REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

"Drugie Młociny" przy Połczyńskiej. Metro odmieni Karolin

  23 listopada 2016

alt='"Drugie Młociny" przy Połczyńskiej. Metro odmieni Karolin'
źródło: warszawa.wikia.com/Kakarakak

Za siedem lat przy Połczyńskiej powstanie jeden z największych węzłów przesiadkowych Warszawy. Jego parking pomieści tysiąc aut.

REKLAMA

Jeszcze dziesięć lat temu skrzyżowanie Kasprowicza i Nocznickiego było odludziem, na które wybierali się tylko pracownicy huty i pobliskiej zajezdni tramwajowej. Gdy w 2008 roku otwarto tam końcową stację linii metra, okolica radykalnie się zmieniła: powstał parking na 1100 samochodów i niewielki budynek dworca z punktami usługowymi. W godzinach szczytu "przelewają się" tamtędy tłumy pasażerów z Tarchomina i pobliskich miejscowości, a poczekalnię wypełniają turyści, czekający na autokary rejsowe do kilkunastu miast, nie tylko polskich. Tak samo może być za kilka lat na Karolinie.

Zgodnie z zapowiedziami cała II linia metra zostanie oddana do użytku w roku 2023. Ostatnia stacja zachodniego odcinka powstanie w rejonie Połczyńskiej i Sochaczewskiej, w pobliżu pętli autobusowej i hipermarketu. Zarząd Transportu Miejskiego przewiduje budowę w tym miejscu dużego węzła przesiadkowego, będącego odpowiednikiem Młocin dla zachodniej Warszawy. W planach jest nowa pętla autobusowa, mogąca przyjąć dziesięć autobusów przegubowych jednocześnie, oraz kolejnych dziesięć stanowisk dla autokarów dalekobieżnych. Powstaną także poczekalnia, toalety, pomieszczenie do przewijania dzieci, lokale usługowe i gastronomiczne oraz miejsca kiss&ride.

Parking P+R ma początkowo mieścić 1000 samochodów i 100 rowerów, ale projekt ma uwzględniać możliwość dalszej rozbudowy. Z przesiadki do metra skorzystają mieszkańcy Ożarowa Mazowieckiego i Błonia (w sumie 23 tys. osób), ale też osoby przyjeżdżające autostradą A2 w samochodach i autokarach oraz kierowcy i pasażerowie autobusów z Ursusa. Stacja metra przy Połczyńskiej do pewnego stopnia przejmie funkcję Dworca Zachodniego, zatrzymując część autokarów i samochodów niemal na granicy Warszawy, 1,5 km od zjazdu z trasy S8.

Dokładny układ węzła przesiadkowego poznamy po ogłoszeniu wyników konkursu na koncepcję architektoniczną bemowskiego odcinka linii metra.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Księżycowy

23.11.2016 17:53

No z tym odludziem to lekka przesada ....
W czasach prosperity huta zatrudniała 10 tysięcy osób a do szkoły chodziło ponad 1000 uczniów.
Autobusy pękały w szwach, a z dworca Marymont co pół godziny jeździły PKS-y do Nowego Dworu, Zegrza
i okolicznych miejscowości. W onym czasie osiedla Ursynów i Bemowo były jeszcze w powijakach.

# Chochoł

23.11.2016 18:18

To prawda, aż łza się w oku kręci! Było takie powiedzenie, Matka Huta wszystkich przyjmie! Mówiło się też po przekroczeniu wiaduktu nad Dworcem Gdańskim: "Proszę Państwa witamy w mieście". Kiedy ktoś zaczął bajdurzyć, że Hutnik ulegnie likwidacji, padła zapowiedź powtórki wydarzeń z miasta Nicea, gdzie samochody płonęły dzień i noc. Pamiętam 384 przybywali np. kibice Ursusa i wtedy to się działo. W lany poniedziałek Chomiczówka ścierała się z Wrzecionem, a potem ramię w ramię z Bemowem. "W mym sercu zawsze tylko Hutnik!" To, że Bielany leżą na peryferiach i nazywają nas sypialnią stolicy, wcale nie znaczy, że jesteśmy od kogoś gorsi, bo mamy swój honor! Bloki Nerudy 10 i 12 to był przecież kiedyś hotel robotniczy dla pracowników m.in Huty. Nie możemy się doprosić powrotu 121 przez Reymonta, Broniewskiego i Krasińskiego na Żoliborz, a teraz za karę chcą go rzucić na Powstańców Śląskich ludziom na złość. Nawet raperzy w kawałku "Bielańska Forteca", bardzo trafnie ujęli wszystkie nasze cechy.

# wipo

23.11.2016 21:47

szkoda...
__________________
http://www.toplustra.pl/lusterka-do-wozkow-widowych.html
http://www.toplustra.pl/lustra-na-rampach-magazynowych.html
http://www.toplustra.pl/lustra-do-kontroli-2-i-3-kierunkow.html

REKLAMA

# zawilec

24.11.2016 07:54

Wiesza kiedy jest szkoda? Jak krowa chłopu wejdzie w szkodę!

# Jan

24.11.2016 17:17

I trzeci megawęzeł powinien powstać na wlocie do miasta od strony płn-wsch w okolicach skrzyżowania Trasy Toruńskiej, Głębockiej i w przyszłości Trasy Olszynki Grochowskiej. Tam powinna powstać stacja metra, a nie w środku Bródna. Tylko, że urzędnicy miejscy są delikatnie mówiąc lekko niepełnosprawni umysłowo.

# zjelonek

24.11.2016 21:31

Plan świetny , tylko znowu nikt nie pomyslał że przesuwając tą końcowa stację trochę dalej można by zintegrować metro z koleją , a tak to podobnie jak w przypadku budowanej ( podobno już ) stacji Młynów nie będzie wygodnej przesiadki do PKP Koło , a i projetowana stacja przy Wola Parku będzie za daleko już zaprojektowanego przez kolejarzy przystanku Jelonki.

REKLAMA

# kubaaa

28.11.2016 19:40

Nareszcie TESCO na Połczyńskiej będzie tętnić życiem ! :D wielki market z super zapleczem będzie miał komu sprzedawać :D
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024