REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Człuchowską na Chrzanów. Budować czy nie?

  27 października 2017

alt='Człuchowską na Chrzanów. Budować czy nie?'

Według starych planów miała być główną ulicą zachodniej Warszawy. Teraz pomysł jest zupełnie inny, ale do jego realizacji nadal bardzo daleko.

REKLAMA

Jeszcze w ubiegłej dekadzie Człuchowska była planowana na główną oś Jelonek, pełniącą podobną funkcję do ursynowskiej al. KEN. Na południu plany zostały zrealizowane - choć z dużym poślizgiem - dzięki budowie metra i przebiciu połączenia w kierunku stacji Wilanowska. Na zachodzie zostały one zmienione. Linię metra, mającą biec prosto pod Świętokrzyską i Człuchowską, wywinięto w kierunku Górczewskiej tak, że docelowo stworzy ona wielki łuk, omijający Jelonki.

Budować czy nie?

Człuchowska już nigdy nie będzie główną ulicą dzielnicy, ale jej przedłużenie w kierunku Szeligowskiej wciąż jest w planach. W rejonie ich skrzyżowania powstanie m.in. stacja metra Chrzanów. Czy przedłużenie Człuchowskiej wciąż jest potrzebne?

- To bardzo ważna sprawa - uważa radny Jarosław Oborski. - Po pierwsze, przedłużona Człuchowska poprawi dojazd do osiedli na Chrzanowie, zarówno od strony centrum Warszawy, jak i od trasy S8. Po drugie, powstanie dobrej klasy droga dojazdowa do planowanego przy Szeligowskiej kompleksu szkoły i przedszkola.

Ale jest też druga strona medalu. Nowy odcinek Człuchowskiej i Szeligowska stworzyłyby korytarz, prowadzący prosto do centrum Jelonek. W zamyśle projektantów metra samochody na podwarszawskich tablicach powinny wjeżdżać do miasta Połczyńską i Górczewską, i tam już zostawać - na parkingach P+R. Kierowcy dojeżdżający Szeligowską prawdopodobnie szukaliby miejsc w rejonie stacji Chrzanów. Gdyby ich nie znaleźli, mogliby wjeżdżać nową Człuchowską pomiędzy istniejącą zabudowę i zostawiać auta pod blokami.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Pieniędzy nie wystarczy

W czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na przedłużenie Człuchowskiej 12 mln zł, które powinny zostać wydane w latach 2018-2021. Ceny w przetargach drogowych poszybowały w górę i już teraz można zgadywać, że suma ta będzie niewystarczająca. Opinię to potwierdza nieoficjalnie źródło zbliżone do warszawskiego ratusza.

- 12 mln wystarczy na przygotowanie projektu i wykup ziemi - mówi nasz informator. - Jeśli ratusz naprawdę chce, żeby ulica powstała w najbliższych latach, musi znaleźć oszczędności albo poprosić o wsparcie deweloperów. Za taką kwotę nie da się zbudować drogi tej rangi.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (42)

# Budować, nie marudzić!

27.10.2017 08:22

Budować, nie marudzić!

# Pioo

27.10.2017 09:03

Nie ma drugiej stronu medalu, przynajmniej takiej, jaka została opisana w artykule. Po co kierowcy, mający zamiar przesiąść się do metra, mieliby wjeżdżać na Chrzanów i Jelonki, i szukać miejsca parkingowego między blokami, jeżeli będą mieli P+R na stacji Lazurowa i Połczyńska. Zdumiewająca teza, bardzo dziwna.

# ostryOLO

27.10.2017 13:25

stanowcze nie dla EOP, EOL, TKA, WWL i innych cepów na Jelonkach

REKLAMA

# bryczekas

27.10.2017 13:36

nie chcemy przedłużania człuchowskiej na chrzanów, buraki i słoje są na swoim miejscu i niech tam zostaną

# (dg)

27.10.2017 14:27

#Pioo napisał(a) 27.10.2017 09:03
Po co kierowcy, mający zamiar przesiąść się do metra, mieliby wjeżdżać na Chrzanów i Jelonki, i szukać miejsca parkingowego między blokami, jeżeli będą mieli P+R na stacji Lazurowa i Połczyńska. Zdumiewająca teza, bardzo dziwna.
Po pierwsze, celem podróży nie jest stacja metra, tylko np. miejsce pracy (najczęściej w Śródmieściu, na Woli czy na Służewcu).
Po drugie, po co ktoś z Szelig, Wieruchowa albo Macierzysza miałby jechać na P+R Połczyńska albo P+R Lazurowa, gdyby miał spod domu prostą drogą do stacji Chrzanów?

# pioo

27.10.2017 15:09

Ale w artykule, w części do której się krytycznie odniosłem, jest mowa o podróży do stacji metra, a nie do Śródmieścia. Nota bene jeżeli celem będzie stacja metra Chrzanów, to taki kierowca nie będzie miał gdzie zaparkować i raczej nie będzie tego robił gdzieś na Jelonkach kilometr od stacji metra. Zwróciłem uwagę, że ta część artykułu jest pozbawiona sensu.

REKLAMA

# Królewski

27.10.2017 16:09

Budować ale jako wąską uliczkę osiedlową. My, mieszkańcy Chrzanowa nie chcemy tu najazdu samochodów z całego powiatu zachodnio-warszawskiego zostawianych na cały dzień na chodnikach przy stacji metro.

# jkk

27.10.2017 16:41

Budować koniecznie. Za kilka lat na Chrzanowie mieszkać będzie co najmniej 20 tysięcy osób. Aktualnie od Lazurowej istnieje dojazd ulicami Batalionów Chłopskich oraz Szeligowska. Łącznik Górczewskiej z Batalionów w postaci Coopera niebawem ma szansę stać się ulicą jednokierunkowa w tym jedynie celu aby umożliwić dojazd do nowej przychodni lekarskiej dla sporej części bemowian. Coopera zatka się totalnie, konieczne jest natychmiast wybudowanie ulicy 14 Kl ( przedłużenie Szobera do Coopera) aby umożliwić kursowanie komunikacji miejskiej do przychodni - to zadanie jest o wiele pilniejsze niż budowa przedłużenia Człuchowskiej. Nie wspomnę o konieczności rozwiązania sprawy parkowania pojazdów z ulic Coopera, Batalionów Chłopskich czy Rayskiego, przeniesienia ich na puste w dużym stopniu parkingi osiedlowe. Jest też potrzeba uregulowania temperamentow niektórych kierowców jeżdżących z dużą prędkością po chrzanowskich uliczkach nie bacząc na to, że np. wymuszają pierwszeństwo na skrzyżowaniach.

# darq

27.10.2017 17:01

A kiedy mają powstać P+R? Bo zdaje się ,że w pierwszym etapie są pieniądze na samo metro, a parkingi to kilka lat później.
Inna sprawa, że strumień aut wjeżdżających do Warszawy znacznie przewyższa pojemność takich parkingów. A jeszcze inna, że przebieg II linii metra wraz z niewygodnymi przesiadkami (choćby na M1) powoduje, że zostawić tu samochód będą chcieli tylko kierowcy pracujący bezpośrednio przy M2. Bo czy kiedyś parkowali na Jelonkach, aby się przesiąść na 506? Nie? A przecież czas przejazdu metrem będzie porównywalny...
No i zabrakło jednej istotnej kwestii: czy Człuchowską ma jeździć tramwaj, czy nie. Miasto powinno takie rzeczy ustalić w pierwszej kolejności, a nie zastanawiać się dopiero, gdy po puszczeniu metra pod Górczewską okaże się (o dziwo!), że mało kto jeździ tam tramwajami.

REKLAMA

# zjelonek

27.10.2017 20:41

#pioo napisał(a) 27.10.2017 15:09
ta część artykułu jest pozbawiona sensu.
Nie tylko ta, także:
"przedłużona Człuchowska poprawi dojazd do osiedli na Chrzanowie, zarówno od strony centrum Warszawy, jak i od trasy S8" - czyżby był planowany nowy węzeł przy wiadukcie Szeligowskiej ?
Przedziwna jest polityka naszego miasta - najpierw pozwala się budować deweloperom gdzie chcą i jak chcą , a później problem skąd wziąć pieniądze na wykup gruntów i budowę dojazdu do tego na czym deweloperzy zarobili.

# Kubahghh

28.10.2017 08:14

Pewnie ze budowac. Ta droga jest konieczna i musi powstac. Za kilka lat Chrzanow bedzie najludniejsza czescia Bemowa. Musza powstac dodatkowe drogi. I wszyscy to wiedza. Ta droga powstanie.

# Kubahghh

28.10.2017 08:17

Skad tyle jadu i nienawisci ? Jakie sloiki ? Z moich obserwacji wynika ze na Chrzanowie kupuja mieszkania fajni i wartosciowi ludzie.

REKLAMA

# Królewski

28.10.2017 10:26

#Kubahghh
Pewnie, że budować, tylko budować z głową. To znaczy budować małą lokalną uliczkę z ograniczoną przepustowością a nie dwupasmowy zlew dla samochodów z całego powiatu które będą porzucane na cały dzień przez kierowców korzystających z metra. Jeżeli nie będzie odpowiedniego parkingu (a taki nie jest planowany) to stacja Chrzanów musi mieć charakter lokalny a nie zbiorczy. Inaczej, my mieszkańcy będziemy cierpieć wszelkie niedogodności dzikiego parkowania. Na to zgody nie ma.

# jkk

28.10.2017 11:04

Wątpiący w potrzebę zbudowania przedłużenia Człuchowskiej w stronę skrzyżowania Szeligowskiej z Rayskiego powinni zadać sobie pytanie: jakimi ulicami mają dostać się na ponad 200 hektarowy obszar przyszłych i już obecnych osiedli Chrzanowa jego mieszkańcy. Aktualnie to dwie wąziutkie ulice odchodzące od Lazurowej: Szeligowska i Batalionów Chłopskich. Do tego można jeszcze sobie dodać Coopera- która powinna zmienić swoją nazwę na Parkingowa, można jeszcze próbować awaryjnie dojechać do Szeligowskiej od strony drogi serwisowej przy S8. I to by było na tyle. Konieczne jest zbudowanie, i to natychmiast, przedłużenia ulicy Szobera do Coopera - z uwagi na dojazd do oddawanej aktualnie przychodni, jak i jeszcze przed wybudowaniem zespołu szkolno- przedszkolnego przy Szeligowskiej, wybudowanie przedłużenia Człuchowskiej. W miarę wybudowywania nowych osiedli przy Batalionów, konieczne stanie się przedłużenie tej ulicy do drogi serwisowej przy S8. Gdyby tak jeszcze Gmina Babice zechciała zbudować ulicę Gościnna...

# Wonburaki

28.10.2017 19:53

Stanowcze nie dla Człuchowskiej dla słoi na Chrzanów. Odgrodzić to murem wysokim na min. 5 metrów.

REKLAMA

# jkk

28.10.2017 21:20

Wonburaki. A gdzie wtedy będziesz mógł się leczyć?

# Wonburaki

28.10.2017 22:17

Tam gdzie ostatnie 30 lat, czyli tylko prywatnie. Jestem za wysokim murem, bardzo wysokim!!!!!!!!

# Zolf

30.10.2017 09:31

Budować. Człuchowska, Siemiatycka i Szeligowska. Taki powinien być wjazd z tej strony w Lazurową. P+R przy stacji Chrzanów może nie tak wielki jak przy Lazurowej, ale też jest chyba oczywistością. A WZ być może i tak wybierze planowane nowe rozwiązanie w postaci BRT z tej części Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Bez Człuchowskiej Szeligowska się wkrótce zakorkuje .Jestem z Woli od urodzenia, ale rozumiem że słoje z Chrzanowa też przynajmniej w części płacą tutaj podatki.

REKLAMA

# Edi

30.10.2017 09:34

#bryczekas napisał(a) 27.10.2017 13:36
nie chcemy przedłużania człuchowskiej na chrzanów, buraki i słoje są na swoim miejscu i niech tam zostaną
Ty to sobie możesz tyle co nic. Patrząc na twój poziom inteligencji nie potrafiłbyś napisać pisma do odpowiedniej instytucji aby taka droga nie powstała.. Prawda jest jednak taka, że Chrzanow za 10 lat będzie większy od Jelonek. Niestety czy tego chcesz czy nie słoików będzie coraz więcej, a Warszawiacy rodowici to tak jak rodowcici Francuzi w Paryżu. Gdyby nie te słoiki to na tych Jelonkach oprócz bloków z wielkiej płyty niebylo praktycznie nic.. Wracając do tematu bloków na Jelonkach, które w 90% są blokami z wielkiej płyty to przy pierwszym lepszym trzęsieniu ziemi jelonek przestna istnieć. Za to słoiki na Chrzanowie będą sobie nadal życ w tej kapuście..

# Edi

30.10.2017 09:42

#Wonburaki napisał(a) 28.10.2017 19:53
Stanowcze nie dla Człuchowskiej dla słoi na Chrzanów. Odgrodzić to murem wysokim na min. 5 metrów.
Buraki i patole to raczej ludzi tacy jak ty ;) .. Warszawa nie jest twoim prywatnym miastem. I czy ci się sto podoba czy nie to obecnie jest już więcej przyjezdnych niż rodowitych warszawiaków. I chyba musisz iść do psychiatry bo z roku na rok ta tendencja raczej będzie znacznie wzrastać.. jak ty biedny buraku wytrzymasz psychicznie.. Na prawdę polecam konsultacje psychiatry bo na psychologa już za późno..
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024