REKLAMA

Wawer

bezpieczeństwo »

 

Czy Zwoleńska będzie bezpieczniejsza?

  13 września 2011

alt='Czy Zwoleńska będzie bezpieczniejsza?'

Śmiertelny wypadek na skrzyżowaniu Zwoleńskiej i Mrówczej zdopingował urzędników do zdecydowanych działań. Na feralnym skrzyżowaniu ma być bezpieczniej, zanim jeszcze powstanie tam tunel pod torami kolejowymi.

REKLAMA

Kiedy pod koniec sierpnia na przecięciu ulic w wypadku zginęła dwójka dzieci, w dzielnicy zawrzało. Mieszkańcy rozpoczęli akcję zbierania podpisów pod petycją do burmistrz Wawra Jolanty Koczorowskiej, aby podjęła konkretne decyzje, które mają doprowadzić do poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu. Zanim jednak pismo trafiło na biurko pani burmistrz, dzielnicowi urzędnicy na spotkaniu z dziennikarzami udowadniali, że skrzyżowaniem zajmowali się od dawna.

Najpierw progi, później tunel

Projekt organizacji ruchu na skrzyżowaniu Mrówczej i Zwoleńskiej był złożony przez dzielnicę w Zarządzie Dróg Miejskich we wrześniu 2010 r.
130 mln zł będzie kosztował tunel pod torami w okolicy Zwoleńskiej.
- mówił wiceburmistrz Adam Godusławski. - Zatwierdzono go 25 sierpnia tego roku. I choć ZDM uważa, że oznakowanie tam jest prawidłowe, chcemy je poprawić, tak aby kierowca musiał zwolnić i zatrzymać się przed skrzyżowaniem, bez względu na znaki - dodaje.

Nowa organizacja ruchu ma zostać wdrożona do końca września. Jeszcze przed tym terminem oznakowano wloty na Zwoleńską z Mrówczej podświetlonymi znakami stop, a przed skrzyżowaniem mają zostać ułożone poprzeczne pasy zwalniające. I chociaż mieszkańcy woleliby progi wyspowe, na to rozwiązanie nie zgodził się Zarząd Transportu Miejskiego, który konsekwentnie odmawia wpuszczania autobusów na progowane ulice. - To i tak tylko projekty tymczasowe - twierdzi wiceburmistrz Godusławski. - Docelowym i jedynym rozwiązaniem, gwarantującym bezpieczeństwo tak pieszych jak i kierowców, jest budowa tunelu pod torami kolejowymi. Jest on na razie w fazie projektu, przewidywany koszt budowy to około 130 milionów złotych. Więcej szczegółów, w tym dokładne koszty budowy wraz z kosztorysem wywłaszczeń będziemy znać dopiero po skończeniu projektu technicznego - dodaje.

Dojdzie też do przebudowy skrzyżowania Bysławskiej i Mozaikowej - teraz te ulice się nie krzyżują, a dodatkowo Mozaikowa jest na tym odcinku jedynie drogą gruntową. Na 2012 rok planuje się taką przebudowę obu ulic, aby skrzyżowanie miało trzy wloty, z wydzielonymi skrętami.

Zapraszamy na zakupy

Będzie "syndrom Dźwigowej"?

Na konferencji poruszono też kwestię kałuży regularnie pojawiającej się w okolicach dyskontu na Zwoleńskiej. I chociaż nie wiadomo, czy przyczyną jest źle wyprofilowana jezdnia czy niedrożna kanalizacja deszczowa, to właśnie rozlewisko pokazuje inny problem, z którym trzeba się będzie zmierzyć przy projektowaniu i budowie tunelu.

Istnieje bowiem obawa, że tunel na Zwoleńskiej będzie miał "syndrom Dźwigowej", gdzie tunel od kilkunastu miesięcy jest na przemian zamykany i otwierany, a w przerwach osuszany i remontowany. Wiadomo, że poziom wód gruntowych w Wawrze jest bardzo wysoki, więc jest wielce prawdopodobne, że podobna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku Zwoleńskiej. To jednak póki co problem, który muszą rozwiązać projektanci.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024