REKLAMA

Puls Warszawy

różne »

 

Co będzie z Veturilo? Brakuje pieniędzy

  23 listopada 2020

alt='Co będzie z Veturilo? Brakuje pieniędzy'
źródło: Wikimedia Commons / Tomasz Kuran (meteor2017)

Niemiecki Nextbike to jedyna firma, mająca szanse na prowadzenie systemu publicznych rowerów od marca. Jej oferta przekracza jednak budżet.

REKLAMA

Choć koniec umowy z dotychczasowych operatorem - firmą Nextbike - zbliża się wielkimi krokami, wciąż nie wiemy, kto przejmie obsługę publicznych rowerów od marca 2021 roku. O kontrakt starała się katalońska firma Moventia, ale jej oferta okazała się za droga i została odrzucona przez Zarząd Dróg Miejskich. Co teraz? Drogowcy chcą znaleźć operatora, który "tymczasowo" poprowadzi Veturilo w 2021 roku. W grze jest tylko polski oddział Nextbike, będący w restrukturyzacji po odrzuceniu wniosku o upadłość.

Nextbike zostaje w Warszawie?

- Otworzyliśmy ofertę na "pomostowe" Veturilo na przyszły rok - informuje ZDM. - Jedyną złożył Nextbike, który w wariancie podstawowym chce prowadzić tę usługę za 14,3 mln zł brutto.

Dotychczasowy operator Veturilo chce o ok. 800 tys. zł więcej, niż szacowali drogowcy. Co teraz? Są dwie możliwości. Rada miasta może dołożyć brakującą kwotę i Nextbike pozostanie odpowiedzialny za warszawskie rowery co najmniej do listopada przyszłego roku. Druga opcja to zamknięcie Veturilo, przynajmniej w roku 2021. Jak napisała rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka, samorząd będzie dążyć do zapewnienia ciągłości funkcjonowania systemu. Najprawdopodobniej wiosną drogowcy ponownie rozpoczną poszukiwania operatora, który zajmie się obsługą Veturilo do 2028 roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# SOS

23.11.2020 16:31

Zanosi się na to, że mieszkańcy Warszawy zostaną pozbawieni jedynego dostępu do roweru i będziemy tylko z rozżaleniem spoglądać jak inne miasta i wsie cieszą się tym przywilejem. Ale ale, to nie tylko przywilej. To obowiązek każdego przyzwoitego obywatela, któremu nie jest obcy stan środowiska naturalnego. Darmowy rower dla każdego!

# Marian

23.11.2020 17:17

Upada to rowerowe dziadostwo. Socjalizm nigdzie na świecie się nie sprawdził. A to kolejny przykład.

# Kto bogatemu zabroni

23.11.2020 17:29

14,3 mln za rozwiezienie rowerków, serwis i posprzątanie na zimę.

REKLAMA

# olo ratuj

23.11.2020 19:47

Dlaczego miasto broni jak niepodległości monopolu Veturilo? Dlaczego nie można wpuścić wielu firm na zasadach konkurencji?

# Bogusław1

24.11.2020 12:42

Ja w ogóle nie rozumiem dlaczego miasto ma dopłacać do rowerów publicznych. Przedsięwzięcie powinno być samowystarczalne. A jak będzie za drogie i nie będzie chętnych to trudno; niech się likwiduje.

# SOS

24.11.2020 20:16

#Bogusław1 napisał(a) 24.11.2020 12:42
Ja w ogóle nie rozumiem dlaczego miasto ma dopłacać do rowerów publicznych. Przedsięwzięcie powinno być samowystarczalne. A jak będzie za drogie i nie będzie chętnych to trudno; niech się likwiduje.

Cytując klasyka: "Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach".

REKLAMA

# Max

12.02.2021 19:06

Blokują konta i nie zwracają wpłaconej kasy. Istne złodziejstwo.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe