mniej zakorkowanym Międzylesiem...
Równie dobrym pomysłem mógłby być wiadukt lub tunel, ale nie w samym międzylesiu, a np. pomiędzy Aninem/Międzylesiem lub Międzylesiem/Radością - lasów do wycinki nie brakuje, więc nie byłoby problemu z "rozwojem infrastruktury" Pozdrawiam, A tak BTW, nie można zjeść ciastka i mieć ciastko - zdecydujcie się szanowni Międzylesianie czy chcecie mieć przejazd, czy ciszę i spokój... Międzylesie już od wieków przestało być ostoją spokoju - chcecie spokoju zapraszam do Falenicy lub dalej.... |
# Nick: 19.11.2013 02:36 |
|
@alfred: Z dzielnicami Warszawy używa się "na" -- "na Pradze", "na Starówce", "na Mokotowie", ewidentnymi wyjątkami są tylko: Rembertów i Ursus, które za ludzkiej pamięci były osobnymi miastami; Międzylesie, Powsin itd., czyli niedawne osobne wsi, i Śródmieście / Centrum -- swoiste nowotwory (w przeciwieństwie do np. Starego i Nowego Miasta). W wypadku Włoch i Wawru też raczej użyłbym "w", ale jak widać, są wahania.
|
# Zapytajnik 19.11.2013 22:12 |
|
Ile domów trzeba wyburzyć aby powstał ów tunel ? Co z mieszkancami tych domów ? Czy na pewno warto to robić ? Zapytajnik
|
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Kup bilet
Najnowsze informacje na TuWawer
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.