Fatalny dojazd do PKP Warszawa Praga
19 lipca 2012
Mieszkańcy Targówka Mieszkaniowego i części Zacisza domagają się wydłużenia trasy autobusu linii 212, tak by dojeżdżał on do przystanku PKP Warszawa Praga. Dzięki temu mogliby oni przesiąść się do pociągów S3, kursujących przez centrum do Lotniska Chopina. Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi jednak takiej potrzeby.
Szybciej do centrum?
- Codziennie rano dojeżdżam komunikacją miejską do pracy w centrum. Przebicie się przez zakorkowane ulice jest trudne. Ucieszyła mnie więc wiadomość, że będzie można dostać się tam pociągiem. Co z tego, skoro do stacji nie da się bezpośrednio dojechać? - mówi pan Mariusz.
Zdaniem mieszkańców Targówka Mieszkaniowego i części Zacisza sytuację mogłoby znacznie poprawić przedłużenie trasy autobusu 212. - Obecnie autobus dojeżdża tylko do ronda Żaba, a mógłby pojechać przecież kilkaset metrów dalej do przystanku PKP Praga na ul. Pożarowej. Tu jest wystarczająco dużo miejsca na pętlę, lub chociażby na zawrotkę w kierunku ronda Żaba - podpowiada pan Mariusz. Jego zdaniem takie rozwiązanie pozwoliłoby na oszczędzenie cennych kilku minut, które traci się na przesiadki czy stanie w korkach. Podobnego zdania jest wielu mieszkańców.
Dłuższej trasy nie będzie
Konrad Klimczak, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, rozwiewa nadzieje mieszkańców na szybszy dojazd do centrum.
Wydłużenie trasy wiązałoby się także z kolejnymi niedogodnościami dla pasażerów. Zdaniem rzecznika ZTM, z powodu braku taboru a zarazem dłuższej trasy, autobusy jeździłyby rzadziej, co pogorszyłoby obsługę komunikacyjną Targówka.
Tylko mikrobusy
Przy stacji jest bardzo mało miejsca na pętlę czy zawrotkę, wiec kursować mogą tam tylko najmniejsze autobusy, takie jak obsługujące linię 204 dowożące tu mieszkańców z osiedla Derby. - Na placu przy stacji mogą zawracać jedynie mikrobusy, a linię 212 obsługują większe wozy - mówi Konrad Klimczak. Na modernizację pętli na razie nie ma co liczyć, bo ZTM nie ma na ten cel pieniędzy.
Mieszkańcom, którzy mieli nadzieję na szybszy dojazd do centrum, pozostają więc tylko przesiadki do tramwajów i autobusów. Na usta ciśnie się więc pytanie, po co i dla kogo na stacji Praga zatrzymują się składy S3?
Maciej Kamiński