Budowa metra przyspiesza. Mechaniczne krety w drodze
16 stycznia 2020
W nocy 14/15 stycznia ruszył transport elementów tarcz drążących, przy pomocy których powstaną tunele pod Zaciszem i Bródnem.
Budowa stacji metra Zacisze, Kondratowicza i Bródno rozpoczęła się oficjalnie w jesienią 2018 roku, jednak na początek najbardziej spektakularnych prac musieliśmy poczekać wiele miesięcy. Mowa oczywiście o drążeniu tuneli, podczas którego wykorzystane zostaną olbrzymie, długie na prawie 100 metrów maszyny.
Anna i Maria w drodze
W nocy 14/15 stycznia rozpoczął się transport elementów tarcz Anna i Maria na Bródno, skąd na przełomie marca i kwietnia rozpocznie się drążenie tunelu pod Kondratowicza.
Metro w ogródku. Ten błąd zrozumiemy w 2023
Im dalej sięga II linia metra, tym więcej osób zaczyna zauważać, jak źle został wyznaczony jej przebieg.
Ważące 615 ton maszyny będą przewożone w rejon skrzyżowania z Rembielińską w wielu fragmentach.
- Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego - informuje Metro Warszawskie. - Nocami kolejne elementy tarczy będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji Bródno.
(dg)
.