REKLAMA

Targówek

Mieszkańcy chcą wydłużenia trasy

 

Fatalny dojazd do PKP Warszawa Praga

  19 lipca 2012

alt='Fatalny dojazd do PKP Warszawa Praga'

Mieszkańcy Targówka Mieszkaniowego i części Zacisza domagają się wydłużenia trasy autobusu linii 212, tak by dojeżdżał on do przystanku PKP Warszawa Praga. Dzięki temu mogliby oni przesiąść się do pociągów S3, kursujących przez centrum do Lotniska Chopina. Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi jednak takiej potrzeby.

REKLAMA

Po uruchomieniu od 1 czerwca nowej linii łączącej Modlin i Legionowo z lotniskiem Chopina, pociągi przejeżdżające przez Targówek stały się atrakcyjną alternatywą dla autobusów i tramwajów kursujących do centrum miasta. Szkopuł jednak w tym, że do stacji Warszawa Praga, na której zatrzymują się składy S3, ciężko jest dojechać. Sytuację mogłoby poprawić wydłużenie trasy autobusu linii 212, który obecnie kursuje z ul. Trockiej do ronda Żaba.

Szybciej do centrum?

- Codziennie rano dojeżdżam komunikacją miejską do pracy w centrum. Przebicie się przez zakorkowane ulice jest trudne. Ucieszyła mnie więc wiadomość, że będzie można dostać się tam pociągiem. Co z tego, skoro do stacji nie da się bezpośrednio dojechać? - mówi pan Mariusz.

Zdaniem mieszkańców Targówka Mieszkaniowego i części Zacisza sytuację mogłoby znacznie poprawić przedłużenie trasy autobusu 212. - Obecnie autobus dojeżdża tylko do ronda Żaba, a mógłby pojechać przecież kilkaset metrów dalej do przystanku PKP Praga na ul. Pożarowej. Tu jest wystarczająco dużo miejsca na pętlę, lub chociażby na zawrotkę w kierunku ronda Żaba - podpowiada pan Mariusz. Jego zdaniem takie rozwiązanie pozwoliłoby na oszczędzenie cennych kilku minut, które traci się na przesiadki czy stanie w korkach. Podobnego zdania jest wielu mieszkańców.

Zapraszamy na zakupy

Dłuższej trasy nie będzie

Konrad Klimczak, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, rozwiewa nadzieje mieszkańców na szybszy dojazd do centrum.

Na placu przy stacji mogą zawracać jedynie mikrobusy, a linię 212 obsługują większe wozy - mówi rzecznik ZTM.
Jego zdaniem, nie ma potrzeby wydłużania trasy. - Takie rozwiązanie nie byłoby zbyt atrakcyjne dla pasażerów, dlatego nie zostanie wprowadzone - mówi rzecznik. Jak twierdzi, autobusy musiałyby jeździć okrężna trasą, cofając się do stacji Warszawa Praga. - Poza tym, pociągi odjeżdżają przecież znacznie rzadziej niż tramwaje z ronda Żaba - dodaje Konrad Klimczak.

Wydłużenie trasy wiązałoby się także z kolejnymi niedogodnościami dla pasażerów. Zdaniem rzecznika ZTM, z powodu braku taboru a zarazem dłuższej trasy, autobusy jeździłyby rzadziej, co pogorszyłoby obsługę komunikacyjną Targówka.

REKLAMA

Tylko mikrobusy

Przy stacji jest bardzo mało miejsca na pętlę czy zawrotkę, wiec kursować mogą tam tylko najmniejsze autobusy, takie jak obsługujące linię 204 dowożące tu mieszkańców z osiedla Derby. - Na placu przy stacji mogą zawracać jedynie mikrobusy, a linię 212 obsługują większe wozy - mówi Konrad Klimczak. Na modernizację pętli na razie nie ma co liczyć, bo ZTM nie ma na ten cel pieniędzy.

Mieszkańcom, którzy mieli nadzieję na szybszy dojazd do centrum, pozostają więc tylko przesiadki do tramwajów i autobusów. Na usta ciśnie się więc pytanie, po co i dla kogo na stacji Praga zatrzymują się składy S3?

Maciej Kamiński

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# KHM

19.07.2012 13:39

Tramwaje zatrzymują się przy ulicy Pożarowej - do przejścia jest z 300 m

# xxx

23.07.2012 11:46

Bezsens z tym 212. Ok. Załóżmy, że wydłużamy ją do PKP Praga. niech jedzie doń 5-6 minut. Wysiadam. Zakładając, że razem z tramwajem startuje z Żaby, to tramwaj w tym czasie zaczyna przekraczać Wisłę. Dojście 1 minuta, tramwaj jest już po drugiej stronie Wisły. Oczekiwanie na pociąg 5-10 minut. W tym czasie, tramwaj już dawno minął przystanek dw. Gdański i można wsiąść w metro... Przyjeżdża pociąg S3. Wsiadamy, pociąg jedzie 15 minut. Dojeżdża do Centralnego/Śródmieścia. W tym czasie od 5-10 minut już jesteśmy w centrum, bo przyjechaliśmy metrem... S3 jest dobre ale dla tych co mieszkają na Bródnie. Dla Targówka Mieszkaniowego dojazd, to jest strata czasu i cofanie się ...

# gkaras

17.08.2012 18:40

#XXX ogólnie to masz rację, ale w 5-6min to z Żaby tramwaj dojeżdża na Starzyńskiego, co najwyżej na praski przystanek na moście Gdańskim. S3 byłoby super gdyby jeździło a nie ciuchciuchciało jak pociąg przed I wojną. Wąskotorówki w Wawie w 20'stoleciu (prawie 100lat temu) jeździły z takimi prędkościami. Legionowo-Gdański to powinno być 20min max.
Z kolei (nomen omen) po Warszawie koleje spokojnie mogłyby zastąpić nieistniejące/budowane metro. Wystarczy tylko uruchomić te pociągi, już bez patrzenia na ich prędkość niech sobie ciuchciają. Warszawa ma całkiem dobrą sieć wewnętrzną. Dlaczego jadąc z Targówka na Ochotę nie mogę bez przesiadki wysiąść na Rakowcu? Albo na Zachodnim. A jak szybko dałoby się z tego PKP Praga dojechać na Śródmieście? Tory nawet na Kabaty dochodzą... Komunikacja między dzielnicami? Dlaczego nikt tego nie widzi? Szkołę trzeba do tego skończyć czy co?

REKLAMA

# Demka

29.08.2013 12:18

Moim zdaniem lepiej skorzystać z usług firmy, która prowadzi wynajem busów Warszawa niż czekać na miejską komunikację. Firma z http://www.transtomvip.pl na pewno lepiej sprawdzi się niż miejskie autobusy.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024