Decyzja podjęta. Przesuną stację Wawer
9 listopada 2017
Kolejarze podjęli decyzję w sprawie przyszłości jednej ze stacji SKM-ki.
"Dosunięcie peronu do wiaduktu Płowieckiej - Czecha to jedna z opcji branych pod uwagę przy planowanym remoncie stacji" - pisaliśmy w lutym. Dziś wiemy już, że PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się tak właśnie zrobić.
- Peron stacji Warszawa Wawer przesunięty zostanie w stronę wiaduktu drogowego o około 100 m - informuje Łukasz Kwasiborski, rzecznik PKP PLK.
- Było kilka koncepcji lokalizacji peronu w Wawrze i uczestniczyliśmy w konsultowaniu tych rozwiązań, choć ostateczna propozycja ukształtowała się stosunkowo niedawno - dodaje Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Uznajemy przesunięcie o 100 m za w miarę sensowny kompromis pomiędzy zachowaniem powiązania z obecnego dojścia do peronu a powiązaniem z wiaduktem Czecha.
Jak zapowiada Krajnow, nie będzie potrzeby przesuwania istniejącego parkingu P+R. Zamiast wychodzić z przejścia podziemnego na środek peronu, kierowcy będą po prostu wychodzić na jego skraj.
Przystanki? "To oczywiste"
Część czytelników uznała pomysł przesunięcia stacji za kiepski ze względu na brak na wiadukcie miejsca na przystanki. W rzeczywistości miejsca jest mnóstwo, bo jezdnie Czecha mają tam po trzy pasy ruchu. Oczywiście po wyznaczeniu przystanków kierowcy musieliby przyjąć do wiadomości, że czasem staną tam nie tylko z powodu korka, ale też poświęcą pół minuty z powodu autobusu.
- Wskazywaliśmy miastu konieczność wypracowania rozwiązań w zakresie organizacji ruchu na wiadukcie w celu uruchomienia tam przystanków - mówi Krajnow. - Oczywiste jest, że miasto będzie musiało zorganizować przystanki na wiadukcie Czecha.
Przebudowa linii otwockiej jest planowana na lata 2019-2022. Powstanie wówczas m.in. trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych, tunele drogowe w Radości i Falenicy oraz szereg przejść podziemnych dla pieszych.
(dg)