REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Mieszkańcy chcą autobusu na ulicy Pełczyńskiego. Czy go dostaną?

  2 października 2022

alt='Mieszkańcy chcą autobusu na ulicy Pełczyńskiego. Czy go dostaną?'
źródło: ZTM

Brak komunikacji miejskiej jest poważnym problemem dla mieszkańców ulicy Pełczyńskiego, zwłaszcza osób niepełnosprawnych. Czują się komunikacyjnie odcięci "od świata", dlatego też domagają się autobusu, który obsługiwałby ich ulicę. Czy Zarząd Transportu Miejskiego ma dla nich dobre wieści?

REKLAMA

Polski Związek Niewidomych z Koła Warszawa Prawobrzeżna zwrócił się pisemnie do przewodniczącego rady dzielnicy na Bemowie z prośbą o pomoc w zorganizowaniu lokalnej linii autobusowej przy ul. Pełczyńskiego.

Prośba Polskiego Związku Niewidomych

W liście tym czytamy, że przy ul. Brakuje pieniędzy na dokończenie drugiej linii metra Brakuje pieniędzy na dokończenie metra
Warszawskie Metro otrzymało pozwolenia na budowę kolejnych stacji na Bemowie: Karolin i Chrzanów. Czy oznacza to rychły start prac?
Pełczyńskiego mieszkają osoby niepełnosprawne, w tym niewidome i słabowidzące, dla których dotarcie do środków komunikacji miejskiej stanowi duży problem. Jedna z tych osób ma złożoną niepełnosprawność tj. słaby wzrok oraz stwardnienie rozsiane i ciężko jest jej dotrzeć do najbliższego przystanku autobusowego, a tym bardziej do metra. Druga ma niewydolność serca i inne poważne obciążenia chorobowe. - W naszym kraju buduje się bezpieczne przejścia dla zwierząt, zapominając niejednokrotnie o bezpieczeństwie i potrzebach osób niepełnosprawnych. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby uruchomienie komunikacji miejskiej na Pełczyńskiego - przekonuje Polski Związek Niewidomych.

Wstąp do księgarni

W czym taki lokalny autobus miałby pomóc?

- Zgodnie z oczekiwaniami, rozwiązaniem problemu byłoby uruchomienie przez ZTM autobusowej linii okrężnej kursującej np. na trasie Osiedle Górczewska - Górczewska - Lazurowa - Narwik - Pełczyńskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska - Osiedle Górczewska - wskazuje przewodniczący rady dzielnicy Jarosław Dąbrowski. Jego zdaniem, dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy ul. Pełczyńskiego uzyskaliby dostęp do tramwajów, autobusów, metra, a także sklepów czy obiektów użyteczności publicznej. Obecnie piesze dotarcie dla osób niepełnosprawnych z Pełczyńskiego w okolicach Alei Sportów Miejskich do stacji metra Bemowo, to wyprawa ponad 40-minutowa.

REKLAMA

Co zrobi ZTM?

Podobne linie od lat z powodzeniem kursują w innych dzielnicach, np. linia 203 z Metra Młociny do Fortu Wawrzyszew, linia 208 jako trasa okrężna zaczyna i kończy się na ul. Bitwy Warszawskiej 1920, czy też linia 234 (Żerań Wschodni - Augustów 02). Dlaczego więc nie dałoby się na ul. Pełczyńskiego? Temat jest nowy, a ZTM gorączkowo szuka oszczędności. Niedawno próbowano "wyciąć" bardziej strategiczne dla mieszkańców dzielnicy linie 112, 190 czy 171, które jeżdżą po znacznie dłuższych trasach. Dlatego szansa na wprowadzenie dodatkowego taboru dla jednej ulicy może okazać się zadaniem karkołomnym, ale czy nie niemożliwym? Na specjalnej sesji rady dzielnicy dyrektor ZTM Katarzyna Strzegowska powiedziała, że bardzo zależy jej na uruchomieniu tej linii. Czy chęci wystarczą?

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (15)

# Kovalsky

03.10.2022 12:45

Ulica Pełczynskiego ma ok 1 km. Komunikacja miejska jest dostępna od strony Lazurowej, Powstańców Śląskich, Dywizjjonu 303 (idąc kładką nad S8 ok 500m, mierzone od skrzyżowania Pełczyńskiego i uliczki prowadzącej do kładki) i Górczewskiej (ok 330m)
Czy naprawdę na tej ulicy mieszka aż tylu niepełnosprawnych żeby uruchamiać nową linię autobusową? Jak rozumiem osoby mające słaby wzrok albo sm jakoś sobie radzą w innych miejscach wawy z dotarciem do celu.
Poza tym Pełczyńskiego jest wąska, wiecznie zakorkowana i obawiam się, że autbus wiecej stałby w korkach niż jechał

# Kuzyn

03.10.2022 19:57

Ktoś forsuje coś o czym nie ma zielonego pojęcia, jeszcze powinien pewnie mieć przystanki pod każdą klatką. Widziały gały co kupowały, autobusu tam nigdy nie było, więc nikt nikogo niczego nie pozbawił.

# Cousin

04.10.2022 00:31

Możnaby pomyśleć że na ul. Pełczyńskiego mieszkają ludzie pokrzywdzeni przez los, starzy i schorowani. Natomiast innych miejscach mieszkają tylko ludzie w sile wieku. Branie na litość. Żałosne.

REKLAMA

# wiedzący

04.10.2022 08:02

#Cousin napisał(a) 04.10.2022 00:31
Możnaby pomyśleć że na ul. Pełczyńskiego mieszkają ludzie pokrzywdzeni przez los, starzy i schorowani. Natomiast innych miejscach mieszkają tylko ludzie w sile wieku. Branie na litość. Żałosne.
Ano mieszka bo tam jest duze osiedle bloków komunalnych których mieszkańcy nie wybierali sobie tej ulicy do mieszkania tylko miasto zbudowało je właśnie tu, a to są często ludzie schorowani, biedni, bez samochodów.

# stoLat

04.10.2022 08:06

i do tego wieeelkie osiedle mieszkań miejskich TBS, ktore akurat powieksza sie wlasnie o kolejne 3 duze budynki z setkami mieszkan których mieszkancy w większości raczej nie posiadają samochodów i tez nie do konca dobrowolnie wybierali to miejsce bo to miasto właśnie na Pełczyńskiego je wybudowało wiec niech teraz tez zapewni tym ludziom komunikację

# Srk

04.10.2022 08:45

#stoLat napisał(a) 04.10.2022 08:06
i do tego wieeelkie osiedle mieszkań miejskich TBS, ktore akurat powieksza sie wlasnie o kolejne 3 duze budynki z setkami mieszkan których mieszkancy w większości raczej nie posiadają samochodów i tez nie do konca dobrowolnie wybierali to miejsce bo to miasto właśnie na Pełczyńskiego je wybudowało wiec niech teraz tez zapewni tym ludziom komunikację
Co za tupet. Ludzie przez całe pokolenie nie mogą się dorobić własności a tu prezent się nie spodobał, bo autobus po drzwiami się nie zatrzymuje. Czego wam jeszcze brakuje? Śmiało. Wyciągać łapska. Inni zapłacą.

REKLAMA

# stoLat

04.10.2022 09:21

Przeciez to nie są mieszkania tych ludzi tylko wynajmowane ods miasta za wielki czynsz 33zł za metr plus media ....

# ha ha ha

04.10.2022 09:40

#stoLat napisał(a) 04.10.2022 09:21
Przeciez to nie są mieszkania tych ludzi tylko wynajmowane ods miasta za wielki czynsz 33zł za metr plus media ....

33 zł za metr to wielki czynsz? Żarty sobie robisz

# stoLat

04.10.2022 09:53

dla ludzi ktorych nie stac na mieszkanie - tak- różne ludzie maja sytuacje w zyciu, choroby, starosc, sytuacje losowe, pozostawione samotne matki z dziecmi .... nie kazdy jest mlody zdrowy i ma uklady i jest super zaradny.

REKLAMA

# BeMózg

04.10.2022 13:39

Aby umożliwić ruch autobusów na ul. Pełczyńskiego, trzeba co najmniej:
- poczekać na przebudowanie ul. Lazurowej na odcinku od ul. Górczewskiej do al. Obrońców Grodna, dzięki któremu łatwiejsze będzie skręcanie autobusem w ul. Narwik;
- wprowadzić ruch jednokierunkowy na wschodniej części ul. Pełczyńskiego (z wyjątkiem dla autobusów miejskich) w celu uniemożliwienia tranzytowego przejazdu z al. Obrońców Grodna do ul. Powstańców Śląskich, który obecnie w godzinach szczytu blokuje ul. Pełczyńskiego;
- zlikwidować lub przebudować progi spowalniające na ul. Pełczyńskiego;
- wybudować przystanki autobusowe na ul. Pełczyńskiego;
- wybudować lub przebudować przejścia dla pieszych w rejonie nowych przystanków autobusowych na ul. Pełczyńskiego.
Na ulicę Pełczyńskiego można skierować autobusy linii 249, tak jak dziś kursujące co 20 lub 30 minut. Taki autobus, jadąc od krańca "Chrzanów" przy ul. Rayskiego, na rondzie RWE zamiast skręcać w ul. Lazurową w prawo, skręcałby w lewo, po czym jechałby trasą ul. Lazurową - w prawo w ul. Narwik - w prawo w ul. Pełczyńskiego - w prawo w ul. Powstańców Śląskich - w lewo w ul. Górczewską i dalej w kierunku pętli Koło.

# Chrzan

05.10.2022 15:07

#BeMózg napisał(a) 04.10.2022 13:39
- w lewo w ul. Górczewską i dalej w kierunku pętli Koło.
A po co ?
W prawo w Górczewską i na pętle. Powrót tą samą trasą. Trasa przez Człuchowską nie ma sensu, tylko wydłuża czas dojazdu do metra.
Albo niech przez Pełczyńckiego jeździ 149.

# Pan M

08.10.2022 03:29

249 w formie jednokierunkowej dowozowej linii dużej częstotliwości na Chrzanów obsługiwanej małym taborem, atrakcyjnej w dojeździe do "dużego transportu" także dla osób aktywnych zawodowo, była rozwiązaniem modelowym. Niestety przy okazji ostatniego rozwalenia komunikacji na Bemowie, zdewastowano i linię 249 mojego autorstwa, robiąc z niej socjalną międzydzielnicówkę. Wbrew wszelkim zasadom inżynierii komunikacyjnej połączono punkty generujące potoki pasażerów różnej wielkości, co powoduje, że dziś standardowy duży autobus 12 metrowy na Chrzanowie świeci pustkami, a na Jelonkach pęka w szwach. Ponadto niska częstotliwość kursowania i duży współczynnik wydłużenia linii uczynił ją kompletnie nieatrakcyjną dla Chrzanowa w dojeździe do metra. A przecież wystarczyło linię wydłużyć od pętli Os.Górczewska najprostszą drogą - czyli ulicą Górczewską - do stacji Metro Bemowo. Po wydłużeniu metra do Lazurowej, zakładałem przekierowanie linii na Pełczyńskiego przy zachowaniu wszystkich walorów linii dowozowej, czyli funkcjonującej według zasad jak przed reformą ZTM-u. Miała być to typowa "duńska ósemka" i pojechać na trasie: Os.Górczewska - Lazurowa - Narwik - Pełczyńskiego - Powstańców Śląskich - Górczewska - Lazurowa - Szeligowska - Coopera - Górczewska - Osiedle Górczewska. Chrzanów miałby de facto linię kursującą w pętli ulicznej jak poprzednio, Górce miałyby równie prosty dojazd do metra przy Ratuszu i powrót ze stacji Lazurowa, a dodatkowo postulowany dojazd do szkoły przy Szobera i przychodni na Chrzanowie.

REKLAMA

# robson82

17.10.2022 20:41

zeby stal w korku ???? serio ???

# Jaja i absurd

19.10.2022 12:57

Chyba kogoś zdrowo pogrzało z tym pomysłem. Przecież już teraz Pełczyńskiego momentami nie da się przejechać, wąsko i ciągle ktoś stoi na awaryjnych, a jeszcze autobus tu wpakować? Autobus zatrzymywałby się na środku? (Bo zatoczek raczej nie zrobią nie ma gdzie). Ta ulica od początku była mała osiedlową uliczką a nie przelotówką zjazdową z S8 czym się stała, a teraz jeszcze z autobusami. To jest absurdalny pomysł przy takim wyglądzie tej ulicy.

# Zatoki się leczy

19.10.2022 17:39

#Jaja i absurd napisał(a) 19.10.2022 12:57
Autobus zatrzymywałby się na środku? (Bo zatoczek raczej nie zrobią nie ma gdzie).
Nie, autobus nie zatrzymywałby się na środku, lecz na prawym pasie ruchu. Ponadto gdyby zatrzymał się na środku, to pasażerowie musieliby wysiadać na jezdnię a nie na chodnik. Gdy podłoga autobusu znajduje się tuż obok krawędzi chodnika i w jego poziomie, to można bezpiecznie wsiadać i wysiadać.
Budowa zatoki autobusowej kosztuje kilkaset tysięcy złotych, potem jeszcze przez dziesiątki lat trzeba ją utrzymywac i remontować. Jeżeli na tym przystanku co dwadzieścia lub trzydzieści minut zatrzyma się na pół minuty autobus, to czy konieczna jest dla niego budowa zatoki? Z pewnością nie.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024