# vlad palownik 23.09.2014 12:49 |
|
za 10 lat ci sami z Tarchomina stojąc w gigantycznych korkach na tej dwupasmówce, będą udawać, że to nie oni w 2013/14 protestowali przeciwko 3-em pasom. i będzie gwałtu rety żeby budować no bo oni przecież płacą podatki i chcą wygodnie żyć bez smrodu. a wtedy takiego wała hahahaha
|
# matt 23.09.2014 12:50 |
|
Teraz tylko czekać jak wodociągowcy bądź ciepłownicy wejdą w te rejony robić swoje prace... taka już warszawska tradycja, że jak coś zrobione zostanie to trzeba wejść i to rozkopać :)
|
# norbitek 23.09.2014 13:12 |
|
Myjni też nikt nie rozbierał a pewnie koliduje z drugą jezdnią.
Jeszcze przed protestami właściciel dostał gwarancję, że jej nie ruszą. Coś czuję, że drugiej jezdni na tym etapie to w ogóle nie planowali budować. Ale zburzonego bazarku już nie przywrócą. |
# antiblokers 23.09.2014 13:14 |
|
Przecież to Tumasz i onże pod hasłem "niechcemyautostrady" zablokował Światowida a teraz blokuje żłobki na rzecz gimnazjów.
Przyjdzie czas żer się on ocknie, wtedy będzie blokował jakże potrzebne "prijuty" dla starców. |
# Z Zielonej 23.09.2014 13:20 |
|
Ha, ha, ha mata co chceta. Było krzyczeć? To teraz stać długie lata w korkach i gęby na kłódkę. Macie uspokojony ruch. Na caaaaałe lata. A my z Zielonej zapraszamy. Budujcie u nas nowe ulice, w końcu zaoszczędzono trochę miejskiej kasy. Przerzucić a Zdziarską , Białołęcką i Kąty. My też gęby na kłódkę. Żadnych protestów!
|
# obcy 23.09.2014 13:30 |
|
jaka władza w ratuszu rządzi to i takie prace, łapu capu aby tylko ktoś kto sie nie zna widział ze coś się robi, byle co i byle jak ...
|
# Czerwony 23.09.2014 14:03 |
|
Tumaszowi znów się coś nie podoba. Ciekawe czy będzie coś blokował ?
|
# moon 23.09.2014 14:07 |
|
wspaniała wiadomość :)
|
# sboy5 23.09.2014 14:34 |
|
No juz sie wypowiadalem wielokrotnie na ten temat i sytuacja rozwija sie w przewidywanym juz wczesniej scenariuszu - protest pt. Nie chcemy Tarchostrady stal sie wytrychem dla ZTM i sposobem na unikniecie rozbudowy. Kilka miesiecy temu podczas goracej dyskusji z niechemytarchostrady sugerowalem, ze protest jest na reke ZTM , zawsze moga powiedziec : macie co chcieliscie, taka jest wola spolecznosci..no i powiedzieli.
I teraz najwazniejsze : wszyscy przeciwnicy rozbudowy z Panem Wojciechem Tumaszem na czele (jako zaangazowany przeciwnik obecnego rozdania w samorzadach ) doskonale o tym wiedzieli , zdawali sobie sprawe , ze sytuacja tak sie rozwinie - sa doswiadczonymi samorzadowcami, wiedza jakomo regulami sie rzadza decyzje miejskie, zwlaszcza w obliczu zblizajacych wyborow. Zablokowanie rozbudowy bylo smutna na sucho wykalkulowana manipulacja obliczona na : 1. Blokade inwestycji - tutaj mnozono powody dla rzeczowosci takiej blokady, wysnuwajac jakies niepowazne prawa o przeplywach potokow aut. Na tym etapie oczywiscie krytykowano konkurentow w samorzadach 2. Oczekiwanie na unikanie jednoznacznej decyzji o nowym profilu drogi - oczywiscie to tez bedzie powod do krytyki oponentow w samorzadzie, wszak wybory blisko. Mamy kolejne argumenty. Wszystko rozegrane jak trzeba, plan na wybory samorzadowe jest. Tyle tylko , ze te "jestem w sumie za, ale..." ktore ostatnio Pan Tumasz tak skutecznie realizuje, powoduje, ze niekoniecznie jest nam wszystkim lepiej, moze co najwyzej Panu , ktory buduje sobie w ten sposob kampanie informacyjna na zblizajace wybory. Krytykowac i blokowac plany wyjsciowe pod pozorem korekt a nastepnie znajac inercje Administracji krytykowac opoznienia lub zaniechania zmian planow wyjsciowych. Taktycznie skutecznie, ale co z realem. Dla mnie real to nowa droga, nowa inwestycja. Dla Pana real to kolejne wybory. Tyle. |
# gość 23.09.2014 14:43 |
|
Akurat Tumasz chce tej drugiej jezdni. Ale ja i moi sąsiedzi cieszymy się, ze jeszcze przez jakiś czas Tarchodwory pozostaną miejscem do życia :)
|
# mieszkaniec_ 23.09.2014 15:00 |
|
Podziękujmy Szkodnikowi Tumaszowi. Drogi nie będzie. Skuteczności to nie można temu panu odmówić. Skuteczności w utrudnianiu nam życia.
Panie tak zwany radny: co teraz pAN zablokujesz? Jak zawsze, nie omieszkam skorzystać z okazji, aby zniechęcić wszystkich do głosowania na tego szkodnika, którego jedyną działalnością jest chyba tylko blokowanie ważnych inwestycji. Zapamiętajcie to sobie i weźcie pod uwagę przy urnach wyborczych. |
# gosć 23.09.2014 15:07 |
|
Przestań "mieszkańcu" powtarzać te kłamstwa. Tumasz chce zarówno drugiej nitki, jak i linii tramwajowej do Winnicy. Nie wiem skąd w Tobie ta zajadłość. Jakiś wyborca z przeciwnej strony? Poza tym powtarzam też, że dla dobra tej dzielnicy powinien zostać obecny układ z linią tramwajową. Nikt tu nie chce przelotówek dla pobliskich miejscowości, które będą sobie zjeżdżać z Modlińskiej w Światowida do przyszłej galerii handlowej. Ciekawe, gdzie mieszkasz "mieszkańcu", ile spędzasz czasu wolnego na Tarchominie i jak długo tu mieszkasz. Niektórzy szczekają tylko po to, aby szczekać.
|
# niepeło 23.09.2014 15:09 |
|
#mieszkaniec_ napisał(a) 23.09.2014 15:00 Podziękujmy Szkodnikowi Tumaszowi. Drogi nie będzie. Skuteczności to nie można temu panu odmówić. Skuteczności w utrudnianiu nam życia. Panie tak zwany radny: co teraz pAN zablokujesz? Jak zawsze, nie omieszkam skorzystać z okazji, aby zniechęcić wszystkich do głosowania na tego szkodnika, którego jedyną działalnością jest chyba tylko blokowanie ważnych inwestycji. Zapamiętajcie to sobie i weźcie pod uwagę przy urnach wyborczych. patrzcie jak PO się mota i próbuje atakować przeciwników bo poprzez swoje niedarajdztwo i brak angażowania sie w sprawy mieszkańców wiedzą że nikt NIE ODDA na nich swój głos przy urnie (nadmieniam ze nikt normalny) panie pełowcu uspokój się pan, czas powoli zejść ze stołków.... Oby więcej takich Tumaszów a w dzielnicy będzie dobrze, przyjezdne słoiki mogą się przecież rządzić u siebie, po co podnoszą tu raban? |
# sboy5 23.09.2014 15:16 |
|
..moze i z punktu widzenia zwyczajnego mieszkanca to i chce, ale przede wszystkim chce dostac sie do samorzadu na kolejna kadencje i poprzez nieustajace krytykowanie istniejacych planow buduje sobie pozycje startowa przed Wyborami..
Czasem lepsze jest wrogiem dobrego.. - to takie przyslowie ktore w swiecie biznesu, sportu. Czasem warto przemyslec zastosowanie w Samorzadzie. Ps. Nie jestem samorzadowcem i nie jestem zaangazowany politycznie. Po prostu oceniam to co widze. |
# sboy5 23.09.2014 15:20 |
|
No i kwintesencja tego o czym sie tu dzis rozpisuje:
---- patrzcie jak PO się mota i próbuje atakować przeciwników bo poprzez swoje niedarajdztwo i brak angażowania sie w sprawy mieszkańców wiedzą że nikt NIE ODDA na nich swój głos przy urnie (nadmieniam ze nikt normalny) Cjodzi niektorym o to, zeby pokazac przeciwnikow politycznych w zlym swietle ( ze niedorajdy, ze nic nie robia itp..), nawet za cene zablokowania realnych inwestycji. Raz jeszcze : Lepsze czasem jest wrogiem dobrego. |
# mieszkaniec_ 23.09.2014 16:00 |
|
Dobrze, więc do waszej informacji:
Nie jestem z żadnego PO, ani żadnej innej partii. Politykę jako taką mam gdzieś, ale jak ktoś mi nadepnie na odcisk (o tym jak ten cały Tumasz Szkodnik to zrobił za chwilę), to nie odpuszczam. Mieszkam na Nowodworach praktycznie całe dorosłe życie, czyli długo już. Spędzam tu większość wolnego czasu. Spędzam też stanowczo zbyt dużo czasu w korkach. Mógłbym ten czas spędzać z rodziną. Światowida obecnie nie jest najbardziej zatkaną ulicą w tym mieście, ale z roku na rozk obserwuję postępującą degenerację w tym względzie: jest coraz gorzej. Stan nawierzchni też woła o pomstę do nieba. Wkrótce nastąpi katastrofa i ulica zakorkuje się na amen. Dlatego informacje o planowanej rozbudowie tej ulicy (jak każdej, którą się poruszam) przyjąłem jak dar z niebios. A raczej jak obietnicę daru :) Pomyślałem: w końcu będzie wygodnie i bezpiecznie! Super! Myślę, że wielu mieszkańców Nowodworów jest wyczulonych na punkcie korków. Każdy odstał już swoje na Modlińskiej i ma dość. Ile lat czekaliśmy na most? Ile razy plany jego budowy były wyrzucane do kosza? Ileż można stracić życia stojąc w korku? Więc jak taki tumasz (intencjonalnie z małej litery) blokuje rozbudowę ważnej dla mnie ulicy, to trafia mnie w czuły punkt. Staje się wrogiem. I nie gadajcie głupot o tym, że on chce szerszej Światowida. Gdyby chciał, to by nie zablokował rozbudowy. Nie wiem, czego on tam chce, wiem, że ja nie chcę go oglądać na stanowiskach. Niech sobie kandyduje gdzie indziej. Póki kandyduje tutaj, będę wszystkich namawiał, aby go nie popierali. |
# miszka 23.09.2014 16:09 |
|
zamiast drugiej jezdni / może poczekać - wiele lat/ niech natychmiast zabiorą się za przedłużenie linii tramwajowej.
|
# mieszkaniec_ 23.09.2014 16:15 |
|
Teraz to druga jezdnia _musi_ poczekać wiele lat. Jeśli chodzi o tramwaj, to spokojna głowa, tumasz zapewne również i to zablokuje.
|
# no i co 23.09.2014 16:49 |
|
#mieszkaniec_ napisał(a) 23.09.2014 16:15 Teraz to druga jezdnia _musi_ poczekać wiele lat. Jeśli chodzi o tramwaj, to spokojna głowa, tumasz zapewne również i to zablokuje. oj czepiasz sie, znasz tylko jedno nazwisko radnego, powiedz co zrobili (a raczej nie zrobili) Ci których jest tam teraz najwięcej? |
# drugastrona 23.09.2014 17:08 |
|
Druga jezdnia w tej chwili jest absolutnie niepotrzebna. Nie po to budują tramwaj za ciężkie pieniądze, żeby ludzie z niego nie korzystali. Całe szczęście, że pojawił się ten protest, bo teraz nie trzeba będzie wrzucać pieniędzy w błoto na tę niepotrzebną drogę.
|
# michal 23.09.2014 18:16 |
|
Ooo fajnie jakby druga jezdnia w ogóle nie powstała. Nigdy na Światowida nie było kroków. Teraz po modernizacji, po budowie nowych pasów do skrętów i nowym asfalcie jest bardzo dobrze. Kolejna jezdnia nie jest potrzebna. Ruch autobusowy troche przejmą tramwaje i wystarczy. Nie ma sensu wydawać tyle pieniedzy i dzielić osiedle na dwie części.
|
# xyz 23.09.2014 18:49 |
|
Stare przysłowia mówią: od przybytku głowa nie boli; jak dają to bierz jak biją uciekaj: lepszy wróbel w garści niż gołąbek na dachu itd itd itd Jak widać w dalszym ciągu się sprawdzają :) :) :)
|
# klon 23.09.2014 19:50 |
|
#vlad palownik napisał(a) 23.09.2014 12:49 za 10 lat ci sami z Tarchomina stojąc w gigantycznych korkach na tej dwupasmówce, będą udawać, że to nie oni w 2013/14 protestowali przeciwko 3-em pasom. i będzie gwałtu rety żeby budować no bo oni przecież płacą podatki i chcą wygodnie żyć bez smrodu. a wtedy takiego wała hahahaha Całą prawda! |
# Tomek 23.09.2014 19:54 |
|
Kur-a pojeb-ło tych ludzi, ja chcę tam miec szeroką drogę, a przez te blokowanie nie będzie niczego! Gratuluję tym co blokowali rozbudowę tej ulicy!
|
# qwerty 23.09.2014 19:55 |
|
Tumasz blokuje wszystko nie wybaczę mu tego!
|
# Czerwony 23.09.2014 20:18 |
|
Dziękujemy Panu Tumaszowi i Jackowskiemu za zablokowanie następnej inwestycji. Oczywiście dla dobra mieszkańców.
|
# arti 23.09.2014 22:30 |
|
Bardzo mnie cieszą takie wiadomości - ta dzielnica ma o wiele ważniejsze problemy niż budowa dróg i parkingów.
|
Jacek Jackowski 23.09.2014 23:50 |
|
#vlad palownik, #antiblokers - no więc moi drodzy, Tumasz nic nie zablokował. Jeśli chcecie mieć pretensje do nie do niego. Korki - jakie korki? Zator to macie nie przez brak dodatkowych pasów Światowida lecz przez brak poprawnego wyjazdu ze Światowida na TMP. Poza tym trudno nazwać korkiem coś co się rozładowuje po 2 zmianach świateł i ma zaledwie 200 - 300 metrów długości. Jeśli chcecie korków to przeprowadźcie się w inne rejony Warszawy. Jeśli coś można czasem nazwać korkiem to to co się dzieje na Wisłostradzie od Gdańskiego do Nowego Zjazdu, ewentualnie wyjazd z TMP na Młocinach. Rozumiem, że to w mniemaniu niektórych byłoby takie miejskie móc pochwalić się, że pod domem biegnie "autostrada". Na szczęście wiele osób mieszkających na Tarchominie i Nowodworach mieszkając od dziecka w Warszawie i zwiedzając w swoim życiu europejskie stolice nauczyło się, że miarą miejskości nie jest ilośc wylanego asfaltu czy betonu.
|
# kiler3 24.09.2014 00:18 |
|
Chciałem coś dodać i nie zdążyłem ;) P. Jacek mnie ubiegł. Oczywiście, pomijając jego niezbyt delikatne aluzje i osobiste przytyki, ma w 100% rację ;)) Pozdrawiam tych co gratulują zwolennikom Zielonej Alei !
|
# Zipa Dumna 24.09.2014 01:06 |
|
Korki na Światowida? O czym Wy piszecie? Teraz praktycznie nie ma korków, ale mają pojawić jak zrobią ze Światowida dwupasmówkę? Jeżeli tak, to już lepiej niech w ogóle jej nie poszerzają.
|
# Sawa 24.09.2014 06:57 |
|
Jakich, korkach ludzie? Na Światowida nie ma korków, chyba, że na krótkim odcinku przed Myśliborską i skrętem do mostu, ale tu większa ilość pasów nic nie pomoże bo są światła i wąska Myśliborska, a tej nie ma jak poszerzyć. Tak jak jest spokojnie wystarczy i może wymusi na niektórych rezygnację z blachosmrodu na rzecz tramwaju i wygodnego dojazdu do metra.
|
Jacek Jackowski 24.09.2014 07:38, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
Moi drodzy zwolennicy poszerzania Światowida, na Waszym miejscu bardziej martwiłbym się tym, że Myśliborską przy TMP będzie pokonał z dużą częstotliwością tramwaj. Poszerzenie Światowida tylko wpuściłoby więcej samochodów do takiego odpływu. Jedyne co można robić, to walczyć o usprawnianie komunikacji miejskiej.
|
# mieszkaniec_ 24.09.2014 09:08 |
|
Mój tani Jacku Jackowski, jeśli uważasz, że "Jedyne co można robić, to walczyć o usprawnianie komunikacji miejskiej", to znaczy, że masz bardzo ograniczoną wyobraźnię.
Ja na przykład uważam, że można: - Poprawiać płynność ruchu przez likwidację zbędnych świateł (Myśliborska/TMP!!!) - Poprawiać przepustowość poprzez likwiadację absurdalnych barier (brakujące 20m prawego pasa Światowida przy Ratuszu powalałoby np. skręcać w Milenijną nie przyhamowując tych, którzy jadą prosto) - Poprawiać bezpieczeństwo poprzez remontowanie nawierzchni dróg i budowę chodników - Poprawiać przepustowość dróg zbiorczych/głównych, jak np. Światowida, zapobiegając problemom na przyszłość - (...) tu jeszcze milion innych pomysłow na poprawę sytuacji (...) - Oczywiście rónież można walczyć o sprawnieszą komunikację zbiorową, ale to zdecydowanie nie jest "Jedyne co można robić" Pozdrawiam trzeżwo myślących użytkowników dróg. |
Jacek Jackowski 24.09.2014 10:00, wpis modyfikowany 4 razy, |
|
#mieszkaniec - Poprawiać płynność ruchu przez likwidację zbędnych świateł (Myśliborska/TMP!!!) Dość absuralny pomysł by usunąć światła na skrzyżowaniu z "szybkim" tramwajem, dla którego co więcej planowany jest priorytet. Poza tym likwidacja tam świateł stworzy niebezpieczne skrzyżowanie nawet gdyby nie było tam tramwajów. Pod TMP jest rondo i samochody z ronda mają pierwszeństwo do opuszczania tego ronda. Żerań będzie się rozwijał bo uwolniono tam sporo terenów co spowoduje że więcej samochodów dojedzie do tego ronda z Myśliborskiej od strony Żerania. Bez świateł będziesz miał tam wtedy jesień średniowiecza.
Dobra, to do Twoich pomysłów dopiszę - jeśli zlikwidować lewoskręty w Świetosławskiego i Botewa to na Światowida od P&P do Myśliborskiej spokojnie można byłoby wydzielić 2 pasy w stronę Lidla bo jezdnia w tamtym miejscu ma 10-10,5 metra szerokości. Czyli można zrobić coś bez budowy kolejnej jezdni. Pozostaje zweryfikować wtedy rozrysowanie pasów przy skrzyżowaniu pod Lidlem. Jeśli pisząc o przepustowości masz na myśli poszerzanie ulic to jesteś w wielkim błędzie co potwierdza wiele prac naukowych. Prawa matematyki i fizyki niestety też stoją w sprzeczności takiej tezie. |
# gość 24.09.2014 10:45 |
|
#mieszkaniec to pracownik ratusza, czy może jeden z (bez)radnych? :D
|
# Baśka 24.09.2014 11:17 |
|
do Jacek Jackowski - jaki szybki tramwaj jakie priorytety dla tramwaju - przecież z tego dawno już " zeszli" - zwykły tramwaj , zadbajmy żeby dali nowy tabor ale pewnie przyjdzie ten stary jeżdżący w Centrum a nowy pójdzie do Warszawy . Białołeka to przecież prowincja Warszawy
|
# podróżnik 24.09.2014 11:57 |
|
No to jak puszczą stare tramy do nas, to ludzie POdziękują za to szybko.
|
# mieszkaniec_ 24.09.2014 12:20 |
|
@Jacek Jackowski
Co do Myśliborska/TMP - nie mówię zlikwidowaniu tam wszystkich świateł, a jedynie tych blokujących skręt z Tarchomina na most (czyli w prawo!). Tramwaj widać tam z daleka, nie widzę żadnego sensu zatrzymywania ruchu tymi światłami. Można by też dwa pasy wjazdu rozdzielić na: jeden dla Żerania, jeden dla Tarcho. Byłoby bezkolizyjnie i płynnie (choć ci z Żerania i tam musieliby puścić na światłach ruch Myśliborską na wprost). Dobrze, że ktoś pomyślał i dał zakaz skrętu w lewo z Obrazkowej na most. Przynajmniej tamtędy da się teraz jechać. Co do zmian w okolicach Lidla - tu częściowa zgoda, da się coś zrobić bez budowy drugiej jezdni, ale to półśrodek. Pisząc o przepustowości ulic właśnie MAM na myśli ich szerokość. Prawa matematyki i fizyki właśnie są nieubłagane i na szerszej jezdni zmieści się więcej samochodów, czyli przepustowość będzie większa. Można też wtedy lekko podnieść limit prędkości, zachowując bezpieczeństwo. Warszawa to nie Londyn. Tam gęsta zabudowa i gęsta sieć metra sprawiają, że komunikacja miejska jest w stanie konkurować z samochodem. W Warszawie zabudowa jest bardzo luźna, a sieć metra to nie sieć, tylko nitka :) No, może dwie niebawem, ale na T. to i tak zero. Tego nie da się łatwo zmienić. Problemy z własnością gruntów, chore prawo i różnego rodzaju inne problemy sprawiają, że za naszego życia Warszawa już nie stanie się miastem gęstym i doskonale skomunikowanym. |
# mieszkaniec_ 24.09.2014 12:22 |
|
Tak więc naukowe analizy oparte na przykładach Londynu, Berlina, czy innych metropolii, można za przeproszeniem rozbić o kant d..y, bo nie mają one żadnego odniesienia do warszawskich realiów.
Zresztą, ta druga nitka metra to przykład jak elegancko zmarnować parę miliardów :) Za te pieniądze można by śmiało dostosować i rozbudować istniejącą NAZIEMNĄ infrastrukturę kolejową, dokupić taboru i znacznie poprawić jakość tych połączeń. A tak to mamy raptem kilka stacji. Jeszcze przyczepię się tej autostrady: Autostrada to droga bezkolizyjna z szerokim poboczem, i prędkością do 140 kmph, możliwa jedynie poza terenem zabudowanym. Nazywanie projektu Światowida tym mianem to nadużycie i bezczelne kłamstwo. Podsumowując, fakty mamy takie: była REALNA szansa na poprawę jakości jednej drogi i została zmarnowana przez takie podejście, jak prezentowane przez pana, panie Jacku. I to jest niezaprzeczalny fakt. |
# tarchoman 24.09.2014 12:25 |
|
Czy może ktoś już wie, kto ze startujących do samorządu ma budowę drugiej nitki w programie wyborczym. Na pewno nie radny Tumasz. Na tego pana już nie zagłosuję.
|
# podróżnik 24.09.2014 12:51 |
|
Całe PO pewnie będzie to miało w hasłach.
|
# mieszkaniec_Nowodworów 24.09.2014 12:53 |
|
Światowida bezwzględnie powinna być poszerzona. Tworzący się korek do skrętu w Myśliborską hamuje też tych, którzy chcą jechać prosto do Modlińskiej. Oczywiście o ile nie mają oni w d...e przepisów i nie jadą środkiem przejeżdżając przez obszary wyłączone z ruchu i na czołówkę przez skręt w prawo - co ostatnio nagminnie robią kierowcy autobusów !!!
A ponieważ większość protestujących przeciw poszerzeniu Światowida jeździ właśnie tymi autobusami, to proponuję maksymalnie utrudniać autobusom jazdę środkiem łamiąc przy tym przepisy i wysyłać zgłoszenia do MZA o łamaniu przepisów przez kierowców autobusów - z podaniem numeru bocznego i godziny. Jeśli autobusy też zaczną tu stać w korku, to może część zmieni jednak zdanie i przestanie w końcu protestować. |
# Alka 24.09.2014 13:00 |
|
Co za chore podejście do tematu! Proponujesz generować korki w sztuczny sposób, aby przekonać o konieczności poszerzenia jezdni? Już się niektórym mózgi lasują. Czytam i nie wierzę, że naprawdę ktoś może podsuwać takie pomysły...
#mieszkaniec_Nowodworów napisał(a) 24.09.2014 12:53 Światowida bezwzględnie powinna być poszerzona. Tworzący się korek do skrętu w Myśliborską hamuje też tych, którzy chcą jechać prosto do Modlińskiej. Oczywiście o ile nie mają oni w d...e przepisów i nie jadą środkiem przejeżdżając przez obszary wyłączone z ruchu i na czołówkę przez skręt w prawo - co ostatnio nagminnie robią kierowcy autobusów !!! A ponieważ większość protestujących przeciw poszerzeniu Światowida jeździ właśnie tymi autobusami, to proponuję maksymalnie utrudniać autobusom jazdę środkiem łamiąc przy tym przepisy i wysyłać zgłoszenia do MZA o łamaniu przepisów przez kierowców autobusów - z podaniem numeru bocznego i godziny. Jeśli autobusy też zaczną tu stać w korku, to może część zmieni jednak zdanie i przestanie w końcu protestować. |
# kibic z dala 24.09.2014 13:12 |
|
alka
czytaj ze zrozumieniem napisał że w zgodzie z istniejącymi przepisami drogowymi |
# mieszkaniec_Nowodworów 24.09.2014 13:17 |
|
Nie sztucznie generować korki, tylko przestrzegać przepisów! Skoro taki jest układ jezdni, to należy się trzymać znaków poziomych (i dotyczy to wszystkich!). Ostatnio coraz więcej jest głupich pomysłów usprawiedliwianych tym, że kierowcy łamią przepisy - jeżdżą za szybko itd. Więc proponuję, abyśmy zaczęli faktycznie jeździć zgodnie z przepisami i przy okazji pilnować aby kierujący autobusami robili to samo. Korki to się dopiero zaczną jak pozakładają progi zwalniające na Nowodworskiej/Odkrytej. Teraz jeździ się tam 50 km/h jak będą progi, to prędkość istotnie zmaleje. Żeby nie rozwalić zawieszenia przed progiem najlepiej zwolnić do 10 - 15 km/h i "przeturlać się". Jeśli ktoś myśli, że to nie będzie wstrzymywało ruchu, to chyba nie ma wyobraźni.
#Alka napisał(a) 24.09.2014 13:00 Co za chore podejście do tematu! Proponujesz generować korki w sztuczny sposób, aby przekonać o konieczności poszerzenia jezdni? Już się niektórym mózgi lasują. Czytam i nie wierzę, że naprawdę ktoś może podsuwać takie pomysły... |
# Zipa Dumna 24.09.2014 14:26 |
|
#mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 12:20 Pisząc o przepustowości ulic właśnie MAM na myśli ich szerokość. Prawa matematyki i fizyki właśnie są nieubłagane i na szerszej jezdni zmieści się więcej samochodów, czyli przepustowość będzie większa. Ech... I to jest właśnie wiedza o ruchu drogowym w mieście przeciętnego warszawskiego kierowcy. Mam dla Ciebie takie zadanie. Mamy trzypasmową, prostą ulicę, bez skrzyżowań, która na końcu zwęża się do jednego pasa. Przepustowość tej ulicy jest: a) większa niż ulicy jednopasmowej, b) taka sama jak ulicy jednopasmowej, c) mniejsza od ulicy jednopasmowej. Którą odpowiedź wybierasz? Odpowiem za Ciebie. Prawdziwa jest odpowiedź c). Kierowcy muszą zmieniać pas przez zwężeniem, wymuszając przyhamowanie tych jadących na docelowym pasie. Wydawałoby się, że niewielkie przyhamowanie i za chwilę przyspieszenie nic nie zmienia, ale symulacje pokazują, że takie zachowanie właśnie powoduje korki. Bo kolejny kierowca też musi przyhamować, ale przyspieszy już z pewnym opóźnieniem w stosunku do pierwszego kierowcy. Następny kierowca musi przyhamować jeszcze bardziej i doda następne sekundy opóźnienia. W końcu te sekundy zbierają się w minuty, czyli w korek. Tak więc szersza ulica nie tylko nie zmniejsza korków, ale może je nawet zwiększać. W przypadku Światowida odpowiednikiem "zwężenia do jednego pasa" będzie wąska Myśliborska i wjazd na most Północny. Nie wspominam już o efekcie psychologicznym - szersza ulica zachęca większą liczbę ludzi do codziennego podróżowania autem. To prawda, że na szerszej ulicy mieści się więcej samochodów. Tylko że jeżeli te samochody stoją, to przepustowość tej ulicy wynosi zero (null). |
# mieszkaniec_ 24.09.2014 14:41 |
|
@Zipa Dumna
No ale mądrość ludowa, nie ma co. Rozwiązaniem twojej niesamowitej łamigłówki jest... uwaga!... tamdadadam! NIE ZWĘŻAĆ ulicy na końcu! Brawo!! Co wygrałem? Myśliborska/TMP - już podałem rozwiązanie jak udrożnić to miejsce Światowida / Modlińska - można zrobić skrzyżowanie na pełne 3 pasy albo i więcej Więcej znaczących odpływów ze Światowida nie ma, więc jeśli sama Modlińska się nie będzie korkować (to osobny temat, tu też są potrzebne ulepszenia), to przepustowość Światowida będzie dużo większa niż obecnie. |
# Zipa Dumna 24.09.2014 15:09 |
|
@mieszkaniec_
Aleś wymyślił rozwiązanie... Nikt nie planuje zwężać ulicy Światowida, bo to "zwężenie" już istnieje. Myśliborska i dalej wjazd na most Północny jest właśnie tym "zwężeniem", bo większość samochodów ze Światowida właśnie tam się kieruje. Myśliborska ma dwa pasy, ale przez skręcających w Porajów i sygnalizację jej przepustowość jest kiepska. Wjazd na most ma dwa pasy, które Ty proponujesz zmniejszyć do jednego. Te miejsca nie przyjęłyby strumienia pojazdów z trzypasmowej Światowida, a planów poszerzenia Myśliborskiej nie ma i nie było. Wniosek: na trzypasmowej Światowida tworzyłyby się korki. Na skrzyżowaniu Światowida z Modlińską nic specjalnie by się nie zmieniło. Jeżeli są tu jeszcze korki na wyjeździe, to z powodu problemów z trzypasmową Modlińską, a nie z jednopasmową Światowida. |
# mieszkaniec_ 24.09.2014 15:21 |
|
@Zipa
Aż brak mi słów na tą ignorancję. Jeden pas bez świateł do skrętu w prawo (!) daje dużo lepszą przepustowość niż nawet i 5 pasów wstrzymywanych światłami. A ze światowida: Część jedzie Myśliborską do TMP Część jedzie Myśliborską prosto, przez Żerań Część jedzie do Modlińskiej. Błagam, nie wszyscy koniecznie muszą na ten most! Nawet zdażają się tacy, co ze Światowida jadą w Kołacińską! (choć jest ich mało akurat) I co, oni też mają stać na jednym pasie razem ze wszystkimi, którzy chcą skręcać w Myśliborską? Absurd! Jeszcze co do szerokości dróg: parę lat temu (nie pamiętam dokładnie, ale mniej niż 10) Modlińska na odcinku od Aluzyjnej do Jabłonny miała 1 pas. Kto stał, ten wie, co się działo. Obecnie ma 3 pasy. I teraz zagadka, odpowiednia dla twojego poziomu intelektualnego: Czy obecnie, po rozbudowie, przepustowość Modlińskiej na tym odcinku jest: a) większa niż ulicy jednopasmowej, b) taka sama jak ulicy jednopasmowej, c) mniejsza od ulicy jednopasmowej. ? |
# mieszkaniec_ 24.09.2014 15:35 |
|
Ciekawe, co by się działo na KEN teraz, gdyby 20 lat temu zablokować jej rozbudowę. A tam - uwaga - jest metro pod spodem.
Zresztą, co tu się długo rozpisywać. Zwolenników zwężania dróg zapraszam na trasę AK, gdzie zabrano tylko 1 pas z trzech na czas remontu. |
# Zipa Dumna 24.09.2014 16:01 |
|
#mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 Jeden pas bez świateł do skrętu w prawo (!) daje dużo lepszą przepustowość niż nawet i 5 pasów wstrzymywanych światłami. A wcześniej: #mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 12:20 Prawa matematyki i fizyki właśnie są nieubłagane i na szerszej jezdni zmieści się więcej samochodów, czyli przepustowość będzie większa. Może byś się zdecydował, czy chcesz poszerzenia Światowida, czy zrobienia pasa bez świateł do skrętu w prawo. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu mogłaby oczywiście poprawić sytuację. #mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 Część jedzie Myśliborską do TMP Część jedzie Myśliborską prosto, przez Żerań Część jedzie do Modlińskiej. Większość kierowców ze Światowida chce jechać Myśliborską. Z powodu marnej przepustowości Myśliborskiej to wystarczy, żeby zakorkować trzypasmową Światowida. Prościej tego nie potrafię napisać. #mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 Błagam, nie wszyscy koniecznie muszą na ten most! Nawet zdażają się tacy, co ze Światowida jadą w Kołacińską! (choć jest ich mało akurat) I co, oni też mają stać na jednym pasie razem ze wszystkimi, którzy chcą skręcać w Myśliborską? Absurd! Przecież teraz są dwa pasy na skrzyżowaniu Światowida z Myśliborską: jeden do jazdy prosto i jeden do skrętu w Myśliborską. Jadący prosto nie stoją na jednym pasie ze skręcającymi. Dopóki praktycznie nie ma korków na Światowida, nie ma problemu. Gdyby ruch się zwiększył, to pewnie zaczęłyby się tworzyć korki do skrętu, które jak wiemy z doświadczenia objęłyby zaraz wszystkie pasy ruchu Światowida, niezależnie od ich liczby. Jadący prosto też stanęliby w takim korku. #mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 Jeszcze co do szerokości dróg: parę lat temu (nie pamiętam dokładnie, ale mniej niż 10) Modlińska na odcinku od Aluzyjnej do Jabłonny miała 1 pas. Kto stał, ten wie, co się działo. Obecnie ma 3 pasy. Właśnie. Modlińska była taką trzypasmową ulicą zwężoną do jednego pasa. Teraz zwężenie zostało zlikwidowane i korki zniknęły. Niestety "zwężenia" trzypasmowej Światowida (czyli skrzyżowania z Myśliborską) nie dałoby się zlikwidować. #mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 I teraz zagadka, odpowiednia dla twojego poziomu intelektualnego: Oooo, no to się Kolega popisał "kulturą". Pozostaje mi tylko podziękować za dalszą dyskusję. |
# mieszkaniec_ 24.09.2014 16:08 |
|
I doskonale.
|
# george 24.09.2014 19:58 |
|
Wolę kiedyś pomykać sprawnie po dwujezdniowej Światowida nazywanej przez ekoterrorystów Prospektem Lenina aniżeli stać w korku i ekologicznie
upajać się spalinami pojazdu stojącego przede mną. |
# tarchominiak 24.09.2014 20:59 |
|
#george a ja idąc wzdłuż Światowida wolę nie upajać się spalinami, które zostawiają wszystkie samochody tam jadące.
#mieszkaniec - "Autostrada to droga bezkolizyjna z szerokim poboczem, i prędkością do 140 kmph, możliwa jedynie poza terenem zabudowanym. Nazywanie projektu Światowida tym mianem to nadużycie i bezczelne kłamstwo." - abo cytujesz Jaworskiego jak ja Inwokację albo jesteś Jaworskim, który wstydzi się do tego przyznać. |
gdd 24.09.2014 21:19 |
|
Bawi mnie to że do "ekologów", nie dociera że my, którzy jesteśmy za poszerzeniem Światowida, mamy na myśli przyszłość a nie teraźniejszość. Zastanawia mnie co zaproponujecie w miejsce, które pozostanie po niezbudowanej nitce? Jakoś żaden nie podał pomysł na zagospodarowanie tego, należącego do miasta, terenu.
Podawanie przykładów innych krajów - slaby argument, podajcie powód dla którego rozwiązania z Niemiec sprawdzą się u nas - patrząc przez pryzmat mentalności i odmienności kulturowej. A ci którzy piszą "blachosmrody" - miałem coś napisać ale i tam do was to nie dotrze. Dorośniecie, założycie rodziny, zaczniecie pracować - wtedy zrozumiecie. |
gdd 24.09.2014 21:24 |
|
#tarchominiak
Jedno pytanie, bardziej czuć spaliny gdy samochody jadą czy jak stoją w korku? Ludzie, naprawdę myślicie że kierowcy będą specjalnie przyjeżdżali żeby pojeździć sobie autami po Światowida? To ulica na przedmieściach, która ma zapewnić szybki i komfortowy dojazd do domu. |
# tarchominiak 24.09.2014 21:40 |
|
#gdd - pomysł - proszę bardzo: zielony pasaż od Lidla aż po Nowdwory. Pasaż od tramwaju oddzielony żywopłotem. Bezpośrednio z żywopłotem szeroka asfaltowa droga rowerowa 2,5 metra a za nią zieleń z ławkami, miejscem gdzie można usiąść odpocząć, szczególnie weekend gdy większość jedzie do swoich domów rodzinnych
|
# tarchominiak 24.09.2014 21:48 |
|
"To ulica na przedmieściach, która ma zapewnić szybki i komfortowy dojazd do domu." - tymbardziej nie ma sensu jej poszerzać do monstrualnych rozmiarów. Słuchaj, nie codziennie ale co drugi średnio dzień jeżdżę z żoną samochodem, w inne dni jeżdżę autobusem. Poza pomysłem na wykreślenie od P&P do Myśliborskiej 3 pasów nie mam żadnych ale do Światowida. Tu korka nie ma, nie było i nie będzie. Zator jaki się robi przy wjeździe na Myśliborską wynika z faktu, że spier połączenie Tarchomina z TMP. Co więcej - należy się zastanowić jak rozbudować siatkę ulic by była równomierna na całych Tarchodworach a nie bazowała na kręgosłupie ze skoliozą w postaci Światowida.
|
# natenczas 24.09.2014 21:49 |
|
A ja tu gdzieś czytałem, że to dzięki burmistrzowi
Na mój wniosek, jako burmistrza Białołęki, w ciągu najbliższych miesięcy inwestor wprowadzi udoskonalenia projektu samej przebudowy ulicy Światowida, które nie wpłyną jednak znacząco na zakres tego, co pierwotnie było planowane. |
# Zipa Dumna 24.09.2014 22:00 |
|
@gdd
Ja też mówię o przyszłości. Na Światowida na razie nie ma dużych korków, ale szybko pojawiłyby się, gdyby ulica ta stała się trzypasmówką. Po szczegóły zapraszam do moich poprzednich postów. Zresztą już przy dwupasmówce prawdopodobnie pojawi się problem na skrzyżowaniu z Myśliborską. A na razie Waszym "wielkim osiągnięciem" jest kolejne spowolnienie przejazdu ulicą Światowida - tym razem obok BOS-u. Była tam sygnalizacja świetlna na przycisk, zapalana od przypadku do przypadku - najczęściej samochody miały tam zielone. Ale wiadomo, że przy drodze dwujezdniowej muszą być światła przy każdej byle dróżce i właśnie zamotowali tam światła, na których czerwone dla Światowida świeci się z grubsza przez 50% czasu. Lubicie tracić czas dojeżdżając do/z pracy? Ja nie. |
gdd 24.09.2014 22:27 |
|
#tarchominiak napisał(a) 24.09.2014 21:40 Nie chodzi o pomysł, tylko o to że nikt nie dawał wcześniej jakiejkolwiek propozycji. Ciekawe kto zdecydował by się na wynajęcie powierzchni handlowej w dzielnicy, pełnej zamkniętych osiedli. Których mieszkańcy, jak sam zauważyłeś, w większości wyjeżdżają na weekendy.#gdd - pomysł - proszę bardzo: zielony pasaż od Lidla aż po Nowdwory. Pasaż od tramwaju oddzielony żywopłotem. Bezpośrednio z żywopłotem szeroka asfaltowa droga rowerowa 2,5 metra a za nią zieleń z ławkami, miejscem gdzie można usiąść odpocząć, szczególnie weekend gdy większość jedzie do swoich domów rodzinnych Siatka ulic - rozwiniesz temat? Chciałbym zauważyć że do "siatki" też trzeba jakoś dojechać z centrum. @Zipa Dumna - ciekawa logika, teraz korków nie ma ale jak będą trzy pasy to się pojawią. Czyli jak nie będzie trzech pasów to nie będzie korków - czy tak? Skąd taki wniosek? Światła przy BOS - dlaczego piszesz głupoty w stylu "Waszym wielkim osiągnięciem"? Po co te insynuacje? Chciałem zauważyć że to przeciwnicy poszerzenia używali argumentów "biednych dzieci, które będą rozjeżdżane przez lrajdowców amatorów, którzy przyjechali sobie poszaleć autem po Światowida". Więc teraz jest bezpieczniej, jak chcieliście i to też jest już be? Czas oczekiwania - cóż wystarczyłyby przyciski i czujniki dla aut. Ale sygnalizacja w Warszawie jest osobnym tematem. Od kilkunastu lat słyszę o słynnej zielonej fali... |
tarantula01 24.09.2014 22:41 |
|
Z pewnością jeden pas bezkolizyjny nie wystarczyłby, aby zapewnić rozładowanie kolumny aut, które chcą wjechać na most Północny.
W jaki sposób 3-pasmowa ulica przyczyniłaby się do powstania korka? Załóżmy, ze po ulicy jedzie 100 samochodów, które jadą jeden za drugim, bo mają do dyspozycji jeden pas ruchu. Samochody jadą płynnie, bo nikt nie wyprzedza i nie wciska się przed inne auto. Kolumna grzecznie dojeżdża do skrzyżowania, gdzie kierowcy po kolei w sposób uporządkowany skręcają. Jeśli dać tym samym 100 kierowcom 3 pasy ruchu, to długość kolumny będzie 3 razy krótsza, ale kolumna będzie szersza. Ta szeroka kolumna dojeżdża do miejsca, gdzie może skręcić z jednego pasa ruchu. Co robią kierowcy? To samo co na Wisłostradzie przed wjazdem na most Północny - wciskają się przed innych i powodują, że jazda kolumny jest zaburzona. W krótkim czasie powoduje to zatrzymania, zwiększenia odległości miedzy autami, opóźnienia przy ruszaniu (czasem komuś zgaśnie samochód), itp. Finalnie skręt jednym pasem zajmuje kierowcom, którzy wcześniej mogli do skrętu dojechać 3 pasami, zajmuje więcej czasu. Od razu dodam, że wyznaczenie 2 pasów do skrętu powoduje konieczność zastosowania sygnalizacji kierunkowej, która nie może funkcjonować razem z zieloną strzałką (Polskie przepisy) i ten sygnalizator kierunkowy (znów kłaniają się Polskie przepisy) częściej wyświetla sygnał czerwony niż zielony, w przeciwnym wypadku zakorkuje się inny wlot na skrzyżowanie lub piesi będą musieli długo czekać na swoje zielone, co spowoduje w nich naturalną tendencję do wchodzenia na ulicę, na innym niż zielone świetle. Podsumowując sygnalizator kierunkowy nie skraca korka, jak to się na pierwszy rzut oka może wydawać. Wojciech Tumasz |
tarantula01 24.09.2014 22:41 |
|
Z pewnością jeden pas bezkolizyjny nie wystarczyłby, aby zapewnić rozładowanie kolumny aut, które chcą wjechać na most Północny.
W jaki sposób 3-pasmowa ulica przyczyniłaby się do powstania korka? Załóżmy, ze po ulicy jedzie 100 samochodów, które jadą jeden za drugim, bo mają do dyspozycji jeden pas ruchu. Samochody jadą płynnie, bo nikt nie wyprzedza i nie wciska się przed inne auto. Kolumna grzecznie dojeżdża do skrzyżowania, gdzie kierowcy po kolei w sposób uporządkowany skręcają. Jeśli dać tym samym 100 kierowcom 3 pasy ruchu, to długość kolumny będzie 3 razy krótsza, ale kolumna będzie szersza. Ta szeroka kolumna dojeżdża do miejsca, gdzie może skręcić z jednego pasa ruchu. Co robią kierowcy? To samo co na Wisłostradzie przed wjazdem na most Północny - wciskają się przed innych i powodują, że jazda kolumny jest zaburzona. W krótkim czasie powoduje to zatrzymania, zwiększenia odległości miedzy autami, opóźnienia przy ruszaniu (czasem komuś zgaśnie samochód), itp. Finalnie skręt jednym pasem zajmuje kierowcom, którzy wcześniej mogli do skrętu dojechać 3 pasami, zajmuje więcej czasu. Od razu dodam, że wyznaczenie 2 pasów do skrętu powoduje konieczność zastosowania sygnalizacji kierunkowej, która nie może funkcjonować razem z zieloną strzałką (Polskie przepisy) i ten sygnalizator kierunkowy (znów kłaniają się Polskie przepisy) częściej wyświetla sygnał czerwony niż zielony, w przeciwnym wypadku zakorkuje się inny wlot na skrzyżowanie lub piesi będą musieli długo czekać na swoje zielone, co spowoduje w nich naturalną tendencję do wchodzenia na ulicę, na innym niż zielone świetle. Podsumowując sygnalizator kierunkowy nie skraca korka, jak to się na pierwszy rzut oka może wydawać. Wojciech Tumasz |
# Zipa Dumna 24.09.2014 22:56 |
|
gdd napisał 24.09.2014 22:27 @Zipa Dumna - ciekawa logika, teraz korków nie ma ale jak będą trzy pasy to się pojawią. Czyli jak nie będzie trzech pasów to nie będzie korków - czy tak? Skąd taki wniosek? Badania naukowe pokazują, że rzeczywistość bywa nieintuicyjna. W tej chwili na Światowida nie ma dużych korków, bo przepustowość tej ulicy jest porównywalna z przepustowością Myśliborskiej. W godzinach szczytu pojawiają się niewielkie zatory przez skrzyżowaniem z Myśliborską, co oznacza, że jesteśmy blisko punktu krytycznego. Przez to skrzyżowanie już więcej samochodów nie przejedzie, bo Myśliborska ma za małą przepustowość. Jeżeli poszerzysz Światowida, to zachęcisz większą liczbę ludzi do podróżowania samochodem. Wzrost może być niewielki, np. o 10%, ale to wystarczy. Samochody zmieszczą się na Światowida, ale już nie zmieszczą się na Myśliborskiej. Od skrzyżowania z Myśliborską będzie tworzył się korek na Światowida. Trzy pasy nic tu nie pomogą, bo wiadomo, że w korku każdy ustawia się na tym pasie, który według niego wlecze się najszybciej, czyli wszystkie trzy pasy zostaną zablokowane. gdd napisał 24.09.2014 22:27 Światła przy BOS - dlaczego piszesz głupoty w stylu "Waszym wielkim osiągnięciem"? Po co te insynuacje? Chciałem zauważyć że to przeciwnicy poszerzenia używali argumentów "biednych dzieci, które będą rozjeżdżane przez lrajdowców amatorów, którzy przyjechali sobie poszaleć autem po Światowida". Więc teraz jest bezpieczniej, jak chcieliście i to też jest już be? Czas oczekiwania - cóż wystarczyłyby przyciski i czujniki dla aut. Ale sygnalizacja w Warszawie jest osobnym tematem. Od kilkunastu lat słyszę o słynnej zielonej fali... Nie przypominam sobie, żeby aktywiści domagali się zamiany sygnalizacji z przyciskiem na zwykłą, bo też nie ze względu na pieszych ją zainstalowano. Zainstalowano zwykłą sygnalizację ze wzlędu na samochody wyjeżdżające z bocznej uliczki. Na jednojezdniowej Światowida ta sygnalizacja nie była potrzebna, a na dwujezdniowej musi być, bo takie są przepisy. I tak przez dwujezdniową Światowida (której jeszcze nie ma) już tracimy dodatkowy czas. |
# sboy5 25.09.2014 00:26 |
|
Jeżeli poszerzysz Światowida, to zachęcisz większą liczbę ludzi do podróżowania samochodem
---- Zaraz...ale w takim razie dokonany remont Swiatowida rowniez jest bez sensu, rowna jezdnia zacheca bowiem w rownym stopniu do podrozowania aut. No bez sensu zupelnie taka argumentacja.. |
# kiler3 25.09.2014 00:36 |
|
#mieszkaniec_ napisał(a) 24.09.2014 15:21 I teraz zagadka, odpowiednia dla twojego poziomu intelektualnego: Czy obecnie, po rozbudowie, przepustowość Modlińskiej na tym odcinku jest: a) większa niż ulicy jednopasmowej, b) taka sama jak ulicy jednopasmowej, c) mniejsza od ulicy jednopasmowej. ? Ad persona, bo głupoty,które wypisujesz pozostawiam bez komentarza. #mieszkaniec# nie znasz znaczenia swojej ksywki. Nie jesteś żadnym mieszkańcem, a już na pewno nie tego miasta. Jesteś asfaltowym nomadem zaprogramowanym przez szefa by dojechać do roboty😉 Jeżeli tak to dlaczego nie zamieszkasz w miejscu swego mentalnego niewolnictwa? Pod bramą swojego zakładu pracy, ominą cię dojazdy. Skoro się czepiasz semantyki autostrady czep się własnych problemów i zastanów się gdzie mieszkasz ... a raczej poczujesz. |
# kiler3 25.09.2014 00:40 |
|
Do #mieszkaniec# aby ułatwić pracę twoim zwojom, miało być... a raczej koczujesz;)
|
# kiler3 25.09.2014 00:48 |
|
#sboy5 napisał(a) 25.09.2014 00:26 Jeżeli poszerzysz Światowida, to zachęcisz większą liczbę ludzi do podróżowania samochodem ---- Zaraz...ale w takim razie dokonany remont Swiatowida rowniez jest bez sensu, rowna jezdnia zacheca bowiem w rownym stopniu do podrozowania aut. No bez sensu zupelnie taka argumentacja.. Eh.. czytałem Twoje wcześniejsze komentarze, jesteś w miarę inteligentną osobą i czasem masz rację, ale w tej wypowiedzi sam wiesz, że się nie popisałeś. Żenująca figura myślowa ... chyba, że próbujesz równać do mojej wcześniejszej wypowiedzi;) |
# Zipa Dumna 25.09.2014 01:27 |
|
#sboy5 napisał(a) 25.09.2014 00:26 Zaraz...ale w takim razie dokonany remont Swiatowida rowniez jest bez sensu, rowna jezdnia zacheca bowiem w rownym stopniu do podrozowania aut. No bez sensu zupelnie taka argumentacja.. Masz jakieś logiczne argumenty, że moja argumentacja jest bez sensu? A może jak TY stwierdzisz, że coś jest bez sensu, to tak jest i już? Klękajcie narody! Sboy5 stwierdził, że prawo Lewisa-Mogridge'a i pradoks Braessa są bez sensu. KAŻDY czynnik zachęcający do poruszania się po mieście samochodem zwiększa korki. Dobra jakość nawierzchni dróg zapewne również przyczynia się do tego w jakimś stopniu, choć pewnie w niewielkim, bo drogi musiałyby być naprawdę niemal nieprzejezdne, żeby znacząca część kierowców zrezygnowała z codziennego użytkowania auta. Parę ubytków w jezdni chyba nikogo nie zniechęca. |
# max 25.09.2014 06:56 |
|
do kilera3
Znowu zaczynasz się "nakręcać" ? Tak jak na innych forach poświęconych ul.Światowida. Puszczają Ci nerwy kilerku ??? |
# mieszkaniec_Nowodworów 25.09.2014 08:49 |
|
Rzecz w tym, że to się działo wcześniej i dzieje się teraz. Naprawdę tego nie widzisz czy tylko udajesz? Liczba pasów w tym akurat przypadku niczego nie zmieni.
Choćby dzisiaj, kierowca czekający na skręt w prawo nagle z prawego pasa zjechał na środkowy wprost przed moją maskę (akurat nietypowo jechałem do Modlińskiej), wyprzedził kolumnę czekających na skręt, po czym skręcił w prawo wciskając się przed inne samochody. Tym samym powodując zagrożenie 2 razy - raz zajeżdżając drogę mnie, a dwa wymuszając pierwszeństwo na kierowcy skręcającym w prawo. Zwracam uwagę, że skręcając ze Światowida w prawo w Myśliborską można zająć dowolny z dwóch pasów. Osobiście zwykle skręcam na lewy, docelowy dla mnie do dalszej jazdy i przynajmniej 2-3 razy w miesiącu mam bliskie spotkanie (na centymetry) z kretynem skręcającym ze środkowego pasa Światowida. Tak, jestem zwolennikiem dwujezdniowej Światowida. Całym sercem jestem za tym, żeby były przynajmniej dwa pasy, ale trzy też mi nie przeszkadzają. Liczba pasów 2 czy 3 jest mi w sumie obojętna. I gdyby cała akcja zmiany projektu z 3 do 2-ch pasów była zrobiona dawno temu, to nie miał był do nikogo pretensji, może nawet sam bym to poparł. Ale robienie takiej akcji teraz, wiadomo było że spowoduje w konsekwencji wycofanie się rakiem z całego poszerzania. Już pojawiają się głosy (choćby w tej dyskusji), żeby w ogóle zrezygnować z przebudowy i zostawić wszystko tak jak jest. A to byłoby fatalnym posunięciem. I nie zgadzam się z argumentem, który padał też w tej dyskusji, że jadący Modlińską będą skręcać w Światowida, żeby potem wrócić na Modlińską. Przecież to jest nadrabianie drogi, a Modlińska nie jest teraz znowu aż tak bardzo zakorkowana, żeby opłacało się jechać Światowida z iloma 10-a światłami po drodze? Przecież w efekcie byłoby to nie tylko dalej ale i dłużej a nie szybciej. tarantula01 napisał(a) 24.09.2014 22:41 Z pewnością jeden pas bezkolizyjny nie wystarczyłby, aby zapewnić rozładowanie kolumny aut, które chcą wjechać na most Północny. Załóżmy, ze po ulicy jedzie 100 samochodów, które jadą jeden za drugim, bo mają do dyspozycji jeden pas ruchu. Samochody jadą płynnie, bo nikt nie wyprzedza i nie wciska się przed inne auto. Kolumna grzecznie dojeżdża do skrzyżowania, gdzie kierowcy po kolei w sposób uporządkowany skręcają. Jeśli dać tym samym 100 kierowcom 3 pasy ruchu, to długość kolumny będzie 3 razy krótsza, ale kolumna będzie szersza. Ta szeroka kolumna dojeżdża do miejsca, gdzie może skręcić z jednego pasa ruchu. Co robią kierowcy? To samo co na Wisłostradzie przed wjazdem na most Północny - wciskają się przed innych i powodują, że jazda kolumny jest zaburzona. W krótkim czasie powoduje to zatrzymania, zwiększenia odległości miedzy autami, opóźnienia przy ruszaniu (czasem komuś zgaśnie samochód), itp. Finalnie skręt jednym pasem zajmuje kierowcom, którzy wcześniej mogli do skrętu dojechać 3 pasami, zajmuje więcej czasu. |
# sboy5 25.09.2014 09:01 |
|
Kiler - no ale sam przyznaj, Zipa dumna wlasnie potwierdzil powolujac sie na wyciagane jako ostatnia deska ratunku prawa i paradoksy, ze kazdy czynnik zwiesza korki. Najpierw z rozumem wykorzystujmy argumenty a potem sie licytujmy.
I oczywiscie nikt nie posiada danych jak stan drog wplywa na czestotliwosc uczeszczania po nich, zapewne jak jakis o ladnie brzmiacym nazwisku Pan powie, ze to kolejny drogowy paradoks to wtedy uznacie, ze jest ok. Prawa a juz w ogole paradoksy maja to do siebie, ze maja zastosowanie w okreslonych warunkach, tzn czasem lubia sie nie sprawdzac . Gdzies chyba w Europie juz chyba przetestowano zwezanie drog co doprowadzilo do paralizu calych kwartalow miejskich - nie pomoge gdzie, poszukajcie, przeciez jestescie specjslistsmi od ograniczania ruchu. A no i na koniec. Jak to jest , ze najpierw mialy byc 3 pasy to Wasza argumentsca zmierzala do ograniczenia do pasow 2. A jak juz wiadomo, ze pasow 3 nie bedzie, to nagle idziecie za ciosem z teza: Nie robmy nic. Zdecydujcie sie. |
# gość 25.09.2014 09:31 |
|
Nie rozumiem, Światowida już jest szersza na pewnych odcinkach, skrzyżowania są zmodernizowane, mamy tory tramwajowe, wiec czego jeszcze chcecie? Na Światowida, ulicy, na której NIGDY nie było korków, dzięki tramwajowi będzie jeszcze luźniej (chociażby dzięki temu, ze część linii autobusowych zostanie zlikwidowana na rzecz tramwaju). Od lat mówi się o "Tramwaju na Tarchomin" a nie o poszerzaniu Światowida. Temat z poszerzeniem wyszedł przy okazji, a drogi projekt okazał się klapą, bo po pierwsze zawierał mnóstwo błędów, a po drugie okazało się, ze wcale nie ma realnego uzasadnienia dla planów poszerzania. I nagle nie wiadomo skąd znalazło się tylu zwolenników poszerzania Światowida. Tu chodziło o tramwaj ludzie, O TRAMWAJ! Poza tym tramwaj z założenia jest ekologicznym środkiem transportu (jeden z argumentów zwolenników tramwaju, decydentów również). Mamy w tej chwili jeden z najniższych wskaźników zapylenia powietrza w Warszawie. Uważacie, ze zwiększając ruch kołowy i tym samym poziom hałasu i zapylenia zrobicie swoim rodzinom "dobrze"? Szczerze wątpię... Nie mówiąc już o regularnej wycince zieleni w dzielnicy (wycięto też drzewa pod drugi pas, który nie wiadomo kiedy powstanie). Więcej się wycina niż sadzi. Z reguły tez większość nasadzeń ostatnimi laty się nie przyjmuje (ciekawe dlaczego?). Opamiętajcie się.
|
# paf 25.09.2014 09:39 |
|
ani drugiej nitki tramwaju do Winnicy ani drugiej jezdni nie będzie w dalekiej przyszłości. Zostanie przedłużony Ogryzek z ogonkiem. A co z Nowodworami.
|
# mieszkaniec_Nowodworów 25.09.2014 10:06 |
|
Hmm
Ja tam kupując 15 lat temu mieszkanie na Nowodworach słyszałem o poszerzeniu (budowie drugiej jezdni) w przyszłości Światowida. Nie od razu, bo wtedy dopiero budowana tu była pierwsza jezdnia ale w przyszłości. Słyszałem też o tym, że wraz z torami ma być budowana druga jezdnia. Więc dla mnie akurat niezrozumiałe jest zaskoczenie co po niektórych na budowę drugiej jezdni. A co do torów tramwajowych, to jakoś ich w swojej okolicy nie widzę... Dopóki nie będą przedłużone do Winnicy (a przez protesty jeszcze długo to się nie stanie), to dla mnie one są w sumie bez znaczenia. Owszem, jeśli będę chciał jechać na Służew to przesiądę się pewnie w 17 na osiedlu a nie na Marymoncie. I tyle. Może 1 - 2 razy w roku. Na razie pozostaje głównie samochód i czasami autobus. #gość napisał(a) 25.09.2014 09:31 Nie rozumiem, Światowida już jest szersza na pewnych odcinkach, skrzyżowania są zmodernizowane, mamy tory tramwajowe, wiec czego jeszcze chcecie? Na Światowida, ulicy, na której NIGDY nie było korków, dzięki tramwajowi będzie jeszcze luźniej (chociażby dzięki temu, ze część linii autobusowych zostanie zlikwidowana na rzecz tramwaju). Od lat mówi się o "Tramwaju na Tarchomin" a nie o poszerzaniu Światowida. Temat z poszerzeniem wyszedł przy okazji, a drogi projekt okazał się klapą, bo po pierwsze zawierał mnóstwo błędów, a po drugie okazało się, ze wcale nie ma realnego uzasadnienia dla planów poszerzania. I nagle nie wiadomo skąd znalazło się tylu zwolenników poszerzania Światowida. Tu chodziło o tramwaj ludzie, O TRAMWAJ! Poza tym tramwaj z założenia jest ekologicznym środkiem transportu (jeden z argumentów zwolenników tramwaju, decydentów również). Mamy w tej chwili jeden z najniższych wskaźników zapylenia powietrza w Warszawie. Uważacie, ze zwiększając ruch kołowy i tym samym poziom hałasu i zapylenia zrobicie swoim rodzinom "dobrze"? Szczerze wątpię... Nie mówiąc już o regularnej wycince zieleni w dzielnicy (wycięto też drzewa pod drugi pas, który nie wiadomo kiedy powstanie). Więcej się wycina niż sadzi. Z reguły tez większość nasadzeń ostatnimi laty się nie przyjmuje (ciekawe dlaczego?). Opamiętajcie się. |
# mieszkaniec_Nowodworów 25.09.2014 10:07 |
|
Podoba mi się ten Ogryzek z ogonkiem :-) Zapamiętam to określenie.
#paf napisał(a) 25.09.2014 09:39 ani drugiej nitki tramwaju do Winnicy ani drugiej jezdni nie będzie w dalekiej przyszłości. Zostanie przedłużony Ogryzek z ogonkiem. A co z Nowodworami. |
Jacek Jackowski 25.09.2014 12:17, wpis modyfikowany 2 razy, |
|
7:37 wjeżdżałem dziś ze Światowida w Myśliborską. Na światłach przede mną były 4 samochody. Wczoraj rzeczywiście wyjazd na Myśliborską zabrał 2 światła czyli byłem stratny mnie niż 5 minut. Co ciekawe - znacznie większy ruch moim zdaniem jest na Myśliborskiej co sugeruje jedno - kierowcy nie potrzebują szerokiej Światowida, co najwyżej kolejną drogę maks taką jak Myśliborska ale w linii - Projektowana, Talarowa. Ponoć jest coś takiego w planach i wychodzi na Stefanika. Oczywiście z wyjściem na Stefanika bym polemizował bo logicznym powinno być ciągnięcie tej drogi do Leśnej Polanki w stronę Winnicy. Tak wiem, że po drodze są ze 2 budynki jednorodzinne bo ktoś kiedyś bez pomysłu nie wykonał tam rezerwy. Na razie są tylko dwa budynki i bez zabezpieczenia terenu niedługo nie da się tam nic zrobić. Z drugiej strony droga o, której piszę powinna przy planowanej galerii handlowej wzdłuż tramwaju przechodzić w łącznik wprowadzający z niej ruch na TMP. To o czym mówię to równomierna sieć dróg. I oczywiście można zarzucić dużo byłem burmistrzowi Smoczyńskiemu bo miał temat siatki dróg głęboko w D ale obecne władze Platformy od 2006 roku wcale nie zrobiły nic by to naprawić a zabudowa szła dalej. Równomierna siatka dróg w sposób równomierny rozprowadza ruch. Ponadto proponowane przeze mnie rozwiązanie oferuje bezkolizyjny wyjazd na TMP co byłoby ogromną zaletą dla mieszkańców wschodniej części Tarchomina.
|
# matt 25.09.2014 18:04 |
|
Ja mam takie pytanie: Czy rzeczywiście nie można przedłużyć tego jednego pasa Światowida przy Urzędzie Dzielnicy do Milenijnej dla skręcających w prawo?
|
tarantula01 26.09.2014 07:24 |
|
Nie było można. W latach 2008 -2011 przekonywałem do tego urzędnikówhttp://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/
Aż mi tam wybudowali postój TAXI. Przy budowie centrum handlowego przy Światowida, ma być poszerzony ten kawałek Światowida, zgodnie z http://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/int2_015-swi101209poszerzenie-zal.pdf. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
tarantula01 26.09.2014 07:24 |
|
Nie było można. W latach 2008 -2011 przekonywałem do tego urzędnikówhttp://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/
Aż mi tam wybudowali postój TAXI. Przy budowie centrum handlowego przy Światowida, ma być poszerzony ten kawałek Światowida, zgodnie z http://radny.com.pl/dok2kadencja/int2kadencja/int2_015-swi101209poszerzenie-zal.pdf. Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
# podróżnik 26.09.2014 16:39 |
|
"Obecnie władze Warszawy i ZTM podobno nie mogą się zdecydować, czego chcą mieszkańcy Białołęki i czy lepiej postawić na Tarchominie na szeroką jezdnię (jak na Prostej i Wincentego), czy na komunikację miejską (jak na Targowej i Świętokrzyskiej)."
Najprościej byłoby zapytać. Ale władza tego nie potrafi i tu mam wielki żal do PO, że nie potrafi prowadzić konsultacji. |
# z Dąbrówki 01.10.2014 09:40 |
|
Ta władza nie pyta przecież, a jak pyta, to tak jak z mostem Północnym. I tak swoje zrobi.
|
# Ogryzek 01.10.2014 09:48 |
|
nie czas na drugą jezdnię Światowida / przyjdą bogate lata to wtedy/- środki z drugiej jezdni przeznaczyć jak najszybciej na dokończenie tramwaju do Winnicy .
|
# eska 02.10.2014 14:13 |
|
Teraz to dopiero będzie tłok, zwłaszcza tam, gdzie na jezdnię wepchnie się tramwaj. Bo nie będzie "szybki" tylko normalny skansen. To cud: nowe trasy, coraz ciaśniej. Więcej w temacie: www.tjch.pl
|
# z Dąbrówki 03.10.2014 16:28 |
|
A może jest ciaśniej, bo mieszkańców zwyczajnie przybywa?
|
tarantula01 03.10.2014 22:00 |
|
Tramwaj usunie zawalidrogi z jezdni - autobusy, których wielu kierowców nie lubi. A to, że mieszkańców przybywa to fakt.
W.Tumasz |
tarantula01 03.10.2014 22:00 |
|
Tramwaj usunie zawalidrogi z jezdni - autobusy, których wielu kierowców nie lubi. A to, że mieszkańców przybywa to fakt.
W.Tumasz |
basik 05.10.2014 20:45 |
|
Tramwaj usunie autobusy? 509? 186? 518? 516? Ciekawe ...
|
tarantula01 06.10.2014 08:47 |
|
Dla kierowców to zawalidrogi i w tym znaczeniu poprawi się komfort podróży kierowców. Likwidacji ulegnie na pewno E-4, a E-8 i 101 mogą zostać przerzedzone.
Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
tarantula01 06.10.2014 08:47 |
|
Dla kierowców to zawalidrogi i w tym znaczeniu poprawi się komfort podróży kierowców. Likwidacji ulegnie na pewno E-4, a E-8 i 101 mogą zostać przerzedzone.
Pozdrawiam Wojciech Tumasz |
basik 06.10.2014 10:14 |
|
Biorąc pod uwagę krajoznawczą trasę tramwaju po Tarchominie to niestety niewiele osób się usieszy ;-)
|
# rmb 06.10.2014 14:16 |
|
Myli się Pan, dla kierowców autobus to po prostu kolejny użytkownik drogi.
Jeśli w ogóle by to jakoś oceniać, to autobus jest lepszy niż jakikolwiek inny pojazd, bo: - jego trasa jest przewidywalna - od czasu do czasu zjeżdża z drogi na przestanek - jedzie z bezpieczna prędkością i bez gwałtownych manewrów Oczywiście to prawa, jeśli mówimy o kierowcach. Bo jeśli mówimy o "kierowcach", którzy skrzyżowanie ze światłami zobaczyli po raz pierwszy z zeszłym miesiącu, a prawo jazdy to dostali za masło od krasuli, to faktycznie, dla takich tumanów autobus może być zawalidrogą. |
basik 07.10.2014 09:15 |
|
#rmb napisał(a) 06.10.2014 14:16 Oczywiście to prawa, jeśli mówimy o kierowcach. Bo jeśli mówimy o "kierowcach", którzy skrzyżowanie ze światłami zobaczyli po raz pierwszy z zeszłym miesiącu, a prawo jazdy to dostali za masło od krasuli, to faktycznie, dla takich tumanów autobus może być zawalidrogą. :-D |
# z Dąbrówki 10.10.2014 12:12 |
|
Jeśli autobus nie jest zawalidrogą, to dlaczego tak mało kierowców nie wpuszcza go przed swój samochód, gdy autobus wyjeżdża z przystanku?
|
# podróżnik 10.10.2014 15:42 |
|
Bo większość z nas się śpieszy i nie chce jechać za autobusem.
|
# Rafal B. 10.10.2014 16:05 |
|
#z Dąbrówki napisał(a) 10.10.2014 12:12 Na prawdę trudno mi na to odpowiedzieć, bo ja zatrzymuję się gdy autobus w zatoce włączy lewy kierunkowskaz. Mogę tylko podejrzewać, że ci który tego nie robią są burakami nie znającymi przepisów i nie mającymi za grosz kultury.Jeśli autobus nie jest zawalidrogą, to dlaczego tak mało kierowców nie wpuszcza go przed swój samochód, gdy autobus wyjeżdża z przystanku? |
# gosc 10.10.2014 16:57 |
|
Ci co jada autobusem tez sie spieszą, wiecej szacunku. Ilu ludzi jedzie autem a ile autobusem?
|
# Egon 10.10.2014 17:04 |
|
Ludzie, niech odejdzie od Was choroba "krótkiej pamięci".
|
basik 10.10.2014 21:30 |
|
#z Dąbrówki napisał(a) 10.10.2014 12:12 Bo w słoikowie przepis mówiący o takim obowiązku nie istniał...Jeśli autobus nie jest zawalidrogą, to dlaczego tak mało kierowców nie wpuszcza go przed swój samochód, gdy autobus wyjeżdża z przystanku? |
# Egon 11.10.2014 11:50 |
|
Ludzie, niech skutecznie odejdzie od Was choroba "krótkiej pamięci".
|
LINKI SPONSOROWANE