REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Dlaczego likwidują tunel na Kasprzaka? Tramwajarze odpowiadają

  14 czerwca 2021

alt='Dlaczego likwidują tunel na Kasprzaka? Tramwajarze odpowiadają'
źródło: TW

Za dwa lata kierowcy stracą możliwość bezkolizyjnego przejazdu pod skrzyżowaniem z Redutową. W miejscu tunelu powstanie przystanek tramwajowy.

REKLAMA

Tramwaje Warszawskie otrzymały już niemal wszystkie pozwolenia na budowę linii tramwajowej na Kasprzaka, mającej przyspieszyć dojazd do ronda Daszyńskiego z Odolan i Jelonek. Prace mają zakończyć się w 2023 roku.

Tunel Kasprzaka do likwidacji

Przy okazji budowy linii na Kasprzaka czeka nas mała rewolucja na Reducie Wolskiej. Torowisko przejdzie pod skrzyżowaniem z Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka.

Wielu spośród naszych czytelników uważa, że zastąpienie tunelu drogowego przystankiem tramwajowym wynika wyłącznie z ideologii, nakazującej urzędnikom zniechęcać do jazdy samochodem. Dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie? Czy przystanek tramwajowy w zagłębieniu terenu będzie wygodny dla pasażerów?

Zapraszamy na zakupy

Odpowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich:

Z punktu widzenia zarządzania ruchem drogowym ta zmiana nie wpływa na przepustowość ciągu Wolskiej i Kasprzaka. O tej przepustowości decyduje skrzyżowanie z Sowińskiego, gdzie i tak spotykają się samochody z tych dwóch ulic. Co więcej, przebudowa sprawi, że ruch aut nie będzie się krzyżował z ruchem tramwajów na Redutowej. Tu wpływ tramwaju na ruch samochodów się zmniejszy. Warto dodać, że rozwiązanie drogowe pochodzi z lat sześćdziesiątych, gdy nie znano jeszcze metod zarządzania ruchem drogowym, a które aktywnie dziś wykorzystujemy. Chodzi o algorytmy, systemy GPS wykorzystywane przez tramwaje albo pętle indukcyjne i kamery, które wykrywają auta, tramwaje, rowerzystów i pieszych. Jest to też kwestia wyboru, jaki rodzaj transportu - publiczny czy indywidualny - ma priorytet w dowożeniu warszawiaków do centrum miasta.

Kolejna sprawa to efektywność środków transportu. Linia tramwajowa zapewnia możliwość przejazdu około 15 tys. pasażerów na godzinę. Tymczasem ulica to około 1000 aut na godzinę. Biorąc pod uwagę, że w samochodzie podróżuje średnio 1,3 pasażera, to w ciągu godziny mamy przejazd dla 1300-1500 osób. Takie są wyniki badań, jeśli chodzi o efektywność transportu w Warszawie. Podobnie jest też w innych metropoliach.

Jeśli chodzi o dostępność przystanku, to z tego powodu, że jest tu przejście podziemne i to się nie zmieni, dojście do tramwaju będzie wygodniejsze. Najwięcej pasażerów dochodzi do przystanku z nowych osiedli znajdujących się po południowej stronie. Dziś trzeba zejść po schodach do przejścia podziemnego i wejść znów w górę po schodach. Po przebudowie droga do tramwaju będzie wymagała jedynie schodzenia, jak do stacji metra. Dodatkowo zaplanowaliśmy budowę pochylni i budowę wind na przystanek.

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Marian

14.06.2021 13:14

Walki ideologicznej ciąg dalszy. Kolejny przykład to guziki przy przejściach na ulicach o znikomym ruchu pieszych. Zostały wyłączone pod pretekstem pandemii i tak zostało.

# spieszony

14.06.2021 14:15

#Marian napisał(a) 14.06.2021 13:14
Walki ideologicznej ciąg dalszy. Kolejny przykład to guziki przy przejściach na ulicach o znikomym ruchu pieszych. Zostały wyłączone pod pretekstem pandemii i tak zostało.
No i dobrze - zamiast guzików dla pieszych powinny być czujniki ruchu samochodów - a zielone powinno być ciągle dla pieszych , dla samochodów po sygnale z czujnika - na tyle wcześnie , żeby przy 50 km/h nie trzeba było zwalniać.
A tłumaczenie tramwajarza o wygodzie pieszych jest bez sensu - z przystanku w kierunku Jelonek nadal trzeba będzie wyjść na górę żeby zejść do przejścia pod Wolską...

# lideksynubeka

14.06.2021 14:28

Przecież komentarz rzecznika w całej rozciągłości potwierdza tezę,że chodzi o ideologiczne zniechęcenie do podróżowania samochodami. Przy okazji też zniechęci do podróżowania komunikacją,bo zamiast normalnie wsiąść do tramwaju,będziemy latać wte i wewte schodami. Ale ratusz będzie mógł dalej pier....o zachęcaniu do podróżowania komunikacją zbiorową. A z indywidualnej to rower. A tu przystanek tramwajowy za schodami. Zonk. Niemniej trolle z MJN zaczną się rozpisywać jak to wspaniale dla inwalidy rozruszać nogi na schodach,a najlepiej jakby pojechał rowerem

REKLAMA

# Leon

14.06.2021 18:45

A czy tramwajarze policzyli ile tysięcy mogliby przewieźć w bydlęcych wagonach? Komuniści z MJN byli by przeszczęśliwi. Lenin ciągle żywy.

# Christopher

15.06.2021 02:57

Idiota galas wojewódzki inżynier ruchu odszedł w niebyt a ja cieszyłem się, że miasto troche znormalnieje od nawiedzonego buca, to teraz wyrastają jak grzyby po deszczu kolejni durnie, "specjaliści" od komunikacji. Tramwajarz wąskotorowy specjalista od ruchu samochodowego, a może niedługo usłyszymy rozbuchane chamstwo rowerowe wypowiadające się o zmianach w ruchu drogowym, aby mogli jeszcze bardziej panoszyć się w mieście.

# Jdhs

15.06.2021 19:37

Tak duża inwestycja a tunel nadal będzie niedostępny dla osób z niepełnosprawnych ruchowo?

REKLAMA

# Matt0

15.06.2021 19:48

Bardzo dobra inwestycja, komunikacja publiczna i wygoda pieszych na pierwszym miejscu. Tam i tak zawsze było luźno, jechałem tam autem wielokrotnie.

# Murena

15.06.2021 21:06

Co to za bzdety? Rozwiązabie ruchu samochodowego będzie identyczne tylko bez tunelu. Jakiś praktykant to pisał???

# Piiq

17.06.2021 10:47

Ćwoki, to również dojazd od strony Prymasa, niekoniecznie wynika z wjezdzania samochodem do centrum.
Super wyliczenia- linia tramwajowa może przewieźć do 15 tyś osób na godzinę, a w samochodzie średnio 1,3 osoby. Czyli tramwaj jest średnio wypełniony jak pociąg w Indiach, zgodnie z tym po...lonym wywodem.
Na pewno rodzice z wózkami i osoby problemami z poruszanie będą im niezmiernie wdzięczni.

REKLAMA

# chomik

17.06.2021 23:56

Ojej, ile krytycznych głosów. W Alejach też zaraz będzie "pięknie". Ale przecież i tak zagłosujecie na Trzaska drugi raz. Żeby tylko ktoś od Kaczora nie został prezydentem.

# gapcio

19.06.2021 17:56

W centrum Warszawy, gdzie się tylko da wyprowadzają ruch pieszych z chodników poniżej gruntu, bo jest to utrudnienie dla pieszych. Tutaj celowo chcą organizować ruch pieszych kilka metrów pod poziomem gruntu. Te aktywistyczne gorące głowy nie mogą się zdecydować na jeden spójny kierunek. Ale i tam i tu mają stracić kierowcy. To jest nadrzędny cel ...

# jarek wawa

01.02.2022 02:46

Tunel powstał za socjalizmu, albowiem korkował się wyjazd z Redutowej. Wtedy nie było potrzeby puszczenia tramwaju z Kasprzaka tutaj bo w naturalny sposób tramwaj z Kasprzaka skręcał do Wolskiej. Była tam zresztą i mała pętla. Zapewne gdyby wtedy chciano zrobić inaczej zrobiono by szerszy tunel pod Redutową. W czasach socjalizmu było mało samochodów, ale alterie były szerokie jak Kasprzaka z myślą o przyszłości. Dziś się nic nie planuje co na przykład widać po Odolanach, nie ma gdzie postawić samochodu, nawet osobom niepełnosprawnym. To taka walka z samochodami ale tylko z powodu niemożności planowania.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy