REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Buspas na Trasie Toruńskiej? "Spowoduje konflikty"

  20 sierpnia 2018

alt='Buspas na Trasie Toruńskiej? "Spowoduje konflikty"'
źródło: wikipedia/Cybularny

Od zapowiedzi do wyznaczenia nowego pasa dla autobusów na Pradze minęło kilka dni. O przywilej dla komunikacji miejskiej upominają się też mieszkańcy Białołęki.

REKLAMA

W porannych dojazdach do pracy na lewym brzegu Wisły wielu mieszkańców Białołęki i Bródna korzysta z autobusów kursujących trasą S8. Na jej odcinku między Wysockiego a Modlińską spotyka się aż dwanaście linii: E-9, 104, 112, 114, 118, 132, 134, 145, 156, 214, 240 i 414. Jak usprawnić ich kursowanie w porannym szczycie?

- W związku z licznymi uwagami mieszkańców zwracam się z prośbą o udzielenie informacji na temat możliwości wyznaczenia buspasa na Trasie Toruńskiej na odcinku od Głębockiej do Modlińskiej - pisze białołęcki radny Filip Pelc do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na takim buspasie skorzystaliby najbardziej pasażerowie linii E-9, 132 i 134 - tylko te autobusy korzystają z całego odcinka trasy od Głębockiej do Modlińskiej.

"Będą korki"

Propozycja Pelca nie jest nowa. W ubiegłym roku o możliwość wyznaczenia buspasa na Trasie Toruńskiej pytała Aleksandra Gajewska, radna Warszawy. Wiceprezydent Renata Kaznowska odpisała, że "nie przewiduje się dokonania analiz związanych z organizacją takiego pasa autobusowego, jak również nie są prowadzone w tej sprawie rozmowy z GDDKiA. Sama Generalna Dyrekcja też jest sceptyczna.

- Wprowadzenie buspasa na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na odcinku od Głębockiej do Modlińskiej może spowodować spotęgowanie powstających w godzinach szczytu na drodze głównej i dojazdach zatorów oraz liczne kontrowersje i konflikty społeczne - uważa Leszek Sekulski, wicedyrektor Oddziału d/s Zarządzania Drogami i Mostami. - Analiza zasadności wprowadzenia buspasa powinna uwzględniać szereg pomiarów, w tym napełnienia autobusów, straty czasu i podaż komunikacji miejskiej oraz rzeczywiste potrzeby jej rozwoju na danym odcinku.

Według GDDKiA kluczem do poprawy sytuacji pasażerów na S8 jest budowa trasy Olszynki Grochowskiej i mostu Krasińskiego oraz przedłużenie trasy mostu Skłodowskiej-Curie w głąb Białołęki.

Wstąp do księgarni

Przymiarki do buspasów

Na pytania o nowe pasy dla autobusów warszawski ratusz zazwyczaj odpowiada, że konieczne są długotrwałe analizy ruchu i prace przygotowawcze. Przymiarki do wyznaczenia buspasa na fragmencie al. Prymasa Tysiąclecia trwają co najmniej od 2015 roku. Tymczasem od zapowiedzi do otwarcia wyznaczonego pasa na Kijowskiej na Pradze minął... tydzień. Jeszcze w tym roku ma powstać kolejny na Raszyńskiej na Ochocie.

- W następnych latach analizowana będzie również możliwość wprowadzenia nowych pasów autobusowych: w 2019 roku na Bitwy Warszawskiej 1920 r. (odc. Grójecka - rondo Zesłańców Syberyjskich), w 2020 - w al. Prymasa Tysiąclecia (odc. Wolska - rondo Zesłańców Syberyjskich) a po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na Puławskiej (odc. POW - al. Wilanowska oraz w Dolinie Służewieckiej (odc. Rodowicza "Anody" - al. Wilanowska).

Gdyby wszystkie przeznaczone do analizy buspasy rzeczywiście powstały, skorzystaliby m.in. pasażerowie kursującej z Nowodworów linii 186, często łapiącej opóźnienia w korkach na Prymasa Tysiąclecia. W północnej części miasta, na Białołęce i Bródnie, nie są obecnie planowane żadne pasy dla autobusów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Martinez

21.08.2018 20:54

Skasować bezsensowne autobusy i po problemie. Na istniejących drogach już są korki to jeszcze zabrać jeden pas. Brawo! Skasować komunikację i po problemie

# qvertz

21.08.2018 21:39

Najciekawsze w tym barejowskim scenariuszu wyznaczania buspasów (potrzebne są - zdaniem ratusza buuuahaha! - wieloletnie badania natężenia ruchu!!!!) jest kompletne bezhołowie planistyczne. To znaczy brak planów związanych w ogóle z jakąś koncepcją buspasów jako alternatywy dla braku budowy metra w Wawie. Buspasy np. nie docierają od ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego, mimo że ciągle tworzą się tam korki, a ludzie chcą szybko dostać się np. do pociągu. Kto to wymyślał, nie wiadomo. Wiadomo tylko, że śp. Pan Bareja nakręciłby dużo filmów o kretyńskich rządach/nierządach ratusza Wawy z ostatnich 12 lat.

 KowalczykaPL

23.08.2018 15:45

Od Głębockiej do Modlińskiej to wiele nie da, bo i tak wszystko stoi przez odcinek przy Wisłostradzie OS Potok. Z 7 pasów od Łomianek przez Białołękę zachodnią i Targówek mamy na końcu mostu grota cały jeden.

REKLAMA

# Ccccccc

27.08.2018 21:56

A to wtedy już nie będzie trasa szybkiego ruchu jak powstaną bus pasy. Czy to opłaca się dyrekcji dróg wyłączyć kilka kilometrów z trasy. Chyba przepisy o ruchu drogowym mówią jasno co to jest trasa szybkiego ruchu. A i unia chyba nie odpuści
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe