Dobre wieści w sprawie metra na Bródno
18 kwietnia 2018
Sprawdzone firmy i cena niższa od zakładanej. Wygląda na to, że budowa pod Kondratowicza rozpocznie się bez przeszkód.
Po otwarciu ofert na budowę stacji Zacisze, Bródno i Kondratowicza można powiedzieć z 99-procentową pewnością, że ostatni odcinek II linii metra zbuduje konsorcjum Astaldi-Gülermak. Włosi i Turcy dzielą się budową podziemnej kolei w Warszawie od lat. Odcinek między Dworcem Wileńskim a rondem Daszyńskiego budowali wspólnie, obecnie Astaldi pracuje na Targówku, zaś Gülermak - na Woli.
Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną
"Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" - zapowiada ratusz. Przetarg na budowę metra został już ogłoszony.
Jednocześnie turecka firma buduje m.in. most trasy szybkiego ruchu S2 między Wilanowem a Wawrem. Zainteresowane kontraktem przedsiębiorstwa są znane i sprawdzone a ich oferta jest jedyną, jaką złożono.
Będzie taniej
Jest także tańsza, niż zakładało Metro Warszawskie. Budowa trzech ostatnich stacji miała kosztować 1,46 mld zł. Oferta Astaldi-Gülermak 1,38 mld zł razem z VAT, co jest istotne dla przyszłości metra na drugim planowanym końcu linii, na Górcach i Chrzanowie. Na jego budowę brakuje ponad 400 mln zł, więc każdy milion zaoszczędzony w innym miejscu ma znaczenie.
Przypomnijmy: stacja Zacisze powstanie pod skrzyżowaniem Rolanda i Figara, Kondratowicza - obok urzędu dzielnicy, a Bródno - na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej. Otwarcie całego odcinka w 2022 roku nie jest zagrożone.
(dg)
.