REKLAMA

Targówek

przestrzeń miejska »

 

Budowa metra na Bródnie. Pawilony tracą klientów przez... słupki?

  25 lutego 2020

alt='Budowa metra na Bródnie. Pawilony tracą klientów przez... słupki?'

Radna z Targówka przekonuje, że w związku z ograniczeniem ruchu na Kondratowicza należy rozważyć likwidację słupków blokujących wjazd na szeroki chodnik pod pawilonami na Bródnie.

REKLAMA

Na początku roku radna Justyna Rucyk ponownie zwróciła się do władz dzielnicy, żeby pomogły umożliwić parkowanie wzdłuż pawilonów handlowych przy Kondratowicza 25-27. Ograniczenia w tym miejscu zostały wprowadzone 1 marca 2019 roku, kiedy rozpoczęły się prace związane z budową stacji metra.

- Mieszkańcy, klienci i najemcy powierzchni handlowych nadal zgłaszają liczne uwagi i skargi co do słuszności wprowadzenia tego zakazu. Brak możliwości podjazdu i postoju powoduje bardzo duże ograniczenia dla najemców w prowadzeniu działalności gospodarczej. Firmy nie mogą dowozić towaru, klienci nie mają możliwości dojazdu. Przyczynia się to do utraty dochodów, co z kolei powoduje, że firmy upadają lub przenoszą swoją działalność w inne miejsce - przekonuje radna Rucyk.

"Tam zawsze był zakaz"Słupki blokujące wykonano zgodnie z projektem czasowej organizacji w celu niedopuszczenia wjeżdżania pojazdów na chodniki. Mogą być usuwane w sytuacji kryzysowej i prowadzenia akcji przez służby ratownicze - kwituje Tadeusz Bartosiński.

Urzędnicy z Biura Polityki Mobilności i Transportu (BPMiT) stołecznego ratusza podkreślają, że czasowa organizacja ruchu na Bródnie wprowadzona na czas budowy metra nie zmieniła sposobu parkowania wzdłuż pawilonów handlowych przy Kondratowicza.

- Chodnik położony między budynkami od nr 25 do 27 a jezdnią ul. Kondratowicza z formalnego punktu widzenia nie pełnił i nie pełni funkcji parkingowej, a ewentualne przypadki wjeżdżania na ten chodnik i parkowania na nim pojazdów odbywały się z naruszeniem prawa - informuje Tadeusz Bartosiński z BPMiT. Jak dalej przekonuje, ustawione na omawianym odcinku Kondratowicza znaki zakazu zatrzymywania się podkreślają jedynie wynikający z przepisów ogólnych zakaz zatrzymywania się i postoju, obowiązujący na każdym chodniku niepołożonym bezpośrednio przy jezdni.

- Słupki blokujące wykonano zgodnie z projektem czasowej organizacji w celu niedopuszczenia wjeżdżania pojazdów na chodniki. Mogą być usuwane w sytuacji kryzysowej i prowadzenia akcji przez służby ratownicze - kwituje.

Wstąp do księgarni

Urzędnicy: teraz to lokalna ulica

Urzędnicy podkreślają, że tymczasowa organizacja ruchu przyniosła mieszkańcom wiele korzyści. - Zdecydowanie zmniejszył się ruch pojazdów w rejonie skrzyżowania Kondratowicza z Chodecką i ulica ta w naturalny sposób zmieniła swój charakter. Automatycznie stała się ulicą o charakterze lokalnym, pełniącą funkcję drogi dojazdowej do zlokalizowanych przy niej obiektów: zabudowy mieszkaniowej, obiektów handlowych i punktów usługowych, Szpitala Bródnowskiego, a także placów budowy drugiej linii metra - informuje Tadeusz Bartosiński. Podkreśla, że z uwagi na dokuczliwy ruch samochodów, jak i stały deficyt miejsc postojowych, podjęto decyzję o wykorzystaniu wszystkich odcinków ul. Kondratowicza, które znalazły się poza placami budowy metra na zorganizowanie dodatkowych miejsc parkingowych. Łącznie przybyło 170 ogólnodostępnych miejsc.

BPMiT odsyła najemców lokali z pawilonów handlowych przy Kondratowicza do właściciela budynku (Spółdzielnia Bródno - przyp. red.), który powinien już na etapie budowy zapewnić dla nich komercyjne miejsca postojowe.

Urzędnika BPMiT należałoby odesłać do... podręcznika historii miasta i przypomnieć, że pawilony na Bródnie powstały prawie 50 lat temu.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Marian

25.02.2020 17:54

To celowe niszczenie polskiego handlu przez pełowców. To samo zrobili w Falenicy. Zlikwidowali parking. Zabili targ w Falenicy. Wszystko żeby niemiecki Lidl obok mógł więcej sprzedawać.

# pol9877

25.02.2020 22:01

Bardzo dobrze, komunikacja miejska pod każdym blokiem a Janusze rozjeżdzali co popadnie i niszczyli wszystko, bo musza wszedzie jezdzic swoimi gratami.

# embercadero

26.02.2020 01:29

Pani radna nieco koloryzuje, jeśli chodzi o dowóz zaopatrzenia to wszystkie te pawilony mają zapewniony dojazd od zaplecza. Dokładnie tak jak to się powinno odbywać.

REKLAMA

# Marek Lech

26.02.2020 07:17

Jestem pieszym i nie życzę sobie, aby idąc chodnikiem przeznaczonym dla pieszych ocierały się o mnie samochody. Gdy słupków nie było przed pawilonami na Kondratowicza musiałem mieć oczy dookoła głowy, a zdarzało się, że kierowca poganiał mnie trąbieniem. Chodniki są dla pieszych i koniec.

# szypki

26.02.2020 08:22

Zrobić wreszcie takie sklepy, żeby Miszcz Prostej mógł kupować bez wychodzenia ze swojego bolidu. I zrobić takie bolidy,żeby Miszcz Prostej mógł załatwić jedynkę i dwójkę bez podnoszenia czterech liter zza kierownicy.

# Dkdkdkkddk

03.03.2020 18:46

Nie budowa meta jest więc powinny być Miejsc do parkowania....

REKLAMA

# koszka

26.11.2020 17:33

Ciekawa sytuacja bo jeśli to jest chodnik to od kiedy znak drogowy odwołuje sie do chodnika?
Po drugie prawo o ruchu drogowyum nie zabrania parkowania na chodniku o ile nie utrudnia on poruszanie sie pieszym.
Takze lamia prawo ustawiajac ten znak i dajac ludziom mandaty!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA