REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Będzie krócej, za to taniej?

  10 października 2008

W zamian za honorowanie Warszawskiej Karty Miejskiej, władze stolicy nie chcą wpuszczać prywatnych autobusów do centrum.

REKLAMA

Linie prywatne miałyby się zatrzymywać na obrzeżach miasta i uznawać War-szawską Kartę Miejską - w zamian przewoźnicy otrzymywaliby dotację od miasta do swojej działalności. Obecnie w Warszawie działa około 100 linii prywatnych, które dojeżdżają do Śródmieścia i dworców kolejowych z Wołomina, Pruszkowa czy Legionowa. Przy średniej liczbie pięciu pojazdów na linię - do centrum i jego naj-bliższych okolic wjeżdża dziennie pięćset dodatkowych autobusów. Po zreformowa-niu systemu komunikacyjnego korzystający z tych linii musieliby się przesiadać na obrzeżach Warszawy, ale za to płaciliby mniej za przejazd, oszczędzając - według różnych wyliczeń - nawet do 200 złotych miesięcznie.

Prywatni przedsiębiorcy z dużą rezerwą podchodzą do pomysłu stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego. Boją się, że dopłaty do ich działalności nie zre-kompensują strat wynikających ze skrócenia tras i omijania centrum. Pasażerowie mają bardziej mieszane uczucia - część deklaruje, że karty miejskiej nie kupi, większość uważa jednak, że pomimo niedogodności (konieczność przesiadek, gor-sze połączenie z centrum) pomysł jest wart realizacji.

Czy do zmian w komunikacji dojdzie, zależy jednak od stanowiska przewoźni-ków.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe