REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0
Targówek

przestrzeń miejska »

 

Budowa metra na Bródnie. Pawilony tracą klientów przez... słupki?

  25 lutego 2020

alt='Budowa metra na Bródnie. Pawilony tracą klientów przez... słupki?'

Radna z Targówka przekonuje, że w związku z ograniczeniem ruchu na Kondratowicza należy rozważyć likwidację słupków blokujących wjazd na szeroki chodnik pod pawilonami na Bródnie.

REKLAMA

biedronka021 2

Na początku roku radna Justyna Rucyk ponownie zwróciła się do władz dzielnicy, żeby pomogły umożliwić parkowanie wzdłuż pawilonów handlowych przy Kondratowicza 25-27. Ograniczenia w tym miejscu zostały wprowadzone 1 marca 2019 roku, kiedy rozpoczęły się prace związane z budową stacji metra.

- Mieszkańcy, klienci i najemcy powierzchni handlowych nadal zgłaszają liczne uwagi i skargi co do słuszności wprowadzenia tego zakazu. Brak możliwości podjazdu i postoju powoduje bardzo duże ograniczenia dla najemców w prowadzeniu działalności gospodarczej. Firmy nie mogą dowozić towaru, klienci nie mają możliwości dojazdu. Przyczynia się to do utraty dochodów, co z kolei powoduje, że firmy upadają lub przenoszą swoją działalność w inne miejsce - przekonuje radna Rucyk.

"Tam zawsze był zakaz"Słupki blokujące wykonano zgodnie z projektem czasowej organizacji w celu niedopuszczenia wjeżdżania pojazdów na chodniki. Mogą być usuwane w sytuacji kryzysowej i prowadzenia akcji przez służby ratownicze - kwituje Tadeusz Bartosiński.

Urzędnicy z Biura Polityki Mobilności i Transportu (BPMiT) stołecznego ratusza podkreślają, że czasowa organizacja ruchu na Bródnie wprowadzona na czas budowy metra nie zmieniła sposobu parkowania wzdłuż pawilonów handlowych przy Kondratowicza.

- Chodnik położony między budynkami od nr 25 do 27 a jezdnią ul. Kondratowicza z formalnego punktu widzenia nie pełnił i nie pełni funkcji parkingowej, a ewentualne przypadki wjeżdżania na ten chodnik i parkowania na nim pojazdów odbywały się z naruszeniem prawa - informuje Tadeusz Bartosiński z BPMiT. Jak dalej przekonuje, ustawione na omawianym odcinku Kondratowicza znaki zakazu zatrzymywania się podkreślają jedynie wynikający z przepisów ogólnych zakaz zatrzymywania się i postoju, obowiązujący na każdym chodniku niepołożonym bezpośrednio przy jezdni.

- Słupki blokujące wykonano zgodnie z projektem czasowej organizacji w celu niedopuszczenia wjeżdżania pojazdów na chodniki. Mogą być usuwane w sytuacji kryzysowej i prowadzenia akcji przez służby ratownicze - kwituje.

Wstąp do księgarni

Urzędnicy: teraz to lokalna ulica

Urzędnicy podkreślają, że tymczasowa organizacja ruchu przyniosła mieszkańcom wiele korzyści. - Zdecydowanie zmniejszył się ruch pojazdów w rejonie skrzyżowania Kondratowicza z Chodecką i ulica ta w naturalny sposób zmieniła swój charakter. Automatycznie stała się ulicą o charakterze lokalnym, pełniącą funkcję drogi dojazdowej do zlokalizowanych przy niej obiektów: zabudowy mieszkaniowej, obiektów handlowych i punktów usługowych, Szpitala Bródnowskiego, a także placów budowy drugiej linii metra - informuje Tadeusz Bartosiński. Podkreśla, że z uwagi na dokuczliwy ruch samochodów, jak i stały deficyt miejsc postojowych, podjęto decyzję o wykorzystaniu wszystkich odcinków ul. Kondratowicza, które znalazły się poza placami budowy metra na zorganizowanie dodatkowych miejsc parkingowych. Łącznie przybyło 170 ogólnodostępnych miejsc.

BPMiT odsyła najemców lokali z pawilonów handlowych przy Kondratowicza do właściciela budynku (Spółdzielnia Bródno - przyp. red.), który powinien już na etapie budowy zapewnić dla nich komercyjne miejsca postojowe.

Urzędnika BPMiT należałoby odesłać do... podręcznika historii miasta i przypomnieć, że pawilony na Bródnie powstały prawie 50 lat temu.

(DB)

 

REKLAMA

biedronka020 2

Komentarze (7)

# Marian

25.02.2020 17:54

To celowe niszczenie polskiego handlu przez pełowców. To samo zrobili w Falenicy. Zlikwidowali parking. Zabili targ w Falenicy. Wszystko żeby niemiecki Lidl obok mógł więcej sprzedawać.

# pol9877

25.02.2020 22:01

Bardzo dobrze, komunikacja miejska pod każdym blokiem a Janusze rozjeżdzali co popadnie i niszczyli wszystko, bo musza wszedzie jezdzic swoimi gratami.

# embercadero

26.02.2020 01:29

Pani radna nieco koloryzuje, jeśli chodzi o dowóz zaopatrzenia to wszystkie te pawilony mają zapewniony dojazd od zaplecza. Dokładnie tak jak to się powinno odbywać.

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

# Marek Lech

26.02.2020 07:17

Jestem pieszym i nie życzę sobie, aby idąc chodnikiem przeznaczonym dla pieszych ocierały się o mnie samochody. Gdy słupków nie było przed pawilonami na Kondratowicza musiałem mieć oczy dookoła głowy, a zdarzało się, że kierowca poganiał mnie trąbieniem. Chodniki są dla pieszych i koniec.

# szypki

26.02.2020 08:22

Zrobić wreszcie takie sklepy, żeby Miszcz Prostej mógł kupować bez wychodzenia ze swojego bolidu. I zrobić takie bolidy,żeby Miszcz Prostej mógł załatwić jedynkę i dwójkę bez podnoszenia czterech liter zza kierownicy.

# Dkdkdkkddk

03.03.2020 18:46

Nie budowa meta jest więc powinny być Miejsc do parkowania....

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

# koszka

26.11.2020 17:33

Ciekawa sytuacja bo jeśli to jest chodnik to od kiedy znak drogowy odwołuje sie do chodnika?
Po drugie prawo o ruchu drogowyum nie zabrania parkowania na chodniku o ile nie utrudnia on poruszanie sie pieszym.
Takze lamia prawo ustawiajac ten znak i dajac ludziom mandaty!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

biedronka019 3
Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

cemat box 1cemat box 2cemat box 0

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni