REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
Bemowo

interwencja »

Batalionów Chłopskich: mieszkańcy proszą o poprawę bezpieczeństwa. ZDM czeka

  10 czerwca 2025

alt='Batalionów Chłopskich: mieszkańcy proszą o poprawę bezpieczeństwa. ZDM czeka'
Fot. MC

Mieszkańcy ul. Batalionów Chłopskich nie czują się bezpiecznie. Skarżą się na zbyt szybką jazdę kierowców i słabo widoczne przejścia dla pieszych. Interwencję w ich sprawie podjęła radna Marta Sylwestrzak, ale Zarząd Dróg Miejskich na konkretne działania każe czekać... do otwarcia metra.

REKLAMA

cemat box 2cemat box 0

Mieszkańcy skarżą się na nadmierną prędkość pojazdów, ograniczoną widoczność oraz niewyraźne oznakowanie przejścia dla pieszych. Sprawą zajęła się radna Marta Sylwestrzak, która napisała w tej sprawie interpelację do władz miasta.

- W imieniu mieszkańców zwracam się z prośbą o podjęcie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych na ul. Nowoczłuchowska i metro zmienią wszystko Nowoczłuchowska i metro zmienią wszystko
O tym, z jak poważnymi wyzwaniami komunikacyjnymi muszą się na co dzień mierzyć mieszkańcy Chrzanowa, nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać. Ma być lepiej - jednak jeszcze nie teraz.
Batalionów Chłopskich. Zgłoszenia mieszkańców jednoznacznie wskazują, że przejście jest słabo widoczne dla kierowców, co stwarza realne zagrożenie dla pieszych - podkreśla Marta Sylwestrzak.

Najczęstsze problemy zgłaszane przez mieszkańców to brak odpowiedniego oznakowania i doświetlenia pasów, nadmierna prędkość samochodów oraz ograniczona widoczność, np. przez zarośla na skrzyżowaniu z ul. Rayskiego. Dochodzi też do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych - wielu z nich przechodzi przez jezdnię w niedozwolonych miejscach, wychodząc zza zaparkowanych pojazdów.

Radna zaproponowała konkretne działania, które mogłyby poprawić bezpieczeństwo w tym rejonie. Wśród propozycji znalazły się m.in. aktywne oznakowanie (żółte migające światła), wyniesione przejście, budowa azylu dla pieszych na środku jezdni, pomiar prędkości oraz montaż tablic ostrzegawczych.

Co z projektem budżetu obywatelskiego?

Sylwestrzak zapytała też o los projektu z budżetu obywatelskiego z 2023 pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa i komfortu pieszych na ul. Batalionów Chłopskich". Projekt zakładał poszerzenie chodnika do ponad 2,5 metra oraz oddzielenie go od jezdni metrowym pasem zieleni na odcinku przy budynkach nr 78 i 82. W miejscu pasów zieleni i szerszego chodnika miały zniknąć miejsca postojowe.

Urzędnicy odpowiedzieli, że ze względu na inwestycję dewelopera i kolizję planów, projekt zostanie zrealizowany częściowo przez dewelopera w pierwszej połowie 2025 roku, a resztą zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Szczegóły zmian w projekcie nie zostały jednak podane.

- Sytuacja w tym miejscu jest mocno złożona, ale pracujemy nad jej rozwiązaniem - mówi Maciej Dziubiński, rzecznik prasowy ZDM. - Przede wszystkim trzeba pamiętać, że trwa budowa metra, z którą należy skoordynować wszelkie prace. Oprócz metra, inwestycje planuje też ZDM i deweloper. Wszystkie te projekty mają na siebie bezpośredni wpływ. Dlatego próbujemy wypracować rozwiązanie, które je ze sobą pogodzi. Rozmawiamy z metrem i deweloperem - podsumowuje.

Kup bilet

ZDM: musimy poczekać na uruchomienie metra

Do propozycji poprawy bezpieczeństwa przedstawionych przez radną ZDM podchodzi z dystansem. - Aby móc zastosować konkretne rozwiązania bezpieczeństwa ruchu drogowego, należy w pierwszej kolejności przeprowadzić pomiary ruchu. W tym momencie, ze względu na budowę metra, byłyby one niemiarodajne w stosunku do warunków ruchu, jakie będą obowiązywać po jego otwarciu. Skłaniamy się więc do tego, aby pomiary wykonać po uruchomieniu metra - wyjaśnia Maciej Dziubiński.

REKLAMA

bielany wianki 2bielany wianki 0

Policja ma się przyjrzeć sytuacji

ZDM zapewnia, że poprosił policję o zwiększenie nadzoru nad kierowcami na Batalionów Chłopskich. - Zwróciliśmy się do policji o wzmożoną kontrolę kierowców niestosujących się do przepisów, szczególnie w zakresie ograniczenia prędkości - mówi Dziubiński. - Poprosiliśmy też policję, aby zwróciła uwagę na pieszych, którzy pokonują jezdnię w niedozwolonych miejscach - dodaje.

(db)

.

REKLAMA

bemowo wakacje 2bemowo wakacje 0

Komentarze (25)

# jkk

10.06.2025 14:37

Przypomnę, że teren po północnej stronie Batalionów - od Lazurowej do przepompowni ścieków vis a vis osiedla Robyga - objęty jest planem miejscowym Chrzanów 2. Od nr 78 do przepompowni (granica miasta) plan przewiduje budownictwo jednorodzinne, właściciele działek mają obowiązek zapewnienia pełnych potrzeb postojowych na swoich działkach. Dostęp do tych działek przewidziano jedynie od Batalionów. Nie muszę dodawać, że taki zapis zabrania postoju samochodom właścicieli działek w liniach rozgraniczających przylegającej ulicy (Batalionów Chłopskich).
Południowa strona Batalionów zabudowywana była na podstawie wydanych warunków zabudowy, które również nie przewidywały możliwości parkowania w pasie Batalionów, lecz zapewniały miejsca postojowe na terenach inwestorów, najczęściej 1,5 miejsca na mieszkanie, niekiedy uwzględniały też np 20% miejsc ogólnodostępnych.

# jkk

10.06.2025 14:51

Teren pod Batalionów od Lazurowej do Coopera wykupiło miasto, samą ulicę wybudował na tym odcinku francuski deweloper. W 12 metrowych liniach rozgraniczających ulicy zmieściły się 2 wąskie chodniki oraz ścieżka rowerowa. W takim standardzie zbudowano później dalszy ciąg ulicy. Niestety, przed poprzednimi wyborami samorządowymi ktoś wpadł na beznadziejnie głupi pomysł aby skasować ścieżkę rowerową i w jej miejsce ustanowić parking. W tym samym czasie skasowano też przewidzianą w planie miejscowym ścieżkę rowerową na 600 metrowym odcinku Coopera, jeśli do tego dodać, że budowany w trybie ZRID 300 metrowy odcinek Coopera Batalionów - przychodnia też ignorował ustalenia planu miejscowego ustanawiając na chodniku parking (w planie - pas zieleni), to mamy kilka klasycznych przykładów ignorowania prawa przez urzędników.

# jkk

10.06.2025 15:09

I teraz możemy właściwie zdefiniować problem poruszony przez radną. Problem powstał za sprawą urzędników i teraz urzędnicy "grają na zwłoki" aby problem nie został szybko rozstrzygnięty. Rzecz polega na tym, że na Batalionów nie powinno być żadnego miejsca postojowego, co najwyżej można sobie wyobrazić pojedyncze miejsca gdzie można się zatrzymać na chwilę. A jak jest?
Samochody parkują na dowolnych miejscach na chodniku, również przy wjazdach na posesje. Często parkują pojazdy powyżej 2,5 tony, jakiś biznesmen uliczny postawił już kilka miesięcy temu swoje samochody na niemieckich tablicach, zresztą nie tylko na Batalionów, najczęściej jest tak że od lat są wsrod parkujacych te same pojazdy.
W tej sytuacji poszkodowani są głównie piesi, którzy nie mogą się na pozostawionych strzępach chodnika zmieścić. Parkujące samochody zasłaniają wszystko zarówno pieszym jak i np. pojazdom wyjeżdżającym z posesji czy wjeżdżających na nie, kilkakrotnie doszło juz do kolizji pojazdów np. dzieckiem na rowerku czy wrotkach.
Osobny problem to rowerzyści na chodniku, często to rodzinne wycieczki ale nie tylko. Nieoświetleni kurierzy pędzący chodnikiem to częsty obrazek.

REKLAMA

bck lubie wracac 2bck lubie wracac 0

# jkk

10.06.2025 15:24

Jakie rozwiązanie problemu? Proste, z cyklu dzis decyzja jutro realizacja. Kasujemy możliwość parkowania pojazdom na chodniku wzdłuż Batalionów przez zdjęcie oznakowania parkingów, zastąpienie tabliczek pod zakazem parkowania z napisem "nie dotyczy wyznaczonych miejsc" przez tabliczki "dotyczy także chodnika". Parkujące na Batalionów pojazdy powinny znaleźć się tam, gdzie przewidziano dla nich miejsca. Niestety, czasem musi to ich właścicieli kosztować, ale mając samochód należy się liczyć z kosztami jego utrzymania.
Co do spieszących się motocyklistów oraz kierowców pędzących bez mrugnięcia okiem przez skrzyżowanie Batalionów z Rayskiego, to wystarczy czasem pokaźnych rozmiarów mandat poparty wskazaniem radaru. Piesi i tak będą, jak wszędzie, przekraczać ulicę - jednak parkujące samochody nie będą im ograniczać widoczności.

# Odp jkk

10.06.2025 21:25

W nawiązaniu do komentarza o wycieczkach rowerowych rodzin po chodniku. Uzmysławiam, że zgodnie z art. 2 Kodeksu Drogowego, dziecko do lat dziesięciu kierujące rowerem jest pieszym. Z tego wynika, że nie może poruszać się po jezdni (podobnie jak po ścieżce rowerowej), ale tylko po chodniku. Osoba dorosła, która dzieckiem się opiekuje, może iść obok niego po chodniku, lub jechać na rowerze - także po chodniku. Art. 33 pkt 5. dopuszcza jazdę na rowerze po chodniku osoby dorosłej, właśnie w przypadku, kiedy opiekuje się dzieckiem do lat 10.

# jkk

10.06.2025 21:47

Oczywiście, dziecko do lat 10 na rowerze traktowane jest jako pieszy. Musi znajdować się pod opieką osoby dorosłej. Problem w tym przypadku polega na tym, że wszystko odbywa się na 1,5 metrowej szerokości chodniku. Dzieci na Batalionów jest mnóstwo, dlatego jest ciasno. Dodajmy do tego poruszające się na wrotkach, hulajnogach i innych wynalazkach dzieci w drodze do i ze szkoły, bo takowej w okolicy miasto jeszcze przez około 20 lat nie zbudowało, totalne korki samochodowe w godzinach szczytu i będziemy mieć obraz ruchu na Batalionów. Dodać jeszcze trzeba autobus do Przychodni (brawo), ciężarówki obsługujące budowy osiedli oraz stacji metra i wentylatorni, fatalnie wyprofilowany skręt w prawo z Lazurowej w Batalionów zmuszający kierowców do szukania szybkich rowerzystów za pomocą oczu umieszczonych z tyłu głowy i mieć będziemy pełny niemal obraz tego z czym mamy do czynienia na codzień.

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

# jkk

11.06.2025 09:39

Godzi się nadto uświadomić ZDM, że pomiary dokonane po otwarciu metra na Chrzanowie będą nieadekwatne do tych, jakie powstaną po wybudowaniu kolejno oddawanych do użytku osiedli. Będzie zatem pretekst do przesunięcia w czasie obietnicy zrobienia porządków na chrzanowskich ulicach...

# Panjan

11.06.2025 14:15

ZDM czeka....
Do pierwszego śmiertelnego potrącenia.

# Bem

12.06.2025 10:01

Wiedziały gały co brały, niższa cena więc sie ludziska rzucili a teraz narzekaja na natęzenie ruchu.

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

# jkk

12.06.2025 11:02

#Bem napisał(a) 12.06.2025 10:01
Wiedziały gały co brały, niższa cena więc sie ludziska rzucili a teraz narzekaja na natęzenie ruchu.
Nigdzie w artykule nie ma skarg na natężenie ruchu, na potrzebę pomiaru jego intensywności powołuje się jedynie ZDM - to ich sposób na usprawiedliwienie swojej bezczynności. Skargi mieszkańców dotyczą głównie organizacji ruchu na Batalionów, a ta da się szybko i tanio zmienić.

# bem

13.06.2025 12:55

japa kucu

# bem

13.06.2025 13:00

Jak byś wiedział że na tym osiedlu które się coraz bardziej powieksza.
Juz wcześniej był problem z wyjazdem / przyjazdem w godzinach szczytu.
Problem to dopiero sie zacznie jak otworza szkołe i jeszcze powstanie wiecej bloków, o problemach kanalizacyjnych (zbyt małych średnicach rur) nie wspomne tak to wszystko ruszy.
Więc szczeniaczku nie mundruj się

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

# jkk

13.06.2025 16:33

#bem napisał(a) 13.06.2025 13:00
Jak byś wiedział że na tym osiedlu które się coraz bardziej powieksza.
Juz wcześniej był problem z wyjazdem / przyjazdem w godzinach szczytu.
Problem to dopiero sie zacznie jak otworza szkołe i jeszcze powstanie wiecej bloków, o problemach kanalizacyjnych (zbyt małych średnicach rur) nie wspomne tak to wszystko ruszy.
Więc szczeniaczku nie mundruj się
Człowieku, pisz tak abyś sam wiedział o co ci chodzi.

# Bem

13.06.2025 19:47

#jkk
Nie badz taki sentymentalny bo się skupciasz.
Inteligent w trampkach się znalazł.
Dwu godzinny cieply wyborca się znalazł.

# Trzeżwiak

13.06.2025 20:48

Bemku, nie pisz po pijanemu bo bełkoczesz i robisz błędy.

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

# jkk

13.06.2025 20:53

No to do rzeczy inteligencie #Bem lub #bem. Co chciałeś powiedzieć w zdaniu " jak byś wiedział że na tym osiedlu które się coraz bardziej powiększa"? O które osiedle chodzi? Kolejne zdanie "już wcześniej był problem z wyjazdem/przyjazdem w godzinach szczytu". Gdzie w Warszawie, i nie tylko tutaj, takie problemy nie istnieją? Jaki to ma związek z szybką jazdą kierowców (w korkach) czy z bezpieczeństwem pieszych? A co do tego mają zbyt małe rury kanalizacyjne? Nie wspomnę o gramatyce (dwu godzinny), inne drobiazgi pominę.

# Bemowowo

13.06.2025 23:09

Mieszkancy Batalionow i nie tylko chca odzyskac sciezke rowerowa na Batalionow Chlopskich. Mieszkancy Batalionow oraz Lazurowej chcieliby rowniez odzyskac spokoj bo narazie odpaliły nocne rajdy po 22 ulica Lazurowa i ten halas jest koszmarem.

# Bem

14.06.2025 08:18

#jkk
Poliglota się znalazł.
Dalej drąży temat, co za koleś.
Pewnie kupiles tam mieszkanie i teraz poprzez komentarze próbujesz odkupić swoje żale.
Do parti się zapisz Rafalalo to ci przejdą zlości życowe.
Kij ci w oko.

# jkk

14.06.2025 14:47

#Bem napisał(a) 14.06.2025 08:18
#jkk
Poliglota się znalazł.
Dalej drąży temat, co za koleś.
Pewnie kupiles tam mieszkanie i teraz poprzez komentarze próbujesz odkupić swoje żale.
Do parti się zapisz Rafalalo to ci przejdą zlości życowe.
Kij ci w oko.
I do tego ta kultura....

# jkk

14.06.2025 15:10

#Bemowowo napisał(a) 13.06.2025 23:09
Mieszkancy Batalionow i nie tylko chca odzyskac sciezke rowerowa na Batalionow Chlopskich. Mieszkancy Batalionow oraz Lazurowej chcieliby rowniez odzyskac spokoj bo narazie odpaliły nocne rajdy po 22 ulica Lazurowa i ten halas jest koszmarem.
Podejrzewam, że nie da się zaspokoić wszystkich życzeń. Piesi chcą szerokich chodników, rowerzyści swojej ścieżki, kierowcy darmowych miejsc postojowych - tego wszystkiego nie da się zrealizować w 12 metrowych liniach rozgraniczających ulicy. Nawet, gdyby znalazły się na to pieniądze, fizycznie brak miejsca na poszerzenie ulicy na całej niemal jej długości od Lazurowej do Św. Mikołaja. Ten problem występował już na pierwszym etapie budowy Batalionów - w jednym z przewężen musiał być obecny komornik sądowy.
Przy okazji, Batalionów to niegdyś jedna z najważniejszych ulic Warszawy, przynajmniej na mapie. Początek miała w okolicy dzisiejszego skrzyżowania Człuchowskiej z Raginisa, łukiem szła do Lazurowej, dalej tak jak obecnie do serwisowki i na zachód ze skrętem w stronę Szeligowskiej, dalej na południe aż do Polczynskiej. Na odcinku od Św. Mikołaja do Polczynskiej stanowiła linię graniczna miasta. Oczywiście wszystko niemal było polną drogą, zabudowaną 3 domami w latach 50, i 4 następnymi w latach 70. Z tych pierwszych został jeden dom, rozbudowany bodaj w latach 90 do rozmiarów pałacu. Ulica to najpierw wysypisko popiołu, później płyty betonowe a w końcu obecna postać.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni